Träningsnördar - här samlas vi!
Mollly: 100 kg?? Schajse, jag fixar väl 50 kg kanske....har inte kört den maskinen på ett tag nu. Måste testa ikväll bara för det
Mollly: 100 kg?? Schajse, jag fixar väl 50 kg kanske....har inte kört den maskinen på ett tag nu. Måste testa ikväll bara för det
Bah, trilskandes barn som vägrar sova, kombinerat med gymmets sommartider = inget träningspass ikväll
Jag ska försöka köra lite triceps med hantlarna senare ikväll och lite planka osv.
Vi ska till Liseberg nån kväll denna veckan och då "försvinner" ytterligare en träningskväll. Hur knäpp är man om man mäter det mesta gentemot träningen då ?
ETSS: åh vad roligt. En sån kurs (hälsa/kost/motion) skulle jag vilja gå .
Haha vad roligt att höra att vi alla är lika knäppa då
Nu sover ungarna (och maken) så nu blir det lite triceps här i vardagsrummet. Det är väl bäst att dra upp insynsskydden för fönstren för vi bor i ett radhusområde, tihi Nästa vecka har gymmet äntligen öppet som vanligt men de stänger ändå relativt tidigt: 21.30
Jag gillar verkligen www.dintraning.se
Här kan man välja muskelgrupp som man vill träna, redskap man vill använda och vips...tips på massa övningar (med bra bilder till). Samt att det kommer upp en muskelkarta över vilka muskler man använder (utöver vald muskel). En bra sida för mig som behöver tips på övningar. Sen finns det även färdiga träningsprogram. Me like
Idag är det ben och rumpa som ska tränas . Nästan jobbigast tror jag.....känns mest, pust. Får se hur mycket jogg det blir efter ett sånt pass.
Alltså, det är ju lite trist att ålder och graviditet sätter käppar i hjulet för synbart resultat. Jag kan ju se en klar förbättrning av min fysik, men HUDEN förstör *morr*. Man är ju inte så där fast i huden som för 10-15 år sen och 2 täta graviditeter tycks ha satt ett outplånligt spår i form av skrynklig hud just runt naveln. Jag vet att detta säkert låter som småsaker, men det STÖR mig. Dags att börja spara till ett besök hos kirurgen, haha . Cut cut cut, moahaha
Apoteket för underhudsfettsmätning (långt ord)? Berätta mer......
Puh, idag var det segt att träna. Eller det var iaf jädrigt jobbigt att ställa sig på löpbandet efter att ha tränat ben och rumpa . Orkade bara springa 1 km (illa) för jag var helt slut i lårmusklerna. Jag tog nog i lite för mycket när jag skulle testa benpressen. Det kändes OK med 70 kg 12x3 under själva seten, men vid nästan övning (utfall) kände jag att det varit förmycket med 70 kg. Får se om jag går som Zeb Macahan imorgon
Jag kan erkänna att jag nästan är mer utseendefixerad nu än i mina yngre år. Fast nu handlar det inte om att ha senaste kläderna och frisyren. Nu handlar det om att inte se så förfallen ut helt enkelt. Och det är ibland jobbigt att se sig i spegeln....dassig hy, rynkor rynkor rynkor, ögonlocken drooopar lite numera. Fy fan för att bli äldre när det gäller det fysiska! Men jag älskar att vara Mia 37 år, jämfört med Mia 23 år - om nån hängde med på det