-
Det är väl ändå att dra alla överviktiga över en kam, eller? Min erfarenhet säger att de flesta som har nolltolerans mot onyttigheter är smala. Och de överviktiga som har det kan ju ha det på grund av sin övervikt. Så de har nolltolerans när det gäller onyttigheter till barnet, men äter onyttiga saker själv när barnet inte ser på.201201232 skrev 2011-06-12 10:32:19 följande:Hon var säkert lite tjock också? Det brukar sockerhatande föräldrar vara. Jag vet inte riktigt hur de själva blir tjocka däremot när de har nolltolerans mot onyttigheter...
-
Jag fattar inte hur du kunde hålla dig från att nämna att du är 28, ts. Jag hade velat trycka upp det i ansiktet på kärringen och gnugga in det lite.
Barn måste väl få upptäcka saker? Det gör de genom att smaka och sådär så jag tycker inte det är fel av dig att låta ditt barn äta lite sand. Det är knappast farligt ändå, den kommer ju ut igen.
Med måtta tror jag knappast att söta saker kan skada heller. Ifall man är ute och ens barn får smaka lite på en munk så dör barnets knappast av det. Det som är farligt är ifall man börjar äta sådant hemma vid ospeciella tillfällen enbart för att det är gott. Om man tar någon liten bakelse eller så när man är ute så blir man knappast överviktig av det. Och socker är väl inte direkt farligt för barn? Det är snarare följden ifall barnet får för mycket som kan vara det. Men en munk är ju inte för mycket och om det enda de sett dig ge ditt barn är en munk så kan man dra slutsatsen att du inte trycker i barnet bakelser.
Men fy att folk skall ha så förutfattade meningar om andra och vara så kritiska. Jag hade nog inte velat återvända till den lekplatsen.