• ETSS

Träningsnördar - här samlas vi!

Godmorgon på er Glad
    Jag tvivlar starkt på att det blir en vilodag idag, jag längtar efter en powerwalk Glad

• ETSS
    Evenstar skrev 2011-08-13 08:23:14 följande:
    Godmorgon,

Det ser ut att bli en underbar dag här idag. Som jag får tillbringa i soffan med att tycka synd om mig själv. UGH! ;)
    Hade gärna tagit en snoa ut i skogen på eftermiddagen.
    Jag har ondare på vä sida av halsen idag. Känns lite som i vintras när det slutade med att jag fick åka in akut till ÖNH.

Nån som har nåt tips vad jag kan göra med halsen förutom bacufin, dricka varmt och vila?
    Jag har ett tips på en halslindrande dryck efter min morbror, men jag varnar dig, det är lite äckligt:
    Värm 2.5 dl mjölk, en mycket rågad matsked honung och en lika rågad matsked hackad rå lök och drick om du vågar Glad
    Den råa löken på en macka och mjölken och honungen i en kopp bredvid funkar det med Glad
  • ETSS
    Evenstar skrev 2011-08-13 08:36:14 följande:
    Ska det vara gul eller funkar det även med rödlök/knipplök? (Har slut på vanlig gul lök)
    Bäst är gul, den är lite "vassare" för halsen, mindre söt, men röd eller knipplök går den med Glad
  • ETSS
    Evenstar skrev 2011-08-13 08:45:09 följande:
    var ju inte supersmarrigt men vad gör man inte för konsten ;)
    *varnar* : Äckelfaktorn är hög.
    Men det lindrar Glad
  • ETSS
    Evenstar skrev 2011-08-13 08:55:21 följande:
    Nädå var inte så farligt - jag är varken kräsen eller brydd - snarare rätt luttrad ;)

Kanske skulle kunna blanda lök med c-vitaminbrus också ;)
    Testa, det kanske blir ännu mer dunder Glad
  • ETSS

Det är en alldeles underbar höstdag och jag vore ju dum om jag inte gick ut då jag kan. Strunt i vilodag, nu jäklar Glad

• ETSS
    Fattig student skrev 2011-08-13 15:52:50 följande:
    Men vad händer? Alla är sjuka! Usch! Krya på er! {#emotions_dlg.flower}

Sitter här och funderar över vad jag ska köra för pass ikväll.
    Jag vill köra ett pass ute jag med, men gymet är stängt så det blir till att ruva hemma, tur man har dator och DVD Glad
  • ETSS
    Fattig student skrev 2011-08-13 19:34:31 följande:
    Jag önskar att mitt gym kunde vara stängt ibland.
    Ska vi byta? Solig
    Jag behöver mer att göra, och kvällarna då de har stängt är så tråkiga Glad
  • ETSS

I kväll är gymet öppet (hurra), det blir mage, rygg, ben och ev lite löpband Glad

• ETSS
    Fattig student skrev 2011-08-14 16:43:25 följande:
    Som sagt, idag blev det löpning 5 km, 22 minuter och därefter begav vi oss till havet. Varmt var det - runt 33 grader i vattnet och 45 grader i solen. Sedan åkte vi hem och beställde hem mat. Det blev blomkålsgryta med vitt ris. Minus för det vita riset då min mage ogillar det starkt likaså mitt huvud, triggar gärna igång en migränattack. Gott var det i alla fall! Nu blir det att städa bort all sand från hemmet och från bilen. Mindre roligt men ett måste för mig som förutom är ett träningsfreak dessutom är ett städningsfreak på gott och ont. =))
    Du är snabb Glad
    Det låter jättehärligt, själv är jag frusen och skulle gärna bo i varmare länder.
    Har mitt roliga kvar och därmed kvällsunderhållningen räddad, middag är nog rätt onyttig, men man förbränner väl: Stekt fläsk, broccoli och bandpasta.
    Ska testa löpbandet ikväll, men det blir nog inga nya rekord Glad
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!