• Sira

Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011

Hej!

Finns det plats för en till här? Vi stod i kö för äd i Helsingfors sedan början av sommaren men bytte till Åbo tidigare i höst när de inte hade någon kö där. I Helsingfors ökade kötiden med flera månader så de trodde inte de kunde erbjuda oss behandling förrän nästa vår. Åbo hittade en donator en vecka efter att de hade fått våra papper! Så om ett par veckor kan vi sätta igång med behandlingen! ????

• Sira

Tack Myra och Proxima.

Blomman02: Vi hörde av oss till Helsingfors om kötiden i början av oktober. När vi sa att vi ville byta till Åbo skickade de vår journal dit och läkaren där "godkände" oss. I mitten av oktober ringde Åbo och erbjöd en donator som vi tackade ja till. Hon hade nästan exakt samma yttre egenskaper som jag, skilde en cm på längden bara så närmare än så går ju inte att komma... Vi har inte varit på besök i Åbo, bara i Helsingfors, utan bara haft mail- och telefonkontakt. Ja, visst är det många känslor!

• Sira

Tack JZ79. Vi ligger ganska lika då. Jag ska börja med Progynon första mensdagen, vilket borde bli om ca tre veckor. De räknar med insättning i mitten av december.

Blev också förvirrad av Åbos räkning. Har Nordea och där var jag tvungen att anmäla mig för utlandsbetalning innan jag skulle kunna genomföra den. Eftersom min man betalade räkningen för förstabesöket i Helsingfors i somras löste jag det så att han fick betala denna också... Jag förde över från vårt Finlandskonto, som står i mitt namn, till hans konto. Lite nervöst att betala så mycket pengar och inte riktigt ha koll på vad man gör egentligen... :-/

• Sira

Allfrida: Beklagar det negativa resultatet.

Vi har inte heller berättat. Skönt på ett sätt men det tär ju också. Jag börjar känna mer och mer att det bästa kanske vore att berätta men det tar emot samtidigt...

• Sira

Allfrida: Jag känner likadant. Jag har inte heller någon som jag är så nära längre tyvärr. Ibland kan jag sakna tonåren; jag och mina kompisar pratade om allt och vi satt i telefon i timmar varje kväll. Och då hade vi ju ändå hängt hela dagen i skolan. Jag har fortfarande kontakt med ett par av dem och vi brukar ses en eller ett par gånger per år men vi lever helt olika liv nu och jag har dessutom flyttat från vår uppväxtort så det är inte alls på samma. Sätt längre.

• Sira

Myra: Vet inte hur tjock slemhinnan ska vara men jag ska börja med Progynon på cd 1 och sen vul dag 4-5. Konstigt att det är så olika...

• Sira
    JZ79 skrev 2014-11-14 13:24:20 följande:

En liten uppdatering

Fertinova Åbo ringde idag På måndag ska vi vara där!! Maken lämnar sitt prov & jag ska göra ett extra vul. ET på torsdag om allt går enligt planen

Nu ska jag försöka samla tankarna och boka flyg, båt och hotell

Wii! Snabba ryck! Härligt!
  • Sira

Myra: Jag har köpt "Så kom jag till med ivf och äggdonation". Den är bra men jag retar mig lite på att den beskriver äggdonatorn som "den snälla tanten". Äggdonatorer är vad jag vet max 36 år och knappast tanter men det är ju bara att byta ut mot "kvinnan" eller nåt så det är en detalj...

Svar på tråden Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011