• ETSS

Träningsnördar - här samlas vi!

Hej på er, jag har ett problemområde; insidan av låren. Har någon av er tips på en övning man kan göra hemma för att göra sig lite fastare där?

• ETSS
    Fattig student skrev 2011-06-20 16:26:17 följande:
    Kissande hunden fast du ligger ned på sidan och lyfter ena benet i taget. Det stärker muskeln men förbränner som sagt inte fettet där då man inte kan punktförbränna fett.
    Jag behöver inte bränna fett, tvärtom, har gått ner lite för mycket och är för mager, muskler behöver jag dock, tack för tipset Glad
  • ETSS
    Fattig student skrev 2011-06-20 19:51:14 följande:
    Okej, glöm inte att äta mycket protein och ät dig mätt så kommer du att öka i muskelmassa.
    Har fått lite fel på ämensomsättningen, har mest ätit fett, socker och kolhydrater i några månader, men det är klart att det är bättre med protein, will do och tack igen Glad
  • ETSS
    Elmina skrev 2011-06-24 07:40:14 följande:

Vilken härlig grupp, jag är gärna med!

nu ska jag ut och springa, bästa sättet att börja midsommar eller?

www.foraldrafitness.com (om ni vill läsa mer om träning för nyblivna föräldrar)

Absolut bästa sättet att börja midsommar med lite motion, synd bara att det ska regna så mycket där jag bor. Själv ska jag ut och gå, går ungefär 6 km på 50 minuter, sen är det bara att fira midsommar med vilken mat och dryck man vill :)
  • ETSS
    lavos skrev 2011-06-26 22:34:29 följande:
    Hej har en fråga till er träningsnördar. Det är så att jag börjat springa en del och skulle gärna vilja mäta sträckan osv. Pulsklockor med GPS är så dyra så jag tänkte att man kanske kunde använda sin Android-telefon. Om det är någon som gör det, hur förvarar ni den? Jag blir väldigt svett, och dessutom är ju nallen lite otymplig. Någon som har tips?
    Jag har ett pulsband jag fäster rumt armen så håller jag i mobilen, det funkar. Det kan underlätta om du har ett fodral till mobilen om du blir svettig på händerna. Eller en magväska.
    En android är ju lite större men å andra sidan behöver du ju inte någon separat MP3spelare om du gillar att lyssna på musik samtidigt som du springer :)
  • ETSS
    OnMyWay skrev 2011-06-27 19:51:06 följande:
    jag har ont i halsen och får inte träna, känner mig hel deppig
    Trösta er båda med att sjukdomen går fortare över om man avstår. Fast jag medger att det är trist när det är så, krya på er både @OnMyWay och @Favete linguis Glad
  • ETSS
    Elmina skrev 2011-06-26 18:45:49 följande:
    Bra att inte regnet skrämde bort dig från motionsrundan! Hoppas du hade en trevlig midsommar
    Förlåt jag såg inte inlägget förrän nu. Nejdå, nor rain nor sleet och så vidare.. Jo, den gick an! Hoppas din var fin den med!
  • ETSS
    Fattig student skrev 2011-06-27 21:12:57 följande:
    Jag är frisk! Skrattande
    Grattis då är det bara att tuta och köra Glad
  • ETSS

Jag vet inte om det här är OT men jag skulle behöva lite ny musik i lurarna då jag är ute. Snabbt och taktfast förstås. Nutida eller cirka tio år tillbaka är spannet. Helst inte värsta housemusiken annars lyssnar jag på allt Glad
    Är det någon som har något tips?

• ETSS
    Amazina skrev 2011-06-28 08:54:51 följande:
    Vad tränar du? Vilken bmp vill du ha?
    Det finns en hel del podcaster på iTunes med träningsmusik med samm bpm och "utan skarv". Jag har även tankat hem "Fitness music 1-4" från piratebay
    Jag går ungefär 7 km på en timme, så något rätt snabbt. Samma för cykling där jag även varierar tempo rätt mycket, något nytt.
    Jag har inte Itunes, sen är jag lite av musikofil och vill ha "riktig" musik, alltså inte bara takt och lite till, skarv gör inget, efterom jag går så mycket och cyklar kan det vara bra att byta tempo Glad
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!