Träningsnördar - här samlas vi!
Yey, första gången jag klarade rundan i skogen under 20 minuter (19,21) . Rundan är bara 2,8 km så det låter inte imponerande alls, men det är en mördarrunda *pust*. Jag är iaf nöjd med min förbättring. Framsteg!
Yey, första gången jag klarade rundan i skogen under 20 minuter (19,21) . Rundan är bara 2,8 km så det låter inte imponerande alls, men det är en mördarrunda *pust*. Jag är iaf nöjd med min förbättring. Framsteg!
Jag brukar köra plankan plus sidoplanka, men jag orkar bara 1,20 min resp 35 sek och detta pga att mina armar inte orkar med positionen. Lite retligt att det är armarna som sätter stopp för plankan
Helkropp styrka: check! Ingen konditionsträning idag, alldeles för varmt
Nu har jag funderat lite och jag tror att jag ska lägga löpningen på hyllan. Jag satsar på styrketräningen för jag har fastnat allt mer för denna träningstyp. Viss konditionsträning ska jag inkludera men då blir det nog croostrainern istället förlöpbandet. Dessutom är det lättare att utföra styrketräning hemma än att komma iväg på en löprunda. Jag ska testa ett tag iaf.....
Min man har 3 dagar semester nu. Wohooo! Han har haft svårt att ta ledigt pga av en förskingrande ekonom på företaget, men nu är väl den värsta krisen över. Hur som helst så kan jag alltså träna lite friare i några dagar . Idag blir det mage och crosstrainer.
Ev ska jag iväg till MM Sports i stan (GBG) och kika på proteinpulver. Kul
Hu, vilken seg huvudvärk som har förföljt mig hela dagen...kan vara det tryckande vädret. Jag har tränat mage och 25 minuter på crosstrainern idag. Jag har intagit min första proteinshake med smaken banan-choklad. Jättegod Ska ta en till innan läggdags. Brukar ni blanda med vatten eller mjölk?
Fick tips om att ta en proteinshake innan läggdags, men glömde fråga varför det skulle vara bra. Nån som vet?