Inlägg från: Tullemi |Visa alla inlägg
  • Tullemi

Träningsnördar - här samlas vi!

YEY idag är det fredag och efter denna arbetsdag är jag ledig 3 dagar i rad . Längtar till gymmet imorgon för jag älskar att träna lördag- och söndagsmornar. Det är lugnt på gymmet och jag är full av energi . Dock ska jag till jobbet på lördagkväll för en mindre fest. Jag är inte det minsta sugen att gå men eftersom jag är ny på jobbet så tänkte jag att det kunde vara ett bra tillfälle att lära känna sina arbetskamrater. Men attans vad det tar emot.....
    Ha en bra dag all

Milea 080217 Lucas 100202
  • Tullemi
    ETSS skrev 2011-09-03 08:45:09 följande:
    Börjar alltid dagen med te, en frukt.
    Jag äter oftast lingongrova; två skivor, med något pålägg, vad som råkar finnas hemma, det enligt mig godaste nyttiga brödet och jag behöver mina morgonmackor för att orka :)
    Lingongrova är väl OK, men det innehåller ganska mycket socker (sockerarter?) men jag vet inte om det gör så mycket om man inte vräker i sig en hel limpa per dag dvs

Jag har 3 frukostar (ganska stora portioner) som jag brukar alternera mellan:

-naturell yoghurt/kesella, färsk frukt/bär, blandade hackade nötter och linfrön
    -äggröra, rökt lax, avokado och FinnCrisp (med nåt pålägg)
    -grovt bröd med pålägg, grönt te med lite mjölk

Jag tar en Actimel till varje frukost också, men mest för bakterikulturens skull.

Träningen idag var ytterst seg och halvhjärtad . Jag hade ju sett fram emot dagens träning efter 5 dagars uppehåll (pga av jobb) men jag vaknade med otrevligt värk efter allt gående på betonggolv och dessutom mensvärk. Jag masade mig hur som helst iväg till gymmet och gjorde helkropp styrka, men endast 16 minuter på löpbandet.... Jaja, jag ska väl få ordning på det hela snart!
  • Tullemi

Hjälp! Jag har skadat mitt knä. Välte lite lätt med cykeln (vi har bommar pga av bilar och passagen blir väldig smal för den som cyklar). Däcket touchade en kant och jag föll. Inget allvarligt men knät vred sig på nåt sätt. Jag kan gå och det gör inte ont, men om jag hos en minsta vridning så tappar jag all kraft i benet. Vad sjutton har jag gjort? Och vad ska jag höra nu?

• Tullemi
    ETSS skrev 2011-09-04 10:58:26 följande:
    Sök läkarvård, snälla! {#emotions_dlg.flower}
    Jag har tid kl 13, får se vad de säger. Jätteolämpligt att detta hände nu när jag precis börjat på en ny arbetsplats Obestämd. Plus att min träning kommer bli lidande.....*snyft* Gråter
  • Tullemi

Nu har jag varit hos doktorn och han kunde inte se tecken på nån större skada, troligtvis bara mjukdelarna som har fått sig en smäll (man kan ju hoppas att det är så). Fick en salva att smeta på och försöka gå som vanligt, men givetvis avvakta med träningen. Hoppas att det läker snabbt för det är jobbigt att vara halvinvalido.
    Jag kan ju träna överkroppen iofs Drömmer.

• Tullemi

Jag tycker du är grym MissKaos Verkar vara väldigt mycket jävlaranamma i dig, haha.

• Tullemi

Jag har också usel ork . Är ju fortfarande novis på mitt jobb plus att mitt knä är ur form. Jag tycker inte om att jag är trött och lite höstnere. Man får inget gjort utöver jobb och hemmet.

• Tullemi
    Jennnyn skrev 2011-09-07 11:47:18 följande:
    Det är många som faller in i svackor vid denna årstid...kram till er, men ni kommer ta er upp igen!
    Hoppas det, känner mig trött när jag vaknar efter en hel natts sömn. Jag äter bra, tar mina kosttillskott och mer kan jag inte göra. Knät måste bli bättre dessutom, men det är iaf redan på god väg
  • Tullemi

Hej alla! Jag är inne här och följer er varje dag, men hinner inte skriva (eller har inget att skriva ). Nu är det 1,5 vecka sen jag tränade och jag är mycket besviken över att ha tappat mitt "flow". Knät är snart bra, men jag är tröööött - hur lång tid ska det ta att komma in i ett nytt jobb (mentalt alltså)?! Jag sköter min kost, men jag äter för lite tror jag. Frukost, lunch eller middag och sen nåt litet på kvällen. Om tid finnes så försöker jag få i mig en proteinshake och en frukt som mellanmål. Jaja, det är hur som helst roligt att läsa era inlägg

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!