• ETSS

Träningsnördar - här samlas vi!

Min träning för helgen är avklarad. Det blev inga rekord satta ikväll. Roddmaskin, armar/axlar (på låg vikt på grund av ondsint inflammerad axel) rygg/mage och som avslutning löpband, som vanligt powerwalk, kom upp i 9.0 ikväll.
    I morgon blir det något nytt i träningsväg för mig plus lite kylbehandling på den ondsinta axeln. Det ska gå till sig snarast hoppas jag Glad

• ETSS
    Fattig student skrev 2011-08-21 20:03:11 följande:
    Vad har hänt med axeln?
    Jag fick en riktigt ondsint axelinflammation i februari, var hemma över en månad och fick både kortisonsprutor och ultraljud, hade benbrottsont och kunde inte göra något, ens gå utan smärta.
    Det blev bra, men lite värk har jag haft hela tiden. Jag tror det var i onsdags eller torsdags då jag ökat vikterna och var i en maskin och slarvade som det högg till så väldigt. Sen har jag haft mer ont igen så nu tar jag det lite nätt så det inte ska bli värre. Men det är ju så att träna om det endast går vill man Glad
  • ETSS
    Fattig student skrev 2011-08-21 20:20:51 följande:
    Usch, lät riktigt allvarligt det där. Nu måste du vila din axel så att det inte händer igen! =))
    Jo, jag tar det jätteförsiktigt, undviker de värsta maskinerna, inga fria vikter, låga vikter o s v. Sen ska jag ju få lite massage i morgon på gymet så jag hoppas att det ska ordna sig.
    Tack för omtanken Glad
  • ETSS
    Livsoduglig skrev 2011-08-21 20:22:20 följande:
    Aj! Låter smärtsamt :-/ Hoppas du läker ihop snabbt och blir smärtfri. Gå runt med värk är inget roligt. Det är sjukt svårt att "skynda långsamt" med träning. Man vill ju gärna lassa på vikter och köra som man gjort innan. 

Nää, nu vankas fåtöljen och en bok! 
    Tack Glad
    Så trevligt, vad läser du?
  • ETSS
    Videli skrev 2011-08-21 20:32:21 följande:
    Har du testat nässelpulver, eller bara tillkost av kalcium och magnesium? Hjälper att läka ut din inflammation. Nässelpuler är grymt när man tränar!
    Nu känner ju jag inte er här i tråden, men vet inte om ni känner till att alla sädesslag skapar inflammation i musklerna, så har man fått en skada så bör man minska på intaget under läkningsprocessen. 
    Hej förresten och välkommen till vårt glada gäng Glad

Jag äter mesta vitaminerna via kosten, men kör på ett extra kalcium/magnesiumprogram 10 dagar av varje, på grund av benkramper.  Nässelpulver är däremot något nytt, ska kolla var det finns. Tack Glad
  • ETSS
    Aprilia1977 skrev 2011-08-21 20:40:20 följande:
    SKÖNT!!!!!

NU överför jag lite läkeenergi till dig Solig
    Tack Solig
  • ETSS
    Videli skrev 2011-08-21 20:45:34 följande:
    Tack

Den här dricker jag morgon och kväll, blandar med grapjuice. www.bodystore.com/3/sv/artiklar/ halsokost/livsmedel/nasselpulver-250-g?gclid=CICzz 6CF4aoCFQUYzQodfQj5-g

Tack, ska kolla upp det Glad
  • ETSS
    Evenstar skrev 2011-08-22 06:44:39 följande:
    Godmorning,

3 dagar kvar på antibiotikakuren sen ska jag försöka smyga igång träningen så smått. Lite surt är det att börja traggla sig tillbaka när jag hade tänkt formtoppa den här hösten. Jag får göra så gott det går.
    Jag mår ialla fall mycket bättre och har slutat äta citodon. Jippi!

Vad ska ni äta idag? 
    Skönt att du börjar må bättre och slipper mediciner Glad
    Lunch vet jag inte, middag blir strimlad stekt ytterfile med paprika och grädde tillsammans med bandpasta och broccoli, snabb lyxmat i början på veckan, håller fortfarande på att beta av helgens matoriger, jag har köpt så mycket gott och onyttigt som jag ändå måste få i mig Glad
  • ETSS
    Livsoduglig skrev 2011-08-22 08:53:03 följande:
    Goooooooo mooooooorgon! (och ja, det är faktiskt en bra morgon:)). Har det slitsamma I-landsproblemet med för många semester dagar kvar så tja... inget jobb idag helt enkelt. Sitter och taggar igång för spinning om en timme. Bra start på dagen!

Kul med mattips! Evenstar's scampi-rätt lät grym! Skall nog stjäla den trots allt prat att piratkopiering är förbjuden *skrattar* För det måste väl vara samma sak? Jag tar något (copy/paste) som någon skrivit och använder det utan att betala? Strunt samma... blev kanske lite väl filosofisk denna morgon :P Men får du  upp en bild på mästerverket vore det kul att se!

Höstens schema och livsstil börja komma igång ordentligt! 4e träningsdagen i rad. Ätit hyggligt i helgen... Vore det inte för det där vinet skulle jag nog säga att jag har ätit riktigt bra. Det är ju fanken att det skall va så gott med vin till maten!

Ciao!

Jo det är en bra morgon :)

Håller med om Evenstars mattips, ska testa det jag med framöver då jag kanske måste börja äta lite mindre fett och kolhydrater än vad jag gör för ögonblicket.

Visst är det skönt att komma i gång med träning :)
  • ETSS

Har ingen respektive, eller någon träningkompis. Det är ytterligare ett skäl till att jag är så tacksam över er {#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!