Inlägg från: Paradigm |Visa alla inlägg
  • Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Funderar på att börja dricka proteindrinkar, men det är ju så jäkla dyrt. Frågan är om det verkligen kommer att ge en synbar effekt...

• Paradigm
    Jennie med ie skrev 2011-07-05 19:01:59 följande:
    Jomenvisst. Idag lyckades jag glömma både strumpor och vattenflaska när jag gick till gymet. Men, det fick gå ändå. Att springa i träningsskorna utan strumpor kändes inte så trevligt, så det blev crosstrainer istället. 45 minuter, inga intervaller idag utan samma hastighet och motstånd hela tiden. Rejält slut var jag ändå... Sen vidtog 50 minuter styrka för mage och rygg. Ingen planka dock Vattenflaskan saknade jag, under trekvarts konditionsträning vill jag gärna fylla på litegrann men nu fick det gå utan för jag ville inte pausa. Sen blev det vätskekontroll i omklädningsrummet före och efter styrkan. Jag kan väl säga som så att pooldoppet här hemma efter middagen satt fint!
    Härligt träningspass!
  • Paradigm
    Gryndrömmen skrev 2011-07-05 19:15:44 följande:
    För mig har proteinshakesen gjort stor skillnad, är inte lika trött efter träning och orkar mer under passet :)
    Värt att testa då! Är de goda? Vilken smak bör man köra på?
  • Paradigm
    Gryndrömmen skrev 2011-07-05 19:38:21 följande:
    Den jag dricker är goda, tycker choklad smakar minst konstgjort :)
    Tack för svaret, då blir det choklad med andra ord. =)
  • Paradigm
    Amazina skrev 2011-07-05 23:22:05 följande:
    Att komma till ett 90-minuters spinningpass som vanlig dödlig och skåda en efter en traska in med reklamtryck på sina superkäcka cykelkläder samt karakteristisk "jag-cyklar-mycket-i-bergen-med-solglasögon-bränna " är respektingivande (jag bor nära alperna). Respekten övergick idag dock i lätt nervositet när spinningmagistern förklarade att idag var ju det där intensivpasset upp till 92% av maxpuls... Jahaaaa, vilken tur att jag inte körde slut på benen totalt på spinningen igår då!! Småfet efter graviditeten, halvkass kondis och trötta muskler är en dålig kombination när man ska köra intensivpass!

I alla fall...
    Det ögonblick då jag tyckte att det började bli ganska "lagom" och jag eventuellt skulle dö den grymma spinningdöden infann sig efter ca 75 minuter då det då var dags för de 92%en. Jag trampade tappert på och var sedan ett tag uppe på en skapligt snabb puls. När tränaren traskade runt för att inspektera våra pulsklockor presenterade jag stolt mina 175bpm, och han gjorde tummen upp. Tyvärr var tummen i kombination med huvudskakning och därmed inte alls som i "bra" utan mer som i "hårdare"!!! Jag som trodde att jag skulle få dispens för att jag var amatör, men nähä. Så jag fortsatte trampa och när pulsen låg på 185 ville jag helst inte att den skulle stiga mer av hälsoskäl. Så då drog jag ner på tempot igen även om räserfräsarna trampade vidare med samma friska tag!

Nu är jag hemma igen, "återhämtad", nöjd och har även belönat mig med en liten glass!
    Imorgon har jag vilodag!!
    Haha, spinningsmagistern lät helt galen!
  • Paradigm

Idag gick jag upp till gymmet för att träna. Upp på löpbandet och sprang i 9 minuter. Sedan stopp. Motivationen var som bortblåst.
    Jag ska försöka mig på ett pass innan middag så får jag se om jag finner någon lust då. Har känt mig så trött de senaste dagarna. Kanske någon ev infektion spökar. Känns konstigt i alla fall. Jag som älskar att springa bort all överskottsenergi.

• Paradigm
    Jennie med ie skrev 2011-07-06 13:52:27 följande:
    Skumt. Tråkigt att det kändes så. Jag hoppas det är nåt högst tillfälligt och INTE nån infektion.
    Javisst är det skumt! Hur går det för dig med löpande nu när låret verkar ha återhämtat sig?
  • Paradigm
    Jennnyn skrev 2011-07-06 14:54:30 följande:
    Hej svejs! Igår hade jag en vilodag efter crossfiten och idag blir det en ridtur. Eventuellt ska jag iväg och gymma ikväll, men jag får se hur jag känner mig i kroppen, för jag har haft grym träningsvärk sedan i förrgår. Dock skulle jag behöva köra ett bröst/biceps/triceps-pass.

Är det bara jag som är dålig på att äta ordentligt? Speciellt mellanmål är jag kass att stoppa i mig. Sitter just nu och knaprar på lite osaltade cashew-nötter för att få i mig av de viktiga fetterna. Jag har verkligen varit slarvig med maten ett bra tag nu.
    Jag är också dålig på att äta. Jag hinner tyvärr inte vissa dagar, och det är ju beklagligt. Ibland undrar man ju vad det är man stressar för.

Låter härligt med en ridtur, önskar att jag hade tillgång till häst här, men dessvärre inte. Först kanske man ska lära sig att rida. Kan ju vara smart.
  • Paradigm
    Jennie med ie skrev 2011-07-06 15:19:56 följande:
    Jag har bara sprungit en gång sedan dess, och då 25 minuters lättare jogging. Jag hade inte orkat mer, vet inte om löpningsuppehållet minskat orken elle rom det var en tillfällighet. Men det kändes OK i muskeln i alla fall. På efterföljande benstyrka kändes det lite vid sista repsen på bencurlen men ingenting efteråt. Igår blev det crosstrainer och då kändes det också OK. Ikväll ska jag se om jag är sugen på lite intervaller på löpbandet, ett riktigt test för låret...
    Jag vet att ens kondition är en färskvara, men hur länge ett uppehåll ger en negativ effekt vet jag inte. Tänkte köra lite intervaller med, känns lättare fast tuffare på något sätt, än att bara springa i samma tempo hela tiden.
  • Paradigm
    Jennnyn skrev 2011-07-06 15:20:33 följande:
    Det är underbart att rida. Så jäkla avkopplande, samtidigt som hela kroppen får jobba! Jag har haft egen häst från sex års ålder fram tills jag var runt 20. Nu för tiden har jag inte tid, så jag hjälper en kompis 1-2 ggr i veckan och rider hennes häst. Idag hoppas jag dock att han sköter sig, för han har vilat i nästan två veckor nu. Antagligen blir det en del skutt från hans sida. Det blir en prövning för balansen
    Själv har jag bara ridit en gång och det kostade 10 spänn. Hehe.
    Men annars hade jag många kompisar som red och jag brukade hjälpa till att sköta "deras" hästar. Det var riktigt kul.
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!