Inlägg från: godisgrisen |Visa alla inlägg
  • godisgrisen

Träningsnördar - här samlas vi!

Tullemi skrev 2011-07-18 13:20:57 följande:
    Synd att man inte har samma typ av hud som blogg-Olga har Obestämd. Huden på min mage vill inte riktigt dra ihop sig så fint tyvärr. Hur gammal är hon?
    Nej, inte min heller plus att jag har massor med bristningar.......

Men skit samma, hängande hud syns inte så mycket genom kläderna om man bara får bort det envisa magfettet 
  • godisgrisen
    Tullemi skrev 2011-07-18 13:50:01 följande:

Du har barn också? Hur gammal/gamla? Själv är jag 37 år och fick Lucas för ca 17 månader sen och började träna ordentligt för ca 5 månader sen. Resultatet är än så länge bara följande. Megastora lovehandles *snyft*.
    Har två barn, 8 och 5 år, har tränat sporadiskt senaste året kanske, innan dess så var det bara promenader med tanke på viktminskning som gällde. Det är först nu som jag insett att jag inte vill vara smal utan muskulös Muskler är snyggare än att vara ett benrangel

Min mage ser ut ungefär som din, med skillnaden att mitt magfett samlas mitt fram och inte på sidorna, inte snyggt alls att ha värsta putmagen Hade hellre haft på sidan istället...tänk att man aldrig blir nöjd med har man har det, utan tycker andra har det bättre.....
  • godisgrisen

Va duktiga och fina ni är allihopa!!!

Själv har jag tagit mig ut på en promenad nu på kvällen, höll inte lika högt tempo som jag brukar, men blev iaf 55 min.

Så promenad på 55 min + 30 min styrketräning på förmiddagen...känner mig mkt nöjd

• godisgrisen

Ni kämpar på bra ser jag

Här är det vilodag idag, har fått massage och är totalt slut i kroppen.....låter kroppen bestämma och kör igång igen imorgon

• godisgrisen
    Aprilia1977 skrev 2011-07-19 16:04:18 följande:
    Hur får jag motivationen att vara på topp... har tränat sedan sex år tilbaka och varit vid min målvikt och vänt. Har 7-8 kilo kvar till mitt största mål, men inget får mig att sluta vräka i mig kolhydrater. Jag blir verkligen så trött på mig själv.

Någon som har tips och råd?
    Har ungefär samma.....har gått ner 10 kg, och är bara några kg från mitt mål....eller egentligen några cm runt magen...

Men det är sååå svårt att motivera sig när man är så nära, så lätt att man ändå känner sig halvnöjd och äter godis och skit.....

Men jag VILL ju att kläderna ska sitta snyggt för min egen skull, vill ha muskler och en stark kropp och energi att orka med vardagen.

Vet inte hur jag ska hjälpa då jag själv behöver en rejäl spark där bak..
  • godisgrisen

Har hunnit med 30 min ben+ plankan och 60 min power walk idag

Nu blir det grillat och rött vin ( som vanligt på semestern..)

Först ska jag överdosera torkad frukt för att få fart på magen igen....totalt tvärstopp just nu (ursäkta infon,,)

• godisgrisen
    Gryndrömmen skrev 2011-07-20 18:41:21 följande:
    lycka till med magen godisråtta!
    tack
  • godisgrisen
    Fattig student skrev 2011-07-20 20:19:04 följande:
    Torkad frukt är gott, speciellt dadlar. Mums!

Förresten, skål! Skål
    Och så önskar jag dig en trevlig semester!
    ätit en hel påse dadlar och en nästan en halv med katrinplommon......mår inge vidare just nu,Kräks hoppas verkligen det löser sig (bokstavligt talat...)

Det är ju sååå gott med torkad frukt!! som godis Och läser man på sockerhalten så är det godis....men några fibrer och vitaminer iblandat i...

Skål på er också Skål
  • godisgrisen
    Jennnyn skrev 2011-07-20 20:31:18 följande:
    Befinner mig just nu på en "sittcykel" på gymmet och håller på att värma upp! Snart väntar ett ben och magpass
    bra jobbat
  • godisgrisen
    Amazina skrev 2011-07-20 22:25:22 följande:
    Köp laxoberaldroppar (starkare) eller lactulos (svagare) på apoteket och kombinera i värsta fall med microlax/clysma. Det finns även tabletter man kan ta på kvällen, så sätter det igång på morgonen, minns dock ej vad de heter... Då slipper du fruktfrossandet och kalorierna

(Nej- jag har själv inga massiva förstoppningsproblem för tillfället, utan är spec.sjuksköterska, därav min expertkunskap ang "stopp i avloppet"   )
    tack Ska prova det nästa gång, känns lite bättre nu men inte helt bra ännu......men snart så är jag på G igen
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!