Inlägg från: Paradigm |Visa alla inlägg
  • Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

ETSS skrev 2011-08-26 20:15:34 följande:
    God afton mina vänner, här kommer lite OT-jämmer:
    I två veckor ungefär har jag sökt olika utbildningar. Jag har kommit in utan några som helst problem. Jag har fått löften av olika Kassor att få ekonomiskt bistånd så jag ska kunna gå kurserna. Sedan har Kassorna dragit tillbaka sina löften.
    I onsdags fick jag ett helt spiksäkert löfte om att jag skulle få hjälp med den sista kursen. I dag ringde de igen: Nej.
    Det gick inte. De hade ångrat sig. Nu står jag inför ny praktik där jag bor, min utbildning kanske jag får sen.
    De har har helt glömt bort att det är folk de har att göra med och inte bara statistik. Framtidsplaner och drömmar får jag tydligen bordlägga.

Har varit på dåligt humör sedan dess, men jag har fått kompensera med lite rackartyg och en god träningskväll.
    Antar att i elände är det viktigt att räkna det positiva, annars får man aldrig vara glad.

Har kört helkropp, helt okej, inga rekord har blivit satta, men det har gått bra, jag har fått ta ut mig lite och blåsa bort lite aggressioner.. i alla fall Glad
    Skit rent ut sagt!
  • Paradigm
    MissKaos skrev 2011-08-26 22:09:08 följande:
    Lyckan i en påse Eller hur?
    Jag älskar nötter, och är jätteallergist Demon

Ja jag är imponerad själv.. Har ätit så mkt det sista att jag funderar på att väga mig, orkar inte göra det *lat* Köpte samma size som innan... Är nog uppladdad för löpning imorgon *s*
    Veckans tränig:
    Mån löp: 10km
    Tis Skivstång + 2,5 km löpning band
    Ons Bodybalance + 10 min crosstrainer (+ cykel till avlägset gym ca 1,5h sammanlagt)
    Tors löp: 13 km
    Fre spin 40 min + 2,5km på löpbandet + mage/korsrygg.

+ cykel till/från jobbet varje dag = ca 1h transportcykling/dag.

Väldigt lite styrka denna veckan! Spran 13 km på söndagen med. Kanske inte konstigt man är svulten?
    Nej du, det är inte konstigt. När du skrev wienerkorv tänkte jag på bratwurstvarianten, men det är ju den vanliga. Så jag får väl i mig 3 stycken iaf utan större problem.

Du verkar vara en van löpare, hur fort springer du 10 km?
  • Paradigm
    MissKaos skrev 2011-08-27 11:15:27 följande:
    Nej jag har bytt sprot ganksa nyss. Körde mest spinning/yoga/gym innan. Och aerobix. Springer väl på 1h ca men det är ju träning och inte ngt "tagg" ide tsas. Beror på dagsform och hur kuperat det är osv. Ska bli spännande att se på onsdag.. MItt första lopp Ska vila må+ti, funderar tom på att ta spårvagnen till jobbet tis+ons och inte cykla för att vila benen. Sen ska jag kolhydratladda litegranna. Typ äta värsta jättepastan tilllunch + 200gr choklad. Och en brakfrukost! Så får man väl se sen.. Målet från början var eg att vara i form för att komma runt loppet.. Sen blev det 1h. Nu vet jag inte, komma rnut på under 1h -men det vore kul att springa lite snabbare. Har kommit ner på 48min på 10km en gång i sommras. MEn sen tar jag ju inte alltid tiden heller.
    Jag brukade faktiskt ladda med pasta och choklad innan tennismatch. Gamla goda tider. Hehe.

Men 48 minuter är ju riktigt bra, då ligger du på 12,5 km i timmen. Själv springer jag utan större ansträngning 10 km på 1 h, men jag kan springa på 50 minuter, men då blir jag redigt trött. Jag är inte heller någon van löpare/löperska?. Jag gillar kortare sträckor men anser som du att det är en väldigt effektiv träning när det kommer till att förbränna fett. =)
  • Paradigm
    Tullemi skrev 2011-08-27 19:21:44 följande:
    Vi ska se ännu ett avsnitt av serien "Damages"....tja så fort barnen somnat. Maken nattar dem ikväll, det brukar funka bättre.

