• elwen

fick en utskällning i lekparken utan anledning , blir så arg och lessen!!!!!

Egentligen är jag väll ingen "ung" förälder  , fick min första vid 19 och min andra vid 28år , men jag ser ut att vara rumt 18-20år.

När jag är ute vid lekplatser med min yngsta , så pratar ingen med mej , dom bara tittar på mej.
    Så fort jag ger min dotter nåt att äta eller dricka , ser dom på mej som jag är knäpp , jag låter henne krypa runt i sanden och äta sanden , men den kommer ju ut lika fort , ja hon får helt enkelt upptäcka allt själv , medans jag såklart håller koll på henne ( hon är 9 månader).
    Hon är liten till växten , och smal , så hon kanske ser yngre ut.

En dag när jag var där , blev jag riktigt lessen , min dotter satt i en gunga och den var ju lite stor , men inte så hon kunde trilla ur och jag satt alldelles under/framför henne hela tiden och puttade lite fart bara , hon skrek och skrattade.
    Då kom det en mamma 40+ och gav mej en utskällning för att jag kunde ju skada mitt barn i den stora gungan , och hon hade sett att jag inte stoppade henne från att ta sand i munnen heller , och så hade nån av hennes vänner sett mej dela en munk med min dotter och det borde jag ju veta att socker är FARLIGT för små bebisar.
    hon bara gick på mej , sen sa hon innan hon gick att det var konstigt att tonåringar fick uppfostra barn och att jag borde vänta tills jag var över tjugo allafall.

först blev jag paff , sen frågade jag om hon inte fått nåt på länge , kanske inte världens mognaste kommentar , men jag blev så arg.
    ska jag behöva förklara och försvara mej , när jag inte gjort nåt fel.
    hennes barn var i 2-4års åldern , skulle kunna ge henne tips eftersomjag har en 8åring också , och jag är 28 inte under 20 om det nu skulle spela nån roll.

hon påpekade också att jag var gravid , inte rakt ut , men hon stirrade på magen och suckade , som att ska du ha en till när du inte kan ta hand om den du har.

jag skulle aldrig utsätta min unge för fara ,, om om man får en bit munk vad gör det.
    blir så arg.

över reagerar jag eller?
    och snälla jag vet att min kommentar om hon fått nåt på länge var omogen , men jag blev så arg.

• Svar på tråden fick en utskällning i lekparken utan anledning , blir så arg och lessen!!!!!
  • Hannah76

Visa måste helt enkelt säga vad de tycker.

Kan iof hålla med henne till stor del. Jag skulle inte låta mitt barn äta sand eller äta en munk. Men jag skulle inte skälla ut dig om jag såga detta.

• 201201232

Jag tycker att din kommentar var väldigt passande. Sköt dig själv hade också fungerat. 

• HeartsOnFire

Vilken underbar mamma dina barn har!
    Vilken lyx för den lilla att få dela en munk med sin mamma. Det skulle inte ens min 11 månaders få göra. Han får vänta tills han iaf har fyllt 1 år. =) Som tur är så fyller han 1 om 19 dagar så han behöver inte vänta så jättelänge på att få smaka något extra gott. =P
    Det är ju jättebra att du låter ditt barn upptäcka världen själv! Min son får också gärna äta sand, men han är inte lika pigg på det som din dotter. =)

Jag ser också yngre ut än vad jag gör...stör du dig på att du ser yngre ut?
    Jag tycker att det är jobbigt när folk tror att man är yngre än vad man är. =/

Kram!
    Hoppas att ni har en underbar sommar!!!

• 201201232

Hon var säkert lite tjock också? Det brukar sockerhatande föräldrar vara. Jag vet inte riktigt hur de själva blir tjocka däremot när de har nolltolerans mot onyttigheter...

• HA82

jävla idiot säger jag bara!! blir så förbannad på människor som inte kan sköta sig själva, en sak om man ser att ett barn far illa på något sätt då bör man reagera men att en 9 månaders gungar i en "för stor" gunga och äter sand är väl ganska naturligt. Jag fick stoppa ner ett täcke runt min dotter i gungan tills hon var över ett då hon var så liten och satt ostadigt i gungorna, å äta sand gör dom ju oavsett vad man säger till dem det gör 21 månaders fortfarande.

Tycker din kommentar var klockren i stunden, men träffar du på henne igen å får tillfälle tycker jag att du ska förklara hur det verkligen ligger till så får hon skämmas för sitt beteende 

• SilverLadyG
    201201232 skrev 2011-06-12 10:32:19 följande:
    Hon var säkert lite tjock också? Det brukar sockerhatande föräldrar vara. Jag vet inte riktigt hur de själva blir tjocka däremot när de har nolltolerans mot onyttigheter...
    Skrattande
  • Lillstrumpan03

Jag tycker att du lyckades hålla dig väldigt lugn om det var den ända kommentaren du gav kärrigen! :D

Jag vet hur det känns att se yngre ut. Är i vecka 26 med första barnet, är väldigt liten i kroppen, magen är jäätte tydlig och jag ser nog mycket yngre ut än mina 23år. Kärringar kan helt enkelt inte sluta glo med något nedlåtande i blicken och med  nästan ett äcklat ansiktsuttryck. Skrattretande!

• 3barnsmor

önskar att jag hade varit där med är 26 år och väntar fjärde barnet.
    min ena dotter åt så mycket sand en sommar att hon nästa bara bajsade sand
    Min andra dotter fick sin första chokladkalender när hon va 8 månader...
    Mina barn mår toppen

Helt otroligt att vissa är såna moralkärringar!!! 

• pluvdo
    201201232 skrev 2011-06-12 10:32:19 följande:
    Det är väl ändå att dra alla överviktiga över en kam, eller? Min erfarenhet säger att de flesta som har nolltolerans mot onyttigheter är smala. Och de överviktiga som har det kan ju ha det på grund av sin övervikt. Så de har nolltolerans när det gäller onyttigheter till barnet, men äter onyttiga saker själv när barnet inte ser på.
  • p0o

Haha bästa kommentaren! Bara skratta och gå vidare åt sånt folk:)

Svar på tråden fick en utskällning i lekparken utan anledning , blir så arg och lessen!!!!!