Inlägg från: godisgrisen |Visa alla inlägg
  • godisgrisen

Träningsnördar - här samlas vi!

ETSS skrev 2011-07-23 15:14:11 följande:
    Köpte själv alltid godis för 20 kr en gång i veckan då jag gick ner i vikt. När jag har bantat förr och försökt avstå helt från något har det aldrig gått väl. Jag tror vi är på rätt spår Glad

Ja såklart vi är  

Nu ligger godiset i tryggt förvar i magen, och om jag bara måste ha nåt mera att äta ikväll efter middagen så får det bli färska bär+lättkesella

• godisgrisen

Starkt jobbat allihopa

Nu är det lördagsmys, middagen blev korv m pommes.....nåja måste få äta gott ibland också. (pommesen var iaf värmda utan oja i ugn)

• godisgrisen

Blev en PW idag, dock bara 45 min eftersom det började spöregna..........skitväder

Nåja, bättre än inget iaf

• godisgrisen

Hej!

Har haft en veckas semester från allting nu för att ladda om......

Men  nu är jag tillbaka igen!! Nu kör vi Idag ska jag se till att hinna med lite styrkträning trots att denna dagen är ganska fullbokad.....

• godisgrisen

Sådär ja!

30 min promenad som avslutades med 1 tim styrketräning!! Känner mig nöjd med träningen, maten kunde varit bättre men skit samma....

Körde skiten ur hela kroppen så jag kommer nog inte kunna gå ordentligt imorgon......sweet pain

• godisgrisen
    Evenstar skrev 2011-07-30 18:14:48 följande:
    GAH idag fick jag verkligen bita ihop och det var riktigt jäkla jobbigt.
    Jag är inget fan av godis alls men så idag fick barnen för sig att godiset skulle inhandlas på Godishuset. Holy crap vad mycket det finns där. ALLT och i massa varianter..
    Det slutade med att alla köpte sig en stor påse utom jag. Jag höll på att resonera sönder och samman med mig själv - vilken känsla skulle vara den skönaste? Att känna att jag stod emot något som jag inte verkligen verkligen ville ha - men som frestade mig eller att trycka i mig det där som frestade mig och vara tillfredsställd just då men inte efter. Det hjälpte och när jag tog ett varv extra för att titta om det var nåt som jag VERKLIGEN inte kunde vara utan var det inte längre lika lockande. Tydligt bevis på att allt sitter i huvudet.

Nu ska vi äta grillad karre, ugnsrostade grönsaker och ädelostsås och sen ska jag pipa iväg och vakta sista natten.

Ha en skön kväll!
    Starkt!!!
    Jag önskar att jag kunde vara lika stark som du i dessa situationer, då jag faller för frestelsen men inser när jag ätit mig illamående på godis att det faktiskt inte ens är gott ju...........
  • godisgrisen

Nu känns det som om jag börjar få flyt på träning och promenader efter min lilla paus....sitter och dricker kaffe nu och ska ge mig ut på en promenad innan det blir  söndagsbrunch

Nu gäller det bara att ta tag i det där med maten också, den har inte varit bra....och igår gick jag verkligen all-in med godis/snacks, har fastnat i en "tyck-synd-om-mig-jag-är-så-fet-och-ful" period där jag bara äter allt.....

NU börjar jag om med maten också för jag vill ju må bra, dessutom mår min IBS mage bra när jag missköter maten så här.

Måste ta tag i detta nu, och jag börjar idag!

Ingen avhållsamhet, utan måttlighet tänker jag köra, och tänka efter innan jag stoppar nåt i munnen, fundera på om det är vär dom extra calorierna eller om jag bara vill äta för ätandets skull...

• godisgrisen

Blev en 50 min pw före frukost i supertempo, sen har jag städat och flängt runt här hemma så lite vardagsträning har det också blivit

Ska ta lite överkropp med hantlarna nu, har träningsvärk i rumpan sen jag mosade benen i utfall i förrgår så underkroppen får vila nån dag till....

• godisgrisen

Sådär, mosat armar/axlar i nästan 30 min + plankan

Känner mig mkt nöjd med dagen hittils!

• godisgrisen

nästan en timmes promenad före frukost, sen har det inte blivit någon mera träning idag, legat och solat hela dagen för att bättra på brännan

Det som står på tur är styrketräning ben, men orkar inte idag, blir nog imorgon

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!