Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011
Ja, hur har det gått idag Zwillinge? Har blödningen upphört?
JZ79: Har du hört något från Försäkringskassan än om ni kan få några pengar tillbaka?
Ja, hur har det gått idag Zwillinge? Har blödningen upphört?
JZ79: Har du hört något från Försäkringskassan än om ni kan få några pengar tillbaka?
Sira, vet att FK just nu håller på med ärenden som kom in i september...Vår komplettering kom in 4 december..Så det dröjer nog några månader. Dessutom verkar det som om mitt landsting numera inte vill ersätta hela fakturan som de gjort tidigare. Vår faktura landade på ca 69 000 kr, men SU hade till min väninna som betalat ungefär samma bara ersatt med ca 45 000kr. Vågar inte hoppas längre på att vi ska få tillbaka hela summan, håller tummarna för 45000 inom några månader så får vi försöka spara ihop resten...Så less på att behöva vänta och att vi nu måste pausa för att få ihop mer pengar.
Hur mår du Sira?
Har ni andra åldern inne för att söka ersättning?
Hur är Litinus? kräm eller vagiator?
Jag använder progesteron mic vagiatorer som jag hade kvar sen förra IVF. Tycker dom kladdar mindre än förra gången jag använde det. Smidigt med vagiatorer. Crinone känns inte som det stannar kvar där inne utan det känns som det följer med ut spetsen. Positiva är att man bara behöver använda det morgon och kväll mit 3ggr dag med progesteron.
Jag mådde förra gången dåligt av progesteron men upplever än så länge att det är bättre den här gången.
Har ont i bröseten, troligen pga progesteronet. Har börjat bli väldigt trött och cill nästan ta en middagslur mitt på dagen. Troligen progesteronet också.
Aporopå progesterone, tänk vad olika det är. Själv föredrar jag Lutinus och ber alltid om det. Progesterone Mic tycker jag kladdar ännu mer, kliar och 2 ggr har jag fått svampinfektion av det.
Crinone har jag inte velat prova, sedan är det även Lutinus jag använt de två ggr jag fått plus så kanske det påverkar min uppfattning också.
Och jag blöder igen... Och den här gången gör det ont i magen också! Fan! Orolig :(
Rd 10 idag. Kom lite blod på pappret när jag torkade mig.
Oman nu misslyckats med ÄD är det inte lite tidigt för mensen att komma om man satts i klimakteriet innan behandlingen? Räknade med att mens skulle bli fördröjt om det blir minus. Testdag på torsdag.
Varför sitter någon och leker med våra nerver, har inte vi alla gått igenom tillräckligt när vi kommit så här långt.
En fråga: Vid vilka tidpunkter tar ni era mediciner? Hur viktigt är det att det blir samma tider varje dag? Kan nivåerna av progesteron sjunka så att det händer något med embryot om det blir nån timme hit eller dit för sent? Jag tänker att det inte borde vara så känsligt eftersom det ändå tillförs hela dygnet och har gjort ett tag men är det någon som fått nån information om det?
Jag har bara fått att jag ska ta det tre ggr/dag. Progynon 1+1+2 och Lutinus 1*3, tar dem 07, 15 och 23.
tack för stödet. äve om man vet allt det och peppar andra så blir man orolig när man själv får det. det är alltid skönt att få höra andra säga peppande och lugnande ord.
Sira, hur går det? Här fungerar det än så länge bea med rivandet!
Angående medicinerna, bara det att vi har olika ordination på Progynon säger att det inte kan vara superviktigt att det blir exakt. Jag tar 2+2 och förra gången som du gör nu. Det viktiga kan inte vara en timme hit eller dit utan att vi tar hyfsat regelbundet. Ibland glömmer man eller har svårt att gå ifrån för framför allt progesteronet och då blir det lite förskjutet som jag tar, antingen för tidigt eller för sent. Ingen klinik ( 5 st!) har sagt till mig att det behöver vara exakt men att försöka hålla det hyfsat jämt.
Zwillinge och Myra: Usch, jag lider verkligen med er. Det är verkligen psykisk terror det ni går igenom. Jag hoppas hoppas hoppas att allt går vägen för er, för oss alla!