• elwen

fick en utskällning i lekparken utan anledning , blir så arg och lessen!!!!!

Egentligen är jag väll ingen "ung" förälder  , fick min första vid 19 och min andra vid 28år , men jag ser ut att vara rumt 18-20år.

När jag är ute vid lekplatser med min yngsta , så pratar ingen med mej , dom bara tittar på mej.
    Så fort jag ger min dotter nåt att äta eller dricka , ser dom på mej som jag är knäpp , jag låter henne krypa runt i sanden och äta sanden , men den kommer ju ut lika fort , ja hon får helt enkelt upptäcka allt själv , medans jag såklart håller koll på henne ( hon är 9 månader).
    Hon är liten till växten , och smal , så hon kanske ser yngre ut.

En dag när jag var där , blev jag riktigt lessen , min dotter satt i en gunga och den var ju lite stor , men inte så hon kunde trilla ur och jag satt alldelles under/framför henne hela tiden och puttade lite fart bara , hon skrek och skrattade.
    Då kom det en mamma 40+ och gav mej en utskällning för att jag kunde ju skada mitt barn i den stora gungan , och hon hade sett att jag inte stoppade henne från att ta sand i munnen heller , och så hade nån av hennes vänner sett mej dela en munk med min dotter och det borde jag ju veta att socker är FARLIGT för små bebisar.
    hon bara gick på mej , sen sa hon innan hon gick att det var konstigt att tonåringar fick uppfostra barn och att jag borde vänta tills jag var över tjugo allafall.

först blev jag paff , sen frågade jag om hon inte fått nåt på länge , kanske inte världens mognaste kommentar , men jag blev så arg.
    ska jag behöva förklara och försvara mej , när jag inte gjort nåt fel.
    hennes barn var i 2-4års åldern , skulle kunna ge henne tips eftersomjag har en 8åring också , och jag är 28 inte under 20 om det nu skulle spela nån roll.

hon påpekade också att jag var gravid , inte rakt ut , men hon stirrade på magen och suckade , som att ska du ha en till när du inte kan ta hand om den du har.

jag skulle aldrig utsätta min unge för fara ,, om om man får en bit munk vad gör det.
    blir så arg.

över reagerar jag eller?
    och snälla jag vet att min kommentar om hon fått nåt på länge var omogen , men jag blev så arg.

• Svar på tråden fick en utskällning i lekparken utan anledning , blir så arg och lessen!!!!!
  • pluppfamiljen

Hon hade väll inte fått sig något på länge och där satt du och var nöjd med livet ingen får vara lycklig om inte hon är det. Drömmer Skit i kärringen och kram 

Blivande 6 barns mamma
  • Helle333
    elwen skrev 2011-06-12 10:25:34 följande:
    Egentligen är jag väll ingen "ung" förälder  , fick min första vid 19 och min andra vid 28år , men jag ser ut att vara rumt 18-20år.

När jag är ute vid lekplatser med min yngsta , så pratar ingen med mej , dom bara tittar på mej.
    Så fort jag ger min dotter nåt att äta eller dricka , ser dom på mej som jag är knäpp , jag låter henne krypa runt i sanden och äta sanden , men den kommer ju ut lika fort , ja hon får helt enkelt upptäcka allt själv , medans jag såklart håller koll på henne ( hon är 9 månader).
    Hon är liten till växten , och smal , så hon kanske ser yngre ut.

En dag när jag var där , blev jag riktigt lessen , min dotter satt i en gunga och den var ju lite stor , men inte så hon kunde trilla ur och jag satt alldelles under/framför henne hela tiden och puttade lite fart bara , hon skrek och skrattade.
    Då kom det en mamma 40+ och gav mej en utskällning för att jag kunde ju skada mitt barn i den stora gungan , och hon hade sett att jag inte stoppade henne från att ta sand i munnen heller , och så hade nån av hennes vänner sett mej dela en munk med min dotter och det borde jag ju veta att socker är FARLIGT för små bebisar.
    hon bara gick på mej , sen sa hon innan hon gick att det var konstigt att tonåringar fick uppfostra barn och att jag borde vänta tills jag var över tjugo allafall.

först blev jag paff , sen frågade jag om hon inte fått nåt på länge , kanske inte världens mognaste kommentar , men jag blev så arg.
    ska jag behöva förklara och försvara mej , när jag inte gjort nåt fel.
    hennes barn var i 2-4års åldern , skulle kunna ge henne tips eftersomjag har en 8åring också , och jag är 28 inte under 20 om det nu skulle spela nån roll.

hon påpekade också att jag var gravid , inte rakt ut , men hon stirrade på magen och suckade , som att ska du ha en till när du inte kan ta hand om den du har.

jag skulle aldrig utsätta min unge för fara ,, om om man får en bit munk vad gör det.
    blir så arg.

