Inlägg från: Paradigm |Visa alla inlägg
  • Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

chiqitua skrev 2011-09-08 22:51:36 följande:
    hej alla. Hittade denna tråden och tänkte lämna en liten kråka. födde våran son för 3 månader sedan, och känner av ett framfall. På efterkontrollen så sa BM att det var främre slidväggen som var "förslappad" men att jag skulle knipa knipa och knipa lite till. Innan graviditeten så tränade jag iaf 3 ggr i veckan, om inte mer ibland.
    Hade ju inte en aning om att man blev som man blev i kroppen efteråt och att man inte kan börja träna ordentligt på lång tid.
    När började ni köra på efter förlossningen? Jag har varit på gymmet två ggr och kört lite styrka, och en gång vart på ett yoga pass. Men vågar inte köra så mycket mer med tanke på att det kan bli vrre där nere.
    Hur har ni gjort?   
    Med första barnet började jag springa efter 2 månader och blev skadad givetvis. Jag kunde knappt gå på 2 veckor. Jag har ett fiskmåsminne känner jag nu, kanske för att klockan är 02:00 här nu, men jag minns inte när jag började träna efter andra och sista barnet. Däremot tog jag upp träningen på "allvar" för 4-6 månader sedan, d v s när det yngsta barnet var 2,5 år. Innan dess har jag kört på promenader samt enklare övningar hemma i stil med aerobics som kombinerades med en relativt strikt kost.
  • Paradigm

7.7 km på 40 minuter. Motsvarar en genomsnittstid på 11,5 km/h. Är dessvärre inte riktigt nöjd. Ville hamna på 8 km på 40 minuter.

• Paradigm
    MissKaos skrev 2011-09-09 21:32:22 följande:
    Du blir nog alldrog nöjd kära Favete Dina krav är höga! Bra jobbat.

Veckans träning:
    23km löpning
    1 skivstångintervallpass
    1 kort styrkepass i gymmet
    1 spinningpass.

Hoppas på ett löppass till (minst 10km, helst 15) och ett skivstångspass till. Tror bara det blir det ena. Av tidsbrist + vilobehov.

Idag: 4000kcal nästan. Mestadels mat! En rejäl fika + ett par glas vin dock. Och brie! Boostar lite, vill inte gå ner mer i vikt nu. Är rädd att tappa muskelmassa..
    Nej, du har fan rätt. Jag blir aldrig nöjd. Tungan ute

4000 kcal i mestadels mat är riktigt bra jobbat! Hehe. Lite avis ändå, önskar att jag också kunde äta så mycket utan att bli en boll.
  • Paradigm
    MissKaos skrev 2011-09-09 21:56:13 följande:
    Jag lär få rallybajja imorgon om jag springer iaf om jag försöker springa långt och fort!
    Sen kan nog inte ens jag göra det varje dag. Har dock legat nära 3000 varje dag denna veckan. Undrar om det kommer bli muskler eller fett?

...glömmde 10mil transportcykling på min lilla träningslista..
    Det går väl att räkna ut hur mycket kalorier du gör av med? Om du ligger på överskott eller ej. Ligger du på överskott så borde det ju bli fett, tyvärr. Jag tror i alla fall att du gör av med minst 2500 kalorier per dag, men tanke på hur mycket vardagsmotion + träning du faktiskt har per vecka.
  • Paradigm
    MissKaos skrev 2011-09-09 22:08:06 följande:
    Ja och nej: MAn måste ligga på lite överskott för att bygga muskler med. Man kan gå upp i muskelmassa utan att öka sin fettvikt. MEn det kräver sin man(eller kvinna)
    JAg väger ganska lite så jag gör inte av med så mkt " i mig själv" Det är min höga aktivetesnivå som bränner så.
    Men ät för glada livet om du kan (inte ökar i fett) och mår bra. Och självklart syftar jag på bra mat. Så roligt ska vi inte ha! Hehe.
  • Paradigm

Jag är så jäkla upp i varv nu. Stressad som tusan, men har fixat några grejor inför imorgon. Igår kunde jag inte somna förrän 05:00. Dagen innan sov jag också bara 3-4 timmar. Jag känner att jag har kommit in i en ond cirkel som jag inte vill stanna kvar i. Jag vill kunna sova!

• Paradigm
    Mollly skrev 2011-09-10 09:34:43 följande:
    Tack för alla grattisSkrattande
    åhh jag vill så gärna träna idag. Men igår när jag tränade fick jag både ont i halsen och näsan började rinna. Så vet i tusan om jag vågar. Vill verkligen inte bli förkyld. Men känner mig lite slö i kroppen idag.. hmm
    Skit i att träna om du känner en ev infektion på G. Glad Ta igen det med ett hårdare pass när du väl kan träna igen, men jag vet att det är viktig att känna efter först innan man tar i för kung och fosterland, kanske är kroppen fortfarande infekterad.
  • Paradigm

Vem var det här som fick en  allvarlig hjärtmuskelinfektion av träning vid förkylning/sjukdom?

• Paradigm
    ETSS skrev 2011-09-10 12:06:47 följande:
    Ett tufft tips: Ställ väckarklockan på 05, somnar du inte innan dess får du vara vaken den dagen. Det är en tuff metod, men den fungerar och man blir fort så trött att man somnar {#emotions_dlg.flower}
    Smart!
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!