Inlägg från: Paradigm |Visa alla inlägg
  • Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Amazina skrev 2011-07-06 15:21:55 följande:
    Har du rätt träningsmusik?
    När jag är omotiverad tar jag en rejäl kopp kaffe, fixar till mig lätt (bara så att man inte tänker "fy fan" när man ser sig i spegeln typ   ), sätter på massor med bra musik i lurarna och peppar typ igång mig själv hemma innan jag ska iväg.

En häftig grej som jag var med om på ett spinningpass för någon vecka sedan var att i slutlåtarna när man var astrött och bara skulle tvinga ut det sista ur benen hade de vävt in applåder och hejarop i discomusiken. Man blev aspeppad av det! Kanske något att ha själv bland löparmusiken!? 
    Vad häftigt! Kanske något att testa!

Jag tror att jag känner att jag sitter fast. Jag ser ingen förbättring i styrka och kondition. Mitt mål är att springa 5 km på 20 minuter, men det är FÖR jobbigt. Jag avlider. I princip.
  • Paradigm

5,5 km löpning + 1 mils cykling utan paus. Jag känner mig nöjd. Sedan styrka på det också! Skrattande

• Paradigm
    Fattig student skrev 2011-07-06 18:54:07 följande:
    5,5 km löpning + 1 mils cykling utan paus. Jag känner mig nöjd. Sedan styrka på det också! Skrattande
    Nja, jag måste ju vara exakt... 1,2 mils cykling..
  • Paradigm
    Shaun the sheep skrev 2011-07-06 18:37:59 följande:
    Hej allihop!

Jag har en fråga till er självutnämnda träningsnördar
    Det är så att jag började träna på gym för en vecka sen. Jag är lite småtjock i ärlighetens namn,
    och konditionen är lika med noll. Men jag kämpar på, jag vägrar mesa och pushar mig själv så att jag känner mig 100 % nöjd efter träningspassen. Problemet är då att jag har fått ont i benet,
    och jag vet inte om det beror på en skada eller träningsvärk. Jag har tränat både styrketräning och kondition,
    och sprungit på ett löpband. Det gör ont i vaden, och lite även på framsidan av benet. Det gör inte ont hela tiden,
    men när jag belastar benet eller det kommer ikläm eller hur jag ska säga. 

Vad tror ni, kan jag ta ett pass imorgon? =)          
    Oj, vilken svår fråga så här att bedöma via nätet. Regel nr 1 är att aldrig träna om det gör ont. Nu syftar jag inte på mjölksyra eller att det bränner i musklerna av trötthet. Imorgon börjar du t.ex passet med att gå försiktigt och sedan trappar du upp det successivt. Märker du att det gör ont när du t.ex. springer så slutar du och kör på den nivån som inte ger dig smärta. Om det här kvarstår som måste du vila och om inte vila hjälper så måste du gå till läkaren.
  • Paradigm
    Jennie med ie skrev 2011-07-06 19:03:17 följande:
    Jaja, skryt på bara
    Haha! Skrattande
  • Paradigm

Har precis kommit hem från att ha storhandlat, och det blev en del gottigheter bland annat såsom körsbär, jordgubbar, persika, valnötter, färskpressade juicer samt mörk choklad. Mums!

Nu väntar jag på att brödet ska bli klart (ligger i ugnen) sedan är det dags för kvällsmål med någon kesoröra.

Skrattande

• Paradigm
    Gryndrömmen skrev 2011-07-06 16:42:39 följande:
    Min pt tvingade mig att äta var tredje timme ;)
    Usch, vilken elak PT du har.
  • Paradigm
    Gryndrömmen skrev 2011-07-06 21:53:25 följande:
    något jag saknar ofantligt mycket är frukt!!
    Äter du enligt LCHF?
  • Paradigm
    Gryndrömmen skrev 2011-07-06 22:04:56 följande:
    Nej men jag har fått föra matdagbok och gett min pt och han tyckte jag åt för mycket frukt pga högt fruktsocker så han gjorde ett kostprogram till mig där han uteslöt frukt.. ibland är han allt bra dum Haha
    Hehe, men bär får du väl äta? Hallon innehåller ju inte så mycket kolhydrater.
    Hur många veckor kommer du att ha en PT?
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!