• ETSS

Träningsnördar - här samlas vi!

Tullemi skrev 2011-08-06 08:20:01 följande:
    Jag kutar över till gymmet om en stund. Det blir den sista träningen på 4 dagar. Vi ska åka bort och ha en minisemester, med allt onyttigt som det innebär . Ska försöka begränsa det hela lite *harkel* men det brukar ju gå så där Tungan ute.
    Man tar igen det sen, hade själv en liten holiday from reason härom veckan Glad Det kan vara skönt ibland med lite pauser då man vet att man återgår till nyttiga vanor så småningom Glad
  • ETSS
    MammasGos skrev 2011-08-06 08:37:11 följande:
    Igår powerwalkade jag 7km med barnvagnen och femåringen cyklade. Bra gjort av honom tyckte jag. Själv hade jag gärna gått ännu längre. I natt vaknade jag av magont. Misstänker blindtarmen och ligger och väntar på att 1177 ska ringa upp... Vilket de gjorde precis nyss. Det blir akuten *svälj*. I gen löpning för mig idag...
    Men oj! Hoppas det går bra {#emotions_dlg.flower}
  • ETSS
    Annika i Gbg skrev 2011-08-06 16:22:22 följande:

Här är den fina klänningen som jag ska komma i nästa sommar (senast). Åh, tänk så fin jag ska vara på 50-årskalaset! Kyss
    Det kommer att gå bra, så snygg klänning Glad
  • ETSS

Godmmorgon på er Glad
    Det blir som vanligt inomhusträning i kväll. Det börjar faktiskt inte längre kännas så dumt med inomhus, vi har lite höstruskväder och kallt här. 
    Det som ska tränas är mage/rygg/stuss och ben. Hoppas att känna mig lite mer på G innan det är dagsGlad

• ETSS
    Primrose skrev 2011-08-07 15:13:18 följande:
    Morgonpromenader (på nästan eller helt tom mage) bränner förresten mer fett pga ovanstående orsaker.
    En kopp kaffe innan kan också vara bra!

Vår lunch idag blir kokt torsk med bladsallad, tomater, gurka och en klick bearnaise. Jag har aldrig tidigare köpt bea, men när jag började med LCHF i maj så blev jag litet "hooked".Drömmer Jag slutade dock med dieten efter sju veckor. Den funkade inte så bra med styrketräning, samt att jag är bär- och grönt"freak" och gillar baljväxter. Och just nu kakor också. Och så fick jag en sådan kramp i benen och en massa blåmärken (mest på benen) som inte ville försvinna.

Sonen och jaghar just bakat en äppelkaka på egna äpplen från trädgården. Premiär! Eftersom vi köpte stugan förra året har vi inte använt några förrän nu.
    Jag har också kramp i benen och har börjat få blåmärken. Jag äter kolhydrater, protein, frukt och grönt, fett och socker och kan inte förstå vad det beror på? Speciellt efter träning och på nätterna har jag ordentliga benkramper. Vet du något som jag kan göra?
  • ETSS

Jag ska strax iväg för träning, men känner att jag behöver en och annan spark, är så väldigt omotiverad för träning, har varit lat hela dagen. Om någon av er kunde tänkas kicka iväg mig, vore jag tacksam Glad

• ETSS
    Mollly skrev 2011-08-07 16:53:37 följande:
    SPAAAAARKSkrattande
    Jag har precis kommit hem från träningen. RIKTIGT gött att träna. se så iväg med dig nuFlört
    Ja jag ska om några minuter. Tack för motivationen Glad Vad har du kört?
  • ETSS
    Fattig student skrev 2011-08-07 17:17:41 följande:
    *Spaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaark*
    Tack tack, nu blir det!
  • ETSS

Hemkommen från pass. den sista tiden har jag inte ens blivit svettig då jag gått tokfort på löpbandet, lite mysko. I dag blev jag ändå lite fuktig i handflatorna.
    I alla fall, på pluskontot är att jag i två års tid har kunnat räkna miig som normalviktig. För tre år sedan räknades jag till de "sjukligt fetas" skara enligt BMI. När det går så fort neråt får man lite svårt att hänga med rent mentalt.
    I kväll då jag bytte om till träningsbyxor råkade jag kasta ett öga på lappen där storleken på byxorna står angiven.
    "Medium".
    Fast jag vet hur jag ser ut och visste vad det skulle stå på lappen, log jag gott för mig själv och tänkte Yes! Solig

• ETSS
    Primrose skrev 2011-08-07 19:45:17 följande:
    Jag har för mig att de väger 20 kilo - med det kan ju variera.

Du kan ju alltid be någon, kunnig, gympersonal att "spotta" dig. Det ingick i alla fall i min utbildning att kunna göra det. Om det är någon som kör riktigt tungt kan två "spottare" vara bra.
    ETSS skrev 2011-08-07 15:35:46 följande:
    Jag har också kramp i benen och har börjat få blåmärken. Jag äter kolhydrater, protein, frukt och grönt, fett och socker och kan inte förstå vad det beror på? Speciellt efter träning och på nätterna har jag ordentliga benkramper. Vet du något som jag kan göra?
    Ingen aning om varför du får det. När det gällde mig själv så förstod jag att det måste ha skett någon obalans i samband med kostomläggningen. Det kan ha handlat om balansen mellan kalcium, magnesium och c-vitamin. Men detta var något jag googlade mig till. Inget jag är utbildad i. Jag orkade inte hålla på och luska ut vilken balans jag skulle ha när jag var på LCHF. Så fort jag slutade med dieten så slapp jag de hemska kramperna och de långvariga och stora blåmärkena. Jag har dock läggning för kramp (får det lätt vid snabba tempraturskillnader som varm luft och kallt vatten och hade gravidkramper i benen). Men det har aldrig varit som under LCHF förut (värre än gravidkramperna!).Att bygga muskler, i alla fall när det gäller de flesta tjejer, innebär inte att man blir "stor".  När jag tränade som mest och tyngst) styrka var jag också som smalast och nättast, och det gällde även några kompisar. Sedan finns det ju tjejer som bulkar upp ganska lätt, men de flesta måste ta något "medel" för att uppnå sådana resultat.
    Ska kolla upp det ordentligt. Är mån om att få i mig alla näringsämnen men det är ett tag sedan jag googlade om nya rön. Jag har själv en stark ärftlig belstning i frågan om kramp (och äter därför mineraler och salter).
     Jag ska försöka forska lite i det.
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!