-
Hehe! Positivt tänkande!Amazina skrev 2011-06-26 19:10:25 följande:18,77 km avklarade... Snart klart... rätt tungt i låren men annars funkar det...
-
Sprang ändå, men tog det försiktigt - 5,3 km på 30 minuter blev det. Nu ska jag bädda mig ned framför tv:n och datorn.
-
Det bästa tipset som jag och min syster bruka använda oss av är att prata.Amazina skrev 2011-06-26 20:35:46 följande:Nu sitter jag på tåget hem... Det blev 25 km varav de första 15 var med power och de sista 5 stapplande! Har så ont i mina framsidor av låren att jag haltar! Funderar på folk som springer maraton... Vilken plåga det måste vara! Vilket psyke man måste ha!!
Det konstiga var att ju längre vi kom desto sjukare blev humorn och efter ca 20 km gick vi bara runt och skrattade åt våra krämpor. -
Sitter här nu och äter keso rakt ur burken. För trött (eller lat) för att orka göra något kvällsmål, men det funkar det med.
-
Så hur gick det med utmaningen (öka plankan med 1 minut)?
Själv är jag totalt utmattad efter träningen. Var nära att spy där ett tag.
Så här såg träningen ut:
20 minuters intervall, 5 km
20 minuters cykling (varvat med olika grader på uppförsbacke), 7,7 km
Situps, biceps, triceps, rygg
Plankan
Därefter skyndade jag hem och storstädade hemmet då jag ska iväg imorgon. Jag hatar att komma hem till ett hus som inte är rent och prydligt. -
Jag vet hur det känns, men vad kan man göra.OnMyWay skrev 2011-06-27 19:51:06 följande:jag har ont i halsen och får inte träna, känner mig hel deppig
-
Jag är frisk!ETSS skrev 2011-06-27 20:19:53 följande:Trösta er båda med att sjukdomen går fortare över om man avstår. Fast jag medger att det är trist när det är så, krya på er både @OnMyWay och @Favete linguis
-
Halloj!
Jag har haft "semester" nu i 3 dagar. Haft skitskoj och ätit en massa skitmat. Resultatet blev ju givetvis en trög och uppblåst mage. Mindre kul. Nu är semestern slut och idag står träning på schemat och den kost jag annars äter. Känns väldigt skönt att äta god och hälsosam mat istället för den snabbmat jag åt dessa dagar. Man känner verkligen en tydlig skillnad.
Till frukost blev det i alla fall ägg, finncrisp, apelsinjuice (färskpressad), en fullkornsmacka med honung samt lite färsk mozarellaost vid sidan om. Så nu känner jag mig pigg och nöjd med en glad mage denna gång. -
Jag tror inte att du har hunnit bilda ordentliga muskler ännu faktiskt utan jag tror snarare att det beror på ökad vätska i kroppen då nya muskler binder just vätska. Denna vätska är bra då den leder till ökad förbränning. Vänta 2 veckor till innan du väger dig.Annika i Gbg skrev 2011-07-01 10:04:18 följande:Någon som har ett tröstens ord till en stackare här!? Nu har jag gått upp ytterligare, nu väger jag ett kilo mer än för 2½ vecka sedan då jag drog igång träningen igen på allvar. WHY????? Jag äter inte mer, jag äter bra, jag tränar tre ggr i veckan ungefär. HJÄLP!
-
Okej, dagens träning avklarad. Skönt.
Så här så träningen ut, även i denna ordning:
5 km löpning på 30 minuter
8,5 km cykling på 20 minuter
50 X 4 repetitioner rygg
15 X 4 repetitioner triceps med vikter
15 X 4 repetitioner triceps med kroppsvikt
15 X 4 repetitioner biceps + rygg med vikter
75 situps på bänk
100 X 2 repetitioner situps
10 minuters lättare intervall på löpband, 2 km