Inlägg från: godisgrisen |Visa alla inlägg
  • godisgrisen

Träningsnördar - här samlas vi!

Kul att det kommer in nya i tråden! Välkommna

Själv har jag tränat 1 tim helkropp inkl. plankan

• godisgrisen

fy, är så seg och trött hela kroppen känns som ett stort tuggummi.....kan inte tänka då huvudet är fyllt med sirap. Är det helgens godis som gjort sitt? I ett desperat försök att pigga upp mig köpte jag naturgodis, vilket bara resulterade i halsbränna och ännu segare kropp *suck*

Magen är svullen och jag känner mig tung och däst.

Måste rycka upp mig nu och komma in i flytet igen!

• godisgrisen

Dagens träning avklarad, blev en Pw som uppvärmning och träning av axlar/armar och lite rygg när jag kom hem

Kör plankan i kväll, lite trött i axlar/armar nu så jag kör plankan senare istället

• godisgrisen

Här går det också trögt.....förkylning i kroppen som varken bryter ut eller blir bra, har mått halvskit i över en vecka nu...lär väl bryta ut lagomt till helgen eller nåt....orkar/vill inget utan sitter bara i soffan när tillfälle ges.

Nåja, bara kroppen blir piggare så kör jag igång igen, men nu orkar/vill jag inte.

• godisgrisen
    Gryndrömmen skrev 2011-09-07 06:25:01 följande:
    Sorry att jag är så off, mår sådär. Är i en rejäl svacka :(
    kryper från min svacka ner i din............ska vi klättra upp tillsammans?
  • godisgrisen
    Gryndrömmen skrev 2011-09-07 22:30:28 följande:
    Godisråtta, ska vi försöka kravla oss upp tillsammans?

Min svacka ligger mycket i ett mål jag satt som jag troligtvis inte kommer nå. Måste bara acceptera det!
    ja det gör vi

min svacka beror på:

1: en seg förkylning = ingen träning och tröstegodis......... resultatet hittils + 1kg *suck*
    2: inget jobb = för mycket tid att gå hemma och tänka, analysera, grubbla, ångest, äta......
  • godisgrisen
    MissKaos skrev 2011-09-08 10:39:03 följande:
    Halva jobbet gjort!
    Du vet vad som är fel. Hur kan du förändra, ochvad vill du förändra?
    Förkylningen lär ju gå över. Kan du göra något medans du är förkyld som känns hälsosamt? Tex köpa thé med echinasea, äta ngt som är bra mot förkylning. Orkar du tex passa på att göra något långkok? Eller baka någott nyttigt, gott bröd? Gå en promenad fm/em?
    2. Ja, det är såklart problem. Finns det ngot kosntruktivt du behöver/vill göra med din tid? Söka jobb, ovanståeende, göra ett träningsschema, gå till biblan låna böcker om tex träningslära och läsa in? Det är du ju intresserad av? Ngt  helt annat? 

Kankse är askasas förslag. Saker jag själv hade velat göra.
    Går korta promenader, typ till affären, dagis, osv......det orkar jag iaf

Har surfat igenom halv nätet efter bra tränings/pepp bloggar men tycker alla är lika......tröttnar ganska direkt. Dom tränar flera timmar, äter miljoner piller före, efter och under träning, grämer sig över att dom faktiskt "råkade" äta en bulle på eftermiddagen........kompenserar med att bara äta keso resten av veckan typ

Ja, jag överdriver men finns det någon bra träning/kost/hälsa blogg som är bra? Som handlar om en normal människa med normal träning?

Har ni tips?
  • godisgrisen

och jag har ont i ett knä, har kännt av det ett par veckor och nu trots att jag inte tränat på över 1v så har det blivit värre?

Hur kurerar man ett ont knä? Vila, promenader, styrketräning med egen vikt? Help

• godisgrisen
    MissKaos skrev 2011-09-08 12:42:29 följande:
    Man måste först veta vad felet är på knäet. Det kan ju handla om allt från inflamatoriska läkemedel, till tejpning, lindning eller sjukgymnastik. Eller vila, eller... Ja, mao: Blir det inte bättre. Leta upp en bra idrottsläkare eller ortoped osm kan ställa en diagnos!
    Har aldrig haft problem förut, så jag skulle tippa på att det är pga mina utslitna jogginskor som jag promenerar runt i....ska köpa nya i vår (borde ha gjort det redan i våras, men tog mig inte råd...synd nu)

Nåja, vila, vila och vila och när jag blir frisk så kan jag ju lägga massor med fokus på överkroppen istället
  • godisgrisen

Förkylningen börjar kännas lite bättre, några till träningsfria vilodagar så kan jag nog sakta och försiktigt väcka kroppen igen

Tog med dottern på storhandling i affären idag, för då kan man inte köpa nåt godis, dom ser ALLT man stoppar i vagnen Och får inte hon nåt så får ju inte jag heller!

Ska nog sluta handla själv tror jag

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!