• elwen

fick en utskällning i lekparken utan anledning , blir så arg och lessen!!!!!

Egentligen är jag väll ingen "ung" förälder  , fick min första vid 19 och min andra vid 28år , men jag ser ut att vara rumt 18-20år.

När jag är ute vid lekplatser med min yngsta , så pratar ingen med mej , dom bara tittar på mej.
    Så fort jag ger min dotter nåt att äta eller dricka , ser dom på mej som jag är knäpp , jag låter henne krypa runt i sanden och äta sanden , men den kommer ju ut lika fort , ja hon får helt enkelt upptäcka allt själv , medans jag såklart håller koll på henne ( hon är 9 månader).
    Hon är liten till växten , och smal , så hon kanske ser yngre ut.

En dag när jag var där , blev jag riktigt lessen , min dotter satt i en gunga och den var ju lite stor , men inte så hon kunde trilla ur och jag satt alldelles under/framför henne hela tiden och puttade lite fart bara , hon skrek och skrattade.
    Då kom det en mamma 40+ och gav mej en utskällning för att jag kunde ju skada mitt barn i den stora gungan , och hon hade sett att jag inte stoppade henne från att ta sand i munnen heller , och så hade nån av hennes vänner sett mej dela en munk med min dotter och det borde jag ju veta att socker är FARLIGT för små bebisar.
    hon bara gick på mej , sen sa hon innan hon gick att det var konstigt att tonåringar fick uppfostra barn och att jag borde vänta tills jag var över tjugo allafall.

först blev jag paff , sen frågade jag om hon inte fått nåt på länge , kanske inte världens mognaste kommentar , men jag blev så arg.
    ska jag behöva förklara och försvara mej , när jag inte gjort nåt fel.
    hennes barn var i 2-4års åldern , skulle kunna ge henne tips eftersomjag har en 8åring också , och jag är 28 inte under 20 om det nu skulle spela nån roll.

hon påpekade också att jag var gravid , inte rakt ut , men hon stirrade på magen och suckade , som att ska du ha en till när du inte kan ta hand om den du har.

jag skulle aldrig utsätta min unge för fara ,, om om man får en bit munk vad gör det.
    blir så arg.

över reagerar jag eller?
    och snälla jag vet att min kommentar om hon fått nåt på länge var omogen , men jag blev så arg.

• Svar på tråden fick en utskällning i lekparken utan anledning , blir så arg och lessen!!!!!
  • elwen

tack för stödet , man kan bli tokig på vissa människor.
    skulle kanske ha sagt att jag var 28 , men jag tyckte inte det hade nån betydelse egentligen , men ser jag henne igen hoppas jag stora dottern är med , men då tror väll kärringen det är min lilla syster , kan ta med min man också =)

och hon var faktiskt tjock , som nån frågade =) , ett av hennes barn också.

blir bara så less på att människor tror att man aoutomatiskt är en dålig mamma för att man är ung , jag hoppas nästan ger stöter på henne igen.

• elwen

min dotter smakade av min munk , kanske fyra fem små bitar och sand äter väll alla ungar nån gång , jag själv åt en massa grus när jag var liten , så hon kanske ha ärvt det =)

det är en sak att säga nåt om ungen far illa eller gör illa nån annan , men att skälla för att gungan var för stor och för att hon fick munk.
    jag hoppas verkligen att hon var ett undantag och att den inte finns många fler som den kvinnan.

Svar på tråden fick en utskällning i lekparken utan anledning , blir så arg och lessen!!!!!