• elwen

fick en utskällning i lekparken utan anledning , blir så arg och lessen!!!!!

Egentligen är jag väll ingen "ung" förälder  , fick min första vid 19 och min andra vid 28år , men jag ser ut att vara rumt 18-20år.

När jag är ute vid lekplatser med min yngsta , så pratar ingen med mej , dom bara tittar på mej.
    Så fort jag ger min dotter nåt att äta eller dricka , ser dom på mej som jag är knäpp , jag låter henne krypa runt i sanden och äta sanden , men den kommer ju ut lika fort , ja hon får helt enkelt upptäcka allt själv , medans jag såklart håller koll på henne ( hon är 9 månader).
    Hon är liten till växten , och smal , så hon kanske ser yngre ut.

En dag när jag var där , blev jag riktigt lessen , min dotter satt i en gunga och den var ju lite stor , men inte så hon kunde trilla ur och jag satt alldelles under/framför henne hela tiden och puttade lite fart bara , hon skrek och skrattade.
    Då kom det en mamma 40+ och gav mej en utskällning för att jag kunde ju skada mitt barn i den stora gungan , och hon hade sett att jag inte stoppade henne från att ta sand i munnen heller , och så hade nån av hennes vänner sett mej dela en munk med min dotter och det borde jag ju veta att socker är FARLIGT för små bebisar.
    hon bara gick på mej , sen sa hon innan hon gick att det var konstigt att tonåringar fick uppfostra barn och att jag borde vänta tills jag var över tjugo allafall.

först blev jag paff , sen frågade jag om hon inte fått nåt på länge , kanske inte världens mognaste kommentar , men jag blev så arg.
    ska jag behöva förklara och försvara mej , när jag inte gjort nåt fel.
    hennes barn var i 2-4års åldern , skulle kunna ge henne tips eftersomjag har en 8åring också , och jag är 28 inte under 20 om det nu skulle spela nån roll.

hon påpekade också att jag var gravid , inte rakt ut , men hon stirrade på magen och suckade , som att ska du ha en till när du inte kan ta hand om den du har.

jag skulle aldrig utsätta min unge för fara ,, om om man får en bit munk vad gör det.
    blir så arg.

över reagerar jag eller?
    och snälla jag vet att min kommentar om hon fått nåt på länge var omogen , men jag blev så arg.

• Svar på tråden fick en utskällning i lekparken utan anledning , blir så arg och lessen!!!!!
  • Phlippan87

tycker din kommentar var klockren, blir galen på de där typerna som måste kommentera allt och alla och speciellt när de gör det utan att veta vad de pratar om egentligen.
    våran äldsta dotter får stoppa sanden i munnen om hon nu vill det, tömma hinkar med sand över sitt huvud osv. det är ju ett sätt att upptäcka och lära. senast i onsdags hade hon druckit sand (mina föräldrar var barnvakt då vi var inne på förlossningen, i deras sandlåda finns bla. några gamla picknikmuggar som barnen får leka med och en sådan ahde dottern haft i lite sand i och sedan druckit) så länge det inte är rent av farliga saker så får de gärna smaka och testa om de vill, cigarettfimpar skippar jag gärna men sand, lite gräs, löv osv

jag hade nog skällt ut "kärringen" rejält så jag är imponerad av dig

♥ Therese 091228 ♥ Lillasyster 110608 | phlippans.blogg.se
  • pluvdo

Jag fattar inte hur du kunde hålla dig från att nämna att du är 28, ts. Jag hade velat trycka upp det i ansiktet på kärringen och gnugga in det lite.

Barn måste väl få upptäcka saker? Det gör de genom att smaka och sådär så jag tycker inte det är fel av dig att låta ditt barn äta lite sand. Det är knappast farligt ändå, den kommer ju ut igen.

Med måtta tror jag knappast att söta saker kan skada heller. Ifall man är ute och ens barn får smaka lite på en munk så dör barnets knappast av det. Det som är farligt är ifall man börjar äta sådant hemma vid ospeciella tillfällen enbart för att det är gott. Om man tar någon liten bakelse eller så när man är ute så blir man knappast överviktig av det. Och socker är väl inte direkt farligt för barn? Det är snarare följden ifall barnet får för mycket som kan vara det. Men en munk är ju inte för mycket och om det enda de sett dig ge ditt barn är en munk så kan man dra slutsatsen att du inte trycker i barnet bakelser.

Men fy att folk skall ha så förutfattade meningar om andra och vara så kritiska. Jag hade nog inte velat återvända till den lekplatsen.

• annawestergren

Hahahahah jag hade klappat till kärringen och frågat vad fan hon hade med saken att göra?! Hade slängt ur mig något i stil med "stackars unge med en sån nyfiken och bitter morsa, du är så jävla gammal - vilket tråkigt jävla liv du måste ha som lägger dig i andras" och typ "är du avundsjuk för att karln din stack med en yngre eller?"

