Inlägg från: Paradigm |Visa alla inlägg
  • Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

OnMyWay skrev 2011-06-21 15:42:32 följande:
    Kom nyss från träningen. 40 min på crossen och 30 min styrka. Dagens matintag är nog ganska så ok, möjligtvis lite för lite. 
    Frukost, protein pulver på 2dl mjölk och 1dl vatten + 100g hallon. 2 ägg och en kopp kaffe.
    Mellis, ca 50g nötter + en banan (kan inte sluta äta banan älskar det )
    Nu efter träningen makgrill i tomatsås, 1 avokado och 100g keso.
    Till middag blir det färsbiffar med en stor sallad.

Och jag har inte käkat någon bars nu på två dagar och är inte alls lika sötsugen  
    Bra jobbat! Skrattande
  • Paradigm
    Jennie med ie skrev 2011-06-21 15:47:56 följande:
    Plankan kör jag så länge jag kan x 3....

Idag blir det bara styrketräning, låret måste vila.
    "Bara" styrketräning överkropp kan vara ganska tufft det med.
  • Paradigm

Min dag var ganska stressig...

Yoghurtsmoothie
    Träning: 20 minuters hård intervall, plankan, rumpa, rygg
    Frukost: Vatten, yoghurt med färska jordgubbar och linfrön
    Lunch: Kycklingsallad med ganska fet vitlöksdressing och mozarellaost
    Mellanmål: En grovmacka med honung & smör, ett finncrisp med philadelphiaost
    Middag: Linssoppa
    Kvällsmål: Vet jag inte än, men är sugen på dadlar...

• Paradigm

Jag vill meddela att jag inte går på någon diet eller bantar. Jag är nöjd med mina 55 kg på mina 168 cm. Jag jobbar främst för att bli starkare, få bättre kondis och för att få lite mer definierade muskler, men inte för mycket, och självklart av hälsoskäl.

• Paradigm
    Jennie med ie skrev 2011-06-21 19:20:23 följande:
    Absolut, det saknades inte direkt svett i kläderna om man säger så
    Men jag vill kunna köra rejäla intervallpass och sånt. Blä!
    Jag förstår dig!

Trodde aldrig att jag skulle säga det här till någon, men du får sluta att träna så hårt, om det är anledningen till muskelbristningen. Tålamod måste man ha, ändock om man vill ha resultaten på en gång. Men alla har vi väl övertränat egentligen, testar kroppens gräns. Nu vet du i alla fall hur mycket du kan pressa din kropp. Hehe.
  • Paradigm
    Thomas 66 skrev 2011-06-21 21:17:39 följande:
    Tänkte mera att man kan ha hög förbränning, även om du inte kan springa på ett tag. Själv gymmar jag och går bara och det går faktiskt rätt bra. Sen behöver jag väl lite mer kondis, så får nog ta tag i det. Tänkte mest som lite pepp känns som att du har varit grymt duktig, så lite synd att deppa för det. Själv har tappat en del märkte jag idag.Har nog ätit för lite, måste nog införa stora tallrikar med pasta och ris igen. Så blev lite knäckt av det men men lite störda blir nog dom flesta som håller på
    Jag säger bara riskakor!
  • Paradigm
    Gryndrömmen skrev 2011-06-21 21:41:27 följande:
    Vilken rolig tråd, här passar en träningsnörd som jag Plankan har jag klockats som mest på 1,27 men det är betydligt mer fast utan klocka.. nästa klockning sker på tisdag
  • Paradigm
    Thomas 66 skrev 2011-06-21 22:37:09 följande:
    Ät lite mera protein så kommer nog musklerna synas mera
    Man kan ju alltid deffa, men orkar inte just nu...
  • Paradigm
    Jennnyn skrev 2011-06-22 12:23:17 följande:
    Här är det genomförkylt just nu! Har fått ta det lugnt med styrketräningen i ett par dagar. I går var jag och red en runda i skogen och även idag blir det en ridtur i lite lugnare tempo. Känner mig nämligen rejält nedsatt fysiskt, dock har jag för mycket energi för att bara sitta inomhus Det är svårt ibland att överväga sin fysiska förmåga.
    Ja, det där känner jag inte, att man har för mycket energi, men dock aldrig tillräckligt mycket energi för att storstäda...
  • Paradigm
    Amazina skrev 2011-06-21 22:16:43 följande:
    Hade så himla härlig träning idag! Jag gillar att köra på wavemaskinen (stepmaskin, men man tar skatesteg istället för att trampa rakt ner), så det blev först en hård kvart på den, sedan 1 timme zumba (ashärligt att få jucka och skaka på höfterna!) och en kvarts motionscykel på det för att undvika den värsta crowden i omklädningsrummet. Var så himla motiverad och lycklig och stark! Därtill har det naturligtvis blivit plankan idag. Ej att förglömma!
    Härligt att höra! Träning ska vara kul! Skrattande
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!