Träningsnördar - här samlas vi!
Det jag tränar under en vecka är: 3 bodypump (uthållighets - muskelstyrka), 2 bodycombat (har även blivit instruktör i det nu :D kampsportsinspirerat Intervallkonditionspass, schyssta ord), 1 cirkelträning, 2 mage rumpa lår- intervallpass med kondition på stepbräda varvat med styrketräning för magerumpalår, 1 Box, 2 cykelpass, 2 core. Alla pass är 1 timma utom box som är 75min och core är 30min. Så det är väldigt varierad träning.
På en dag äter jag ungefär: frukost = turkisk yoghurt, keso, hallon, en skivad banan och blandade fröer som har högt proteininnehåll och lågt med kolhydrater. Lunch och middag är tyvärr inte lika konsekventa. Ibland blir det lchf-inriktat om jag gjort matlådor. Då är det broccoligratäng med broccoli, blomkål, morötter, lök, champinjoner och kyckling till det. Om jag inte gjort matlådor kan det bli thaimat, ägg och bacon, pasta med sås och bacon, risgrynsgröt. Jag är tyvärr dålig på att laga matlådor så lunch och middag brukar vara mina stora problem. Jag hatar att laga mat för att det tar så lång tid. Kan tillägga att jag brukar äta middag senast kl 17 eftersom jag börjar träna vid 18. Och sen kvällsmaten som beskrivet tidigare.
Mellanmål är jag också rätt dålig på. Ibland gör jag smoothie av osötad vaniljyoghurt och hallon, det är en favorit. Men ibland annars blir det en delicatoboll. Äter chips kanske en gång i månaden. Jag äter aldrig godis eller dricker läsk eftersom jag inte tycker om det.
Nåt jag har problem med är att sluta äta när jag känner mig nöjd. Jag tycker mat är gott och tänker att om jag ska orka träna och inte bli superhungrig mitt i så måste jag äta ordentligt så jag äter nog större portioner än medel.
Ät inte chips en gång i månaden nu när du vill gå ned i vikt och inte delicatboll heller. Om sötsuget verkligen retas med dig så ta en bit mörk 70-90 procent kakao och/eller lite nötter.
Men problemet verkar ligga i att du äter för mycket. Tänk på att äta rätt sorts mat innan träning så att du orkar hela passet.
Och jag rekommenderar dig att gå en halvtimmes morgonpromenad varje dag i rask tag innan frukost. Du kan dricka ett glas mjölk innan eller yoghurt.