• vittra
    pluvdo skrev 2011-06-12 10:46:49 följande:
    Jag fattar inte hur du kunde hålla dig från att nämna att du är 28, ts. Jag hade velat trycka upp det i ansiktet på kärringen och gnugga in det lite.
    Håller med dig. Jag skulle iskallt ha sagt "ursäkta men jag är 28, och har en 8åring hemma också. Behöver du råd om barnuppfostran så hjälper jag gärna för du verkar lite osäker som tror att det är så farligt att gunga..."

Skulle aldrig ha kunnat hålla mig från att poängtera att jag inte är en tonåring utan en vuxen kvinna med förhållandevis lång erfarenhet av barn
  • 3 barns mamma84

Du gör inget fel alls det du sa skulle jag nog också ha tänkt säga men inte vågat precis men jag skulle ha sagt min ålder och sagt att jag kan nog ta hand om mina barn du kan bara ta hand om dom du har så är det okej.Jag är 26 år och jag ser ut som 19-20 jag har en dotter på 6 år och en son på 2,3år och en på 6 månader. Jag har aldrig blivit påhoppad så men en gång så var jag på väg hem till mamma satt på tåget och hade min dotter som var då ca 1 mån jag ammade inte då jag inte kunde slutade då hon var 2 veckor. Helt plötsligt kommer det fram en kärring och säger till mig då dottern skriker då hon ville ha mat och jag hade flaska jag gav henne jag var precis framme hos mamma så säger kärringen ''du hör väl dit barn skrika?'' ''ska du inte ge henne bröst?'' jag bara vadå jag kan nog ta hand om mitt barn och tittade konstigt på henne och hon vände om den bitter fittan och gick iväg.

Min 6 mån får smaka det jag har om jag äter glass ja igår fick han smaka lite det var mumms då snakar jag om lite glass smet som fanns kvar i skålen. Han har fått testa saft då vi var ute hade vatten med mig med. ja alla mina barn har fått smaka det dom INTE får smaka men ingen av dem har mått dåligt. jag kör mitt och ni andra kör eget

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥ mamma84.bloggagratis.se/
  • 3 barns mamma84

Ibland är det så att man inte ska hålla tyst utan man ska stå upp och säga ifrån.

vittra skrev 2011-06-12 10:56:58 följande:
    Håller med dig. Jag skulle iskallt ha sagt "ursäkta men jag är 28, och har en 8åring hemma också. Behöver du råd om barnuppfostran så hjälper jag gärna för du verkar lite osäker som tror att det är så farligt att gunga..."

Skulle aldrig ha kunnat hålla mig från att poängtera att jag inte är en tonåring utan en vuxen kvinna med förhållandevis lång erfarenhet av barn
  • trassan

tycker inte att du gjort nått galet eller fel bedomt på det du skriver... shit min bebis är 5 månader och fick häromdagen smaka lite vaniljglass från storasysters finger, inte tror jag han dör för det. Och din är ju dessutom 9 månader då är det inget fel med en halv munk.. angående sanden så ska barn upptäcka själva, åker det ut igen betyder det ju bara att hon förstog att det inte va ätbart :)
    Skulle bara ha skitit i den där morsan men haft en hel munk i beredskap om jag skulle till parken igen och va den morsan där då skulle jag ge hela munken till min bebis så hon fick nått extra och skälla på....skulle också tagit med 8 åringen så hon fick sig lite långnäsa.

• finskaflikkan

Herregud. 
    Kärringen kan bara inte fått nåt på vääääldigt länge! Drömmer  Skämt åsido!

Har varit med om en liknande situation.
    Va hög gravid, min son på 2år sitter i vagnen och skriker/gråter (på låtsas, kmr ej tårar).
    Pratar i mobilen med en läkare på Vc.
    Fram kmr en kvinna och frågar hur jag har mage att tala i telefon när min son uppenbart va så himla ledsen.
    Vart väldigt paff men fick tillslut ur mig att de hade inte hon med att göra men om du nu måste veta så e han trotsig, trött (på väg hem från dagis) och dessutom talar jag med bup-läkare! Nåt mer du ville veta innan jag kan forts samtalet? Solig 

Och bara 2-3minuter senare kmr hon fram och ber om ursäkt med tårarna i ögona.  

• 3 barns mamma84

Hahahaha du satte henne på plats bra jobbat

finskaflikkan skrev 2011-06-12 11:10:31 följande:
    Herregud.
    Kärringen kan bara inte fått nåt på vääääldigt länge! Drömmer Skämt åsido!

Har varit med om en liknande situation.
    Va hög gravid, min son på 2år sitter i vagnen och skriker/gråter (på låtsas, kmr ej tårar).
    Pratar i mobilen med en läkare på Vc.
    Fram kmr en kvinna och frågar hur jag har mage att tala i telefon när min son uppenbart va så himla ledsen.
    Vart väldigt paff men fick tillslut ur mig att de hade inte hon med att göra men om du nu måste veta så e han trotsig, trött (på väg hem från dagis) och dessutom talar jag med bup-läkare! Nåt mer du ville veta innan jag kan forts samtalet? Solig

Och bara 2-3minuter senare kmr hon fram och ber om ursäkt med tårarna i ögona.
Svar på tråden fick en utskällning i lekparken utan anledning , blir så arg och lessen!!!!!