• Sira

Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011

blomman02 skrev 2014-12-18 10:43:48 följande:

Sira - jag frågade när vi va på samtal och jo man kommer sist i kön :/

Jag anade att det var så... Hoppas köerna håller sig korta eller ännu hellre att alla lyckas naturligtvis!
  • Sira

Allfrida: Ja, det är ju det enda man kan trösta sig med efter ett minus... :-/

• Sira

Jag är på rd 8 idag. Känner absolut ingenting av nånting. Inga biverkningar av medicinerna, inga symptom, ingenting. Glömmer nästan bort att jag inte kan äta och dricka allt... Jätteskumt...

• Sira
    Myra skrev 2014-12-19 06:05:11 följande:

Nej vad tråkigt att man hamnar längst ner i kön igen. Det är surt men samtidigt rättvist för dom som inte gjort något försök än och väntar på sin tur. 

Allt är så jobbigt ovh bökigt när det inte funkar första gången. 

Tänk vad man sluppit massa onödigt lidande och sparat tid och pengar. 

Får dåligt samvete att klaga, finns människor i världen som har det värre. 

Jo, det är väl egentligen rättvist så alla får chansen inom rimlig tid men även om det är det mest rättvisa är det ju inte kul att drabbas och hamna sist igen...
  • Sira

Proxima: Vad härligt! Njut så mycket du bara orkar så hoppas jag vi andra följer efter snart så vi kan starta den där gravidtråden vi pratade om!

• Sira
    Myra skrev 2014-12-20 07:04:57 följande:

Jag har varit så sjuk hela höst med bal bihåleinflamation, pendlat i feber som kommit och gått. Nu har magen lagt av och en släng av magsjuka. 

Jag vet inte vad ska jag ska tro men ett ET och första tiden borde klara av det men samtidigt så kan jag inte släppa tanke att en sådan kraftig obalans i kroppen och konstanta inflammationer i kroppen måste påverka på något sätt. 

Vet inte om jag famlar i mörker och vill ha en förklaring till varför det inte gick vägen den här gången. 

Det är nog naturligt att vilja hitta en förklaring till varför det inte funkar. Jag har ältat många gånger fram och tillbaka under åren. Är det något jag gjort/inte gjort, ätit/inte ätit, tränat för mycket/för lite osv i all oändlighet. Men det finns nog inte alltid nån förklaring. Ibland funkar det inte fast allt ser perfekt ut. Ibland funkar det fast inget ser bra ut. Det är väl fortfarande så mycket mekanismer med det där som vetenskapen inte än känner till.

Men jag skulle också vilja veta varför när det inte funkar.
  • Sira

Anemon: Det här är tredje ruvningen totalt för mig, samtliga äd. Med egna ägg kom vi aldrig så långt som till et trots att vi fick ut över 30 ägg sammanlagt. Inte ett enda av dem befruktades nån gång.

Jag har inte riktigt så mycket att jämföra med. Första ruvningen blev vår dotter men då hade jag ju ingen aning om hur det skulle kännas och jag vågade inte testa på testdagen utan väntade ett par dagar. Andra ruvningen blev ingenting och då tjuvtestade jag nån dag innan och sen igen ett par dagar efter td men då hade vi ju en ettåring med medföljande sömnbrist så det gick ju ändå inte att jämföra symptom riktigt.

Men på nåt sätt är det annorlunda den här gången. Vet inte om jag stängt av på nåt sätt? Det känns nästan så. Som jag skrev tidigare är det som att jag glömmer bort det ibland. Jag är nästan rädd att jag ska svepa en glögg eller ett glas vin utan att tänka mig för. Skulle nån fråga om jag inte dricker för att jag är gravid skulle jag inte ha några problem att blåneka, skulle inte ens rodna utan bara kunna säga att jag står över idag (vet ju inte än om jag är gravid men lever ju som om jag är det...).

• Sira

Usch Myra och alla ni andra som testat negativt. Det gör ont att se. Vet ju känslan, tomheten. Om drygt en vecka måste jag själv testa men jag vågar knappt...

• Sira

Hej tjejer!

En fråga (känner mig lite korkad nu men men...): Graviditetstestet som Åbo skickar med; det finns ju varken bruksanvisning eller fabrikat? Hur ska det avläsas?

• Sira

Myra: Tänkte mer på hur resultatet ska avläsas. Ska det bli ett plus? (Efter mycket googlande verkar det bara vara Clearblue som har plus.) Ska det bli två streck? Och i så fall; är det ett streck i testrutan och ett i kontrollrutan eller är det två streck i testrutan plus ett i kontrollrutan?

Känner mig helt förvirrad. Men jag har liksom aldrig haft anledning att testa särskilt många gånger. Antingen har mensen kommit eller om vi hållit på med behandling så har det inte blivit någon återföring. Har testat kanske fem gånger totalt i mitt liv och fyra av dem har varit Clearblue digital och ett vanligt Clearblue,typ... Har googlat mig blå men det är ju olika med alla tester och det står ju inget på förpackningen. De frågade antagligen innan jag gick från kliniken om jag visste hur det funkade och jag sa väl ja. Hur svårt kan det vara, haha!

Svar på tråden Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011