Inlägg från: Tullemi |Visa alla inlägg
  • Tullemi

Träningsnördar - här samlas vi!

Idag börjar förskolan för båda barnen och det kommer att bli lite mer rutin och struktur på vardagen (me like).
    Frukost: halv avokado, äggröra och en skiva lax.
    Lunch: räksallad
    Middag: lövbiffswok med lite ris (basmati)
    Mellanmål: 2 proteinshejks och lite frukt.

Träning: ja, det hoppas jag

Låter som om de flesta sjuklingar håller på att friskna till här i tråden Underbart!

Milea 080217 Lucas 100202
  • Tullemi

MissKaos: nej, jag kör inte LCHF rakt av,  jag kör min egen "diet" och drar ner på snabba kolhydrater och socker. Men jag äter inte fett i mängder, men undviker inte fett heller..det blir nåt mittemellan

Middag idag blir inte biffwok för vi ska hem till vänner som ska bjuda på nåt tacos-aktigt. Det är ok för då kan man plocka och äta det man vill.

• Tullemi

Idag fortsätter inskolningen, som igår var ett gråtkalas *pust*. Hoppas det går bättre idag.

Det blev ingen träning igår . Vi kom hem ganska sent efter kalaset och dottern var på skithumör och vi bråkade rejält. Tänk att man kan bli så arg på nån som är så liten och söt?!

Hoppas på bättre träningsförutsättningar idag, men jag misstänker att maken ska ut och måla fasaden......

• Tullemi
    Livsoduglig skrev 2011-08-23 18:15:06 följande:
    God kväll! 

Har preciiiiis avböjt bubbel, god middag och mys i soffan mot att ge mig ut och springa. Vet inte riktigt hur jag tänkte, men hoppas att jag i efterhand åtminstone kommer vara nöjd med mitt beslut. Hoppas hinna svänga förbi gymmet med så man får lyft och kånka lite med... 

Fuuuuuuullt ös!  
    Och jag funderar på att göra tvärtom: ta ett eller två glas vin, sitta och slappa i soffan. Jag är såå trött efter en heldag med ungarna (ja ni har säkert förstått att jag har "huvudansvaret" för våra barn eftersom min man jobbar hårt (delägare) och sen kommer hem och jobbar på huset. Men att träna är också bra mot negativa tankar och när man behöver energi..... kan inte bestämma mig.
  • Tullemi
    ETSS skrev 2011-08-23 18:50:44 följande:
    Har jobbat min sista dag på mitt yttepyttedeltidsjobb idag. Som vanligt betyder jobbdag träningsfri dag. Jag sitter i min soffa, har just ätit middag, helt vinfri, men trött.
    Kettlebellandet i går tog på.
    Jag ju en framtid, men det känns ändå lite som en epok går i graven och jag slutar nu prata med flera människor jag sett och pratat med regelbundet. Det är lite vemodigt när man ändrar på rutiner på något sätt.
    Vädret är vackert där jag bor men jag tvivlar på att jag kommer ut i kväll. Nå, jag har ju alltid i morgon, då ska tränasGlad
    Kettelbellandet....hihi
  • Tullemi
    ETSS skrev 2011-08-23 19:12:01 följande:
    Faktum var att det var en underbart rolig och ansträngande träningsform, men eftersom det var första gången i går är jag lite slut i kväll, men jag ska anmäla mig på mer Kettelbellande, var så säker Glad
    Vi har också fått det som träningsform på gymmet. Man kanske skulle testa. Behöver man handskar?
  • Tullemi

Jag vill bli av med Oskyldigmin Suutno TC1 omnån är intresserad.............

• Tullemi
    MissKaos skrev 2011-08-23 21:17:21 följande:
    Posta aden bara!  Nej, jag vill inte ha en Suutno..
    ommä
  • Tullemi
    MissKaos skrev 2011-08-23 21:27:46 följande:
    Mina sega felslag.. Men det går fort iaf!
    Haha, lugnt! Tänkte bara kränga ett felköp....
  • Tullemi
    MissKaos skrev 2011-08-23 21:36:24 följande:
    *s*
    Tradera?

Kanske är ngn annan i tråden som är intresserad?

MIn man verkar tycka klockan är för dyr
    Min har inte GPS, vilket hade varit bra. Men..jag känner bara att jag inte kommer att använda den så..
    Anyways, vinet vann just ikväll, men jag har plockat och haft mig här hemma så lite rörelse har det varit. Snart är det dags för att sova.
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!