• Sira

Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011

Myra: Vi har gjort precis som ni; första besöket i Helsingfors och sedan behandling i Åbo. Åbo har också sagt att de kan skicka från Helsingfors men att de inte använder fryst sperma. Och frågan är ju om de kan skicka och hinna tina i tid i så fall. Jag hoppas att vi inte behöver ta reda på det.

• Sira

JZ79: Hur har det gått? För visst var det idag du skulle testa? Håller tummarna för ett bra resultat!

Själv har jag haft lite svårt att sova. Åbo ska ringa om en halvtimme för att tala om när vi ska vara på kliniken nästa vecka...

• Sira

Ni som redan varit och gjort insättning: Hur lång tid tog själva besöket? Började fundera på om jag varit för snål med tiden till flyget hem. De insättningar jag gjort i Sverige har ju gått snabbt men Åbo kanske har andra rutiner? Behöver jag stanna kvar och vila där eller så?

• Sira

Usch vad tråkigt JZ79! Men vissa kliniker har ju som standard att test tas först efter tre veckor. Jag hoppas det visar annorlunda om tre dagar.

• Sira

Myra: Jag har drygt 3,5 h tills flyget går och flygplatsen ligger ju bara åtta km därifrån. Blir det bråttom får jag väl ta taxi men det borde inte bli några problem då.

• Sira
    Allfrida skrev 2014-12-05 23:09:46 följande:

Det bör absolut inte vara några problem att hinna till flygplatsen med den marginalen. Det är en väldigt liten flygplats också så du behöver inte oroa dig för köer genom säkerhetskontrollen el dyl heller. Bussresan tar runt en kvart-tjugo minuter.

Det låter bra! Tack för ditt svar!
  • Sira

[quote=74450948][quote-nick]JZ79 skrev 2014-12-06 11:06:50 följande:[/quote-nick]Tack för ert stöd tjejer. Testade negativt i morse också såklart. Hade inte väntat mig något annat.. Gör ett sista test på måndag, det är då 4 dagar efter ordinerad testdag. Vill bara prata med Åbo och fundera lite på hur vi gör nu. Vi har ju inget i frysen och vi måste få tillbaka pengar från fk innan vi kan göra ett försök till. Vi har precis skickat in den sista kompletteringen så nu är det bara en lång väntan. Vi borde ha rätt till ersättning eftersom vi har rätt till denna behandling i Sverige.

Usch va det känns tungt nu...

[/

Förstår att det känns tungt. Tror att vi alla här kan sätta oss in i den känsla av tomhet som följer på ett negativt test. Jag känner med dig.

Hoppas verkligen att ni kan få tillbaka från Fk så ni kan göra nya försök.

• Sira
    Proxima skrev 2014-12-06 18:07:38 följande:

Å nej!!!!!! Jag blöder... Massor :( 8+2 idag men jag tror tyvärr att det är ett missfall... Kommit både klumpar och en massa färskt blod :( och vi som fick se vårt lilla under på VUL med ett jättefint hjärtslag igår, känns rätt grymt...

Usch nej! Så fruktansvärt grymt när ni sett hjärtslag och allt. Jag hoppas att det trots allt inte är missfall! Man kan ju blöda mycket ändå men jag förstår ju hur du känner dig...
  • Sira

Hoppas du har haft en lugn dag Proxima och att blödningen upphört.

Tänkte kolla med er det här med frysförvaring. Betalas det på plats vid insättningen (om allt går som det ska vill säga...) eller skickar de hem en faktura som de gjort med alla grejer hittills? Bara så jag inte står där och inte har pengar på kortet till det...

• Sira

Här var det blandat mellan roliga och tråkiga nyheter idag.

Proxima: Vad härligt! Vad glad jag blir för din skull! Och så otroligt jobbiga de senaste dagarna måste varit, fantastiskt att det kan se bra ut ändå!

JZ79: Lika glad som jag är åt Proximas nyheter, lika ledsen är jag åt dina. Det är väldigt psykiskt påfrestande att gå igenom misslyckade försök. Och att man inte själv kan göra något åt sin situation, allting ligger i alla andras händer...

Svar på tråden Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011