Inlägg från: godisgrisen |Visa alla inlägg
  • godisgrisen

Träningsnördar - här samlas vi!

har tränat som vanligt en vecka, plus en PW igår och nu börjar jag känna av ena knät igen...suck. Jag som var så sugen på att köra lite ben hemma idag, men får nog tänka om.

• godisgrisen

Körde lite överkropp och några benindrag med bollen för baksida lår, känner av ena knät och höften, kanske knävärken kommer från höften, eller tvärt om...hör nog ihop iaf. Hur ska man "bota" försöker vara noga med att stretcha höftböjar, baksida lår och rumpa...

Firar att det idag är förfredag med naturgodis, har tränat tre pass+pw denna vecka och ska träna core i eftermiddag  känner att jag är på G nu

• godisgrisen
    Tessou skrev 2011-10-21 19:38:27 följande:
    Min sambo äter (så gott som) allt. Jag äter så hälsosamt jag bara kan. Chips, godis å ''snacks'' finns inte i min värld... Får kväljningar av bara tanken!!  KräksJag mår jätteilla av allt socker.
    lyllo dig......

Varning för ett väldigt långt och deppigt, svamligt inlägg....

Jag har en crap'ig vecka just nu, träningen är på topp men inte jag, självmedicinerar med att äta så mycket skit som möjligt......vilket varken gör underverk för humör eller mage.......mår som jag förtjänar just nu.

Jag vet att jag inte ska ha skit hemma, men med barn i familjen så är det oundvikligt att inte ha glass, chokladsås och sånt hemma.....och det är ju faktiskt inte så långt att gå till affären heller, passar på medans dom är på dagis/skola.

Ska nog sluta handla ensam, när jag handlar med dottern så kan jag inte handla skit, för då ser hon och vill också ha.....

Just nu känns det som om jag inte är värd ett ruttet lingon ens, och det löser jag med att äta så mycket att jag mår lika kasst även fysiskt.

Alla mina varningsklockor ringer, för jag har exakt samma beteende som min mamma, och jag vill inte bli som henne, hon är överviktig, och tjatar heeela tiden om hur fet och olycklig hon är, det där borde jag inte äta, men det är ju så gott osv. Och jag blir så rädd för mig själv när jag med förbundna ögon trampar i samma fotspår som henne??

Hur ska jag ta mig ur detta och unna mig att må bra och fylla min kropp med bra saker? Är jag rädd för att lyckas? Är det enklare att följa mammas redan upptrampade stig och på så sätt inte behöva ta eget ansvar för mina egna handlingar  utan skylla på arvet??

Det är ju lättare att skylla på andra/annat än att själv behöva ta ansvar för att jag mår/äter/gör som jag gör.....

Usch fy godisråtta, ryck upp dig
  • godisgrisen
    Fattig student skrev 2011-10-21 22:42:01 följande:
    Jag har mailat dig! {#emotions_dlg.flower}
    Tack Kyss
  • godisgrisen

Har laddat med massor med solenergi idag, tog en timmes PW och rensade huvudet lite

• godisgrisen
    MissKaos skrev 2011-10-22 20:19:19 följande:
    Jag tror kanske att terapi vore bra. Skäms inte, det är mänskligt att göra sådär men du behöver nog lära dig varför, som du själv skriver. Och du är värdefull-bara så du vet..
    tack {#emotions_dlg.flower}
  • godisgrisen

Har faktiskt övervägt terapi, men inte kommit så långt ännu. Kämpar nog på ett tag till på egen hand tror jag

• godisgrisen
    Gryndrömmen skrev 2011-10-22 19:47:07 följande:
    hej vännerna!

Har varit off ett tag, haft en hel del att göra.

Tränat på mycket, omflyttningar på jobb osv.

Ni som har barn och tränat under graviditeten, hur har ni tränat?

Misstänker att jag är gravid
    Spännande, håller tummarna

Har inga råd att ge ang. träning då jag inte började träna förrän efter andra barnet.  Men du går till PT va? han/hon borde ju ha koll
  • godisgrisen
    MissKaos skrev 2011-10-23 19:52:30 följande:
    Terapi är jobbigt, men givande. OM du nu vill ha praktiska råd så börja med att äta en rejäl frukost så du har en chans. Börja sedan logga ditt ätande, och vad du tänkte/kände i samband med ätandet (före och efter) Se om du hittar samband! Var en forskare, döm inte!

Dagens träning: 10km på 1h. Nöjd, men har ett stumt knä nu... Kanske var det dumt att springa 2dgr i rad men det var ju så fint väder.(väljer att glömma kilometrarna på löpbandet i fredags..) La is på efter löpturen och på med ibumetinkräm. Ska isbehandla föra sängen samt ta en voltaren och hoppas det minskar svullnaden i knäeet. Vila imorgon.

Nu kommer fö straffet för chokladfrossandet sista tiden. Vågen pekar upp, och sockersuget slår till. Nu är det bara att liiiiida -dvs överleva en hel helg utan sötsaker. Sambon är med på tåget, men jag VET att det är tufft när fredagen kommer. Man är som en missbrukare när det kommer till det där. Så avvänjning igen. Efter detox brukar det gå fint att hålla nere sockermängderna ett bra tag tills det tex blir jul, sen får man ta en kamp igen. Sockerpundare är vad man är!
    Jag vill gärna ha praktiska råd

Mina egna analyser är nog att jag äter för lite mat, vill ju ner i vikt och då har jag blivit rädd för att äta mig mätt...vilket ju slutar i godissug och hunger..Bättre att äta sig mätt på maten och på så sätt lättare hålla sig från det övriga ätandet.  

Jag har bestämt mig för att inte äta godis och chips alls fram till jul,

Mörk choklad och naturella nötter i liten mängd vid enstaka tillfällen. Glass/fika bara på kalas eller liknande tillfällen.

Lagomt strama regler, och inte helt 100% förbud, men det kommer bli tufft, men jag har klarat sockerutmaningar förut så jag vet att jag kan bara jag vill.

Har dessutom IBS och ju mer socker jag äter, desto sämre mår jag fysiskt, och ju sämre jag mår ju mera skit äter jag.....dax att bryta den onda cirkeln!!!
  • godisgrisen

Dagens träning  blev en PW nu på kvällen, fixade inget mera med min kolhydratsvullna mage....kör på imorgon igen

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!