Mattips tack!
    På måndag börjar jag jobba och första veckan är heltid och jag slutar oftast 18, 19 eller 20. Min tanke är att gå direkt till gymmet för maken är mitt i läggningen här hemma och det är ingen idé att komma hem och "störa", plus att jag vill träna . Min fråga är nu...vad kan jag relativt snabbt få i mig direkt efter jobbet och innan träningen? Gillar inte inpackade smörgåsar och samtidigtfår det inte vara nån tung mat. Hjälp!
    Banan, ägg, färdig proteinshake?
  • Paradigm

Kvällens träning är avbockad. Det blev 8,5 km på 45 minuter + en timmas styrka. Ja, jag vet att man bör dela upp det i två pass, men vad gör man när man har två skruttungar att anpassa sig efter.
    Sjukt svettig blev jag, men det måste ju vara ett bra bevis på att man har kört järnet. Det lustiga i det hela, då jag inte vanligtvis föredrar alkohol, så blev jag riktigt sugen, mitt i träningspasset, på ett kallt glas söt champagne. Någon champagne blev det dock inte utan en proteinshake blev det istället. Funkar det med! Glad

• Paradigm
    MissKaos skrev 2011-08-27 22:10:08 följande:
    ..Inser.. JAg är HUNGRIG! Hur jag nu kan vara det. Well, mackor blev svaret pådet. HUR kan man var hungrig efter ovanståeende till middag? Har jag fått mask i magen?

Eller så blir jag inte superglad när jag kliver på vägen nästa gång.
    Äter du ordenligt under dagen? Kanske ska öka mängden? Mer nyttigt fett?

Du tränar ju hårt så det är den enda förklaringen jag kan se om du inte är nära en "pms-period" eller "bebis-period." Flört
    MissKaos skrev 2011-08-27 21:53:00 följande:
    Ska och ska? Bara det blir gjort så! Möjligen börja med styrkan och kör konditionen sedan för bästa resultat. JAg tränade sådär i många år med bra resultat.

Champange i bastun borde vara en rättighet efter ett sådant pass! Med jordgubbar till och middag väntandes utanför!

Idag har vi ätit lammracks med varm tomatsallad. Grymt gott! MEn efter en center, en glass och 1/2 tablettask (den omtänksamma modern åt upp resterna av sonens lördagsgodis så inte hans tänder går sönder iom att han kunde ätit det imorgon annars..) Insåg jag: HUNGRIG! Så Banan, blåbär och kesella med kanel på Passar till sista rödvinet *vet*

(och jag vill ha meeer choklad. Väkte monstret förra helgen)
    Jo, jag vet att man ska köra styrkan först, men jag vill bara bli av med konditionspasset först. Måste bättra mig, bryta vanan!

Åh, champagne med jordgubbar i bastun låter underbart. För min del är det bara att gå ut på balkongen. Är som en j-vla bastu här nu i Augusti.

Nej, vad i helsike, nu börjar jag att bli hungrig.
  • Paradigm
    Ska man ta det som en komplimang när ens respektive säger att man ser ut som en muskelklump? Ehm...

Sades i samband med att jag tränade hårt. Musklerna har ju en tendens att synas ganska tydligt då.

Och, nej jag är långt från en muskel...klump. Jag har inte ens börjat deffa ännu.
  • Paradigm
    MissKaos skrev 2011-08-27 22:28:23 följande:
    Jadå, jag äter rätt ordentligt på dagen. Ska nog mensa snart. Gravid är jag inte. Har precis haft ett mf. Oplanerad grav så jag blev mest förvånad av det. Kanske är det träningen som gör det. Jag har ju sprungit mina 10km idag med   Vin brukar ha en tendens att göra mig sugen med!  Får väl ställa mig på vågen i mitten på veckan och kolla av läget.

Grattis till det! Vi har haft över 15idag... Och regn. Nä, ca 17 tror jag och duggregn av och till.
    Oj då, helt plötsligt kändes min kommentar väldigt olämplig. Skäms

Ja, vi kan nog slå fast att det beror på träningen. 1 mil är ju ändå en mil.
  • Paradigm
    MissKaos skrev 2011-08-27 22:35:02 följande:
    Det var den väl inte? Du kan ju inte gissa det. Konstarar bara att vi kan vara säker på att det inte är en parasit i magen..

Ja, 3,5 mil löpning den här veckan. + 1 spinningpass och 1 skivstångs pass, 1 BodyBalance och lite transportcykling.

Kanske inte är så konstigt med lite mkt hunger?

HOPPAS, vill inte lägga på mig igen..
    Phu, då kan jag andas ut.

Vilken träningsvecka! Skrattande

Så länge du inte äter för mycket av det goda (läs godis och onyttig dricka) så är det nog lugnt på den fronten.

Hur lång är du och vad väger du? *nyfiken i en strut*
  • Paradigm

Godmorgon tjejer! Sover ni fortfarande? SkrattandeFlört

Har precis avnjutit en frukost bestående av två finncrisp med 2 ägg (endast äggvita) och 2/3 keso samt en stor kopp grönt te. Snart väntar ytterligare ett träningspass och därefter lite simning.

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!