Inlägg från: Scratchy |Visa alla inlägg
  • Scratchy

Träningsnördar - här samlas vi!

Tullemi skrev 2011-07-16 20:44:02 följande:
    Ja, vi tog det sista igår kväll
    Ajaj... låt inte för många här på fl få reda på det. Då kommer de att hacka ner dig för att du är så oförutseende som förälder. Förstår du vilka men dina barn kommer att få på grund av att du inte har flyllt på kloroform-förrådet i tid? Du får ge dem dubbel dos hela veckan så att de får sova ordentligt.

Kan de inte följa med och power-walka så att de blir trötta? Eller är de för småa?
  • Scratchy
    Fattig student skrev 2011-07-16 21:08:44 följande:
    Jag skulle säga 4-5 kilo för en som är medeltränad och 2-3 kilo för den som ligger på en mer avancerad nivå.
    Du kan läsa mer om det här: traningslara.se/muskeltillvaxt-hur-snabbt-det.../

Men nu snackar vi i ren muskelmassa.
    Du är som ett levande uppslagsverk.

Så det är den rena muskelmassan, Är den smutsiga muskelmassan lika stor eller större än den rena?
  • Scratchy
    Fattig student skrev 2011-07-16 23:03:47 följande:
    Ja, vi talar nu om enbart muskelmassa. Muskler binder ju t.ex. vätska som också leder till viktuppgång och gör att man ser större ut.
    Det här blir ju bara bättre och bättre.  Nu är det bara att göra jobbet också. Ska bara vänta ut min förkylning så är jag igång som en kollibri sen.
  • Scratchy
    Fattig student skrev 2011-07-16 23:17:15 följande:
    Ja, positivt tänkande! Då är halva jobbet utfört liksom!
    Så slipper man lyfta hantlarna så långt...
  • Scratchy

Tänk på att man inte behöver bry sig om vad andra på gymmet tänker om en. Syftet med att gå dit och träna är väl inte att imponera på dryga människor som man ändå aldrig kommer att umgås med, utan att bli vältränad?

Om man nu inte bor i en håla som Mariannelund eller Arkelstorp där alla känner alla.

Så tänk att vare gång man känner obehag inför de andra på gymmet så har man gjort en tankevurpa. Det är varken logiskt, rationellt eller konstruktivt att bry sig om vad dryga gymmare tycker och tänker.

• Scratchy
    Fattig student skrev 2011-07-18 18:25:55 följande:
    Kan någon ge mig en spark i baken i riktning mot gymmet?
    Såg att någon annan hunnit före, men jag vill också sparka. Jag viiiiiiiiiiiiiiiiilllllll!!!

SPAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARKKKKKKK!!!
  • Scratchy
    ETSS skrev 2011-07-18 20:21:18 följande:
    Vad avis jag blir på allas era magar. Kör plankan och diverse crunches, så snart, en dag har jag med en fin mageGlad
    That's the spirit!!!
  • Scratchy

Dagens träning:

Fem armhävningar medan jag värmde rester från gårdagens lunch i mikron.

Jag skyller på att jag varit förkyld. =)

• Scratchy
    Fattig student skrev 2011-07-18 22:13:20 följande:
    Hehe, alltid något!

Vad blev det för lunch?
    Har ingen aning om vad jag åt. Jag är egenföretagare så vissa dagar kommer jag inte ihåg något om vad jag gjort utanför jobbet.

Det är därför jag behöver ett ordentligt tränings- och matschema.
  • Scratchy
    Fattig student skrev 2011-07-18 22:19:56 följande:
    Känner igen det där!

Just nu är jag grymt sugen på snabbmakaroner, stek falukorv och ketchup, men dessvärre har jag bara nyttigare råvaror hemma. Attans!
    Ni var också egenföretagare va?

Visst suger det när man bara har bra mat hemma!!! Eller när man tänker kvart i nio "nej, jag behöver inte köpa någon mer mat innan affären stänger, jag klarar mig på det jag har hemma" och fem över nio kommer magen på andra tankar.

Jag funderar på att genomföra en vetenskaplig studie på hur länge man kan överleva på bara falukorv. Jag gissar på sex dygn. Jag vill gärna få igång lite vadslagning. Jag satsar 500 spänn på sex dagar.
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!