över reagerar jag eller?
    och snälla jag vet att min kommentar om hon fått nåt på länge var omogen , men jag blev så arg.
    Jag hade plockat fram mitt körkort och bett henne kolla min ålder =D
    Jag blev ifrågasatt på bussen för några veckor sedan när jag berättade för en gubbe att jag ska ha barn. Och hur gammal är du då var det första han frågade. Jag är 29.
    Det är bra för ungarna att upptäcka saker. Jag hade nog inte delat en munk med mitt barn i den åldern men det är en helt annan sak. Folk har fått för sig att är man under 30 så kan man inte ta hand om sitt barn på ett bra sätt, att man är för ung och dum i huvudet rent utsagt. Korkat och insnöat är vad den åsikten är. Jag vet en tjej som hade ballat ur helt, när hon var 13 hade hon testat ALLT man kan testa ifrån sex till alkohol och droger och hon skolkade jämt. Sedan slarvade hon med skydd en gång för mycket. Hon blev mamma när hon var 14 och detta gjorde att hon skärpte till sig. Hon började sköta sig, gå i skolan, hon fick naturligtvis en hel del hjälp men hon gick ut högstadiet, hon gick ut gymnasiet, hon läste vidare efter gymnasiet och tog hand om sin dotter på ett jättebra sätt. Så man måste inte vara 40+ för att vara en bra förälder vilket många verkar tro
  • finskaflikkan
    3 barns mamma84 skrev 2011-06-12 11:13:44 följande:
    Hahahaha du satte henne på plats bra jobbat
    Japp kändes väldigt bra! 
    Folk ska inte lägga sig i nåt dom inte har en aning om!
    Kan ligga så mkt bakom liksom!

Och vi åkte dessutom samma buss och där bad hon om ursäkt 2ggr till och tyckte jag hade en väldigt fin son innan hon sen klev av.... ehhehe...  
  • elwen

tack för stödet , man kan bli tokig på vissa människor.
    skulle kanske ha sagt att jag var 28 , men jag tyckte inte det hade nån betydelse egentligen , men ser jag henne igen hoppas jag stora dottern är med , men då tror väll kärringen det är min lilla syster , kan ta med min man också =)

och hon var faktiskt tjock , som nån frågade =) , ett av hennes barn också.

blir bara så less på att människor tror att man aoutomatiskt är en dålig mamma för att man är ung , jag hoppas nästan ger stöter på henne igen.

• aldrigmer
    elwen skrev 2011-06-12 12:44:06 följande:
    tack för stödet , man kan bli tokig på vissa människor.
    skulle kanske ha sagt att jag var 28 , men jag tyckte inte det hade nån betydelse egentligen , men ser jag henne igen hoppas jag stora dottern är med , men då tror väll kärringen det är min lilla syster , kan ta med min man också =)

och hon var faktiskt tjock , som nån frågade =) , ett av hennes barn också.

blir bara så less på att människor tror att man aoutomatiskt är en dålig mamma för att man är ung , jag hoppas nästan ger stöter på henne igen.
    Hon betedde sig urbota dumt.

Nu kallas hon kärring, hon har tydligen inte haft sex på länge - blir man dum då? Hon var dessutom tjock och hennes ena barn dessutom.....mogna kommentarer.
  • When the Raining Ends

Är helt med TS. 00-talistföräldrar är de största idioter som satt fot på denna planet. Allt är livsfarligt, allt är traumatiskt allt ger livshotande men. Själv växte man upp på socker, läsk, öl och antagligen stora mängder tillsatser. Jag hade som fritidssysselsätning att leka på skroten. Hoppa runt bland rosta metalverktyg, ducka för järnbalkar och svinga sig mellan taggtråd var det bästa som fanns. Oövervakat givetvis. Visst slog jag mig ibland men visst fan blev det människa av mig också.

• skunkis

Och vad säger att en äldre mamma är klokare?

Mitt ex``s  mamma var 14 år och pappan 17....

Fick mitt första  barn när  jag var 25 och hade mer energi då
    än när jag fick min gullungar 9 och 10 år senare.

Tycker att  ``gamla kärringar inte ska skaffa barn.

• Här och nu

Oavsett ålder har ingen med att göra om mitt barn slår sig pga. lek, äter socker ur en hel sockerpåse eller gud vet vad. Jag hade också frågat om hon inte fått nåt.

• Här och nu
    Hannah76 skrev 2011-06-12 10:31:22 följande:
    Visa måste helt enkelt säga vad de tycker.

Kan iof hålla med henne till stor del. Jag skulle inte låta mitt barn äta sand eller äta en munk. Men jag skulle inte skälla ut dig om jag såga detta.
    De flesta ungar har fått i sig sand o det var säkerligen inte så att ungen klämde ett kilo.
  • Lilly mama

Kände mig lite träffad av rubriken, då jag faktiskt var väldigt nära att gå framtill en pappa i dag, när hans lille son jagade en liten fågelunge runt runt på lekplatsen. Fågeln kunde ännu inte flyga, så den blev hyfsat stressad. Pappan fortsatte dock lugnt snacka i telefon...

Jag hade dock aldrig gått fram till någon för att deras barn gungade (!?) eller åt lite sand/munk. Har människor inget bättre för sig?

Svar på tråden fick en utskällning i lekparken utan anledning , blir så arg och lessen!!!!!