• Myra

Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011

Allfrida skrev 2014-10-29 18:15:09 följande:

Till oss sa de 1-5, där 3 var fina och bra embryon, 2 ännu bättre kvalitet och 4 lite sämre. Femmor kasserades och ettor delades aldrig ut, om jag förstod det rätt, han kryssade i alla fall över den siffran. Så ju lägre desto bättre.

Men då borde 1:or vara toppen kvalitet? varför inte dela ut dom? 
  • Myra
    Vargmor skrev 2014-10-30 08:10:39 följande:

Hej! Så roligt att läsa att du äntligen ruvar Proxima. Håller alla tummar för att ditt fina toppembryo ska stanna kvar!

Har själv hamnat i en situation där jag inte riktigt vet hur jag ska göra. Går in i v 11 idag men har haft lite småblödningar senaste veckan som har gjort mig nervös. Jag vet att det kan vara fullt normalt, men ändå... Vi hade inskrivningssamtal igår och fick inbokat ett UL nästa fredag eftersom jag var orolig. Vi har samtidigt stått i kö på Sahlgrenska i 2 år och igår ringde de min man för att fråga om vi fortfarande var intresserade. Han da att jag skulle ringa upp dem. Jag vet inte vad jag ska säga till Sahlgrenska? Skulle vilja vänta till efter UL nästa fredag för att se om det är något därinne. Om jag berättar som det är blir vi väl utkastade ur kön?

Oj det där är jätte svårt. Förstår att du är livrädd att hoppa ur kön. Jag hoppas någon erfaren i den frågan kan svara dig.

Googla runt lite om du får napp i andra trådar där du kan få svar/tips.
  • Myra

nedstämdheten slog till med en klubba idag. fy vad jag avskyr det. Hoppas det snabbt går över och inte dom andra medicinerna påverkar så man blir mera deppig. 

• Myra
    NinaCamilla skrev 2014-10-31 08:41:24 följande:

Myra: försök härja ut sprutan. Jag blev helt galen av det och grät floder för ingenting men det avtar jag brukar undvika att boka nått på första dagarna efter när jag tar tagit sprutan.

Trodde inte jag skulle reagera så starkt. Vi som har fest i morgon och har redan morrat över en helt del. sen lite annat som man inte kan undvika och tålamodet sätts på prov. Det är som man blir en magnet till sådant som testar hela mig. 
    Jag vill bara vara i min bubbla. 
  • Myra

NilaCamilla: Hur lång tid tog det innan innan det värsta gick över? mattas det av sen?

• Myra

Om man kommer i klimateriet med Procren sprutan och mår piss. Mår man bättre när man får börja äta progynonen? 

• Myra
    NinaCamilla skrev 2014-10-31 13:12:43 följande:

Myra: för mig tog det en två veckor typ. Första 3-4 dagarna var värst men när du börjar med progynon blir du "normal igen". Jag förväntar inte alls när riktig klimakteriet kickar i gång huh.

Då längtar jag till progynontabletterna..;) 
    Har bestämt mig, ska äta allt som finns när jag kommer i riktiga klimakteriet..;)
  • Myra
    JZ79 skrev 2014-10-31 18:41:36 följande:

Min mens kom äntligen igång på riktigt idag så nu har jag börjat med Progynon. Pratade med Åbo idag och de vill gärna ha vul och mätning av slemhinna 10/11. I slutet på v 46 kommer vi få veta när vi ska befinna oss på kliniken för makens prov och de brukar göra återföring efter 3 dagar..men hon sa det kan bero lite på hur många ägg som blir befruktade osv. Antar vi blir i Finland större delen av v 47 om allt går enligt plan med donatorn och äggen.

Ska du inte göra vul i slutet av mensen? Så ska tydligen jag göra. Tog sista primulot nor igår o gissar på mens kanske måndag. Undra varför det skiljer så?

Följer du med din man vid första besöket?

Så bökigt med mitt jobb och tror min man får åka själv. Och vi båda el jag själv vid insättningen.

Jag känner mig lite stressad och orolig över att bara sticka från jobbet på kort varsel. Är lite sårbart. Dom kommer vilja veta varför jag är borta.
  • Myra
    Anemon skrev 2014-10-31 20:02:40 följande:

Nu har jag äntligen hittat receptet från Åbo! 3,75 mg så en spruta räcker och jag hade rätt dos utskriven. Fick tag på enda sprutan på Apoteket också så nu kör vi!
    Lite överraskad att vara i gång igen! Besked idag och procren idag!

Tycker man är lite snurrig med alla mediciner från Finland och dom har skrivit fel en gång så det gäller att ha lite koll.

Härligt att vara igång igen.
  • Myra
    JZ79 skrev 2014-10-31 22:22:58 följande:
    Nej inget vul. Gjorde ett vul för några veckor sen för att kolla allt var ok innan behandlingsstart. Nästa gång blir när det ska mätas slemhinna inför insättning. Antar de justerar Progynon dosen om den växt för mkt eller för lite?

Ja vi ska försöka åka båda 2, i alla fall första gången vi gör detta. Jag sa till chefen som det var att vi fått donator och att vi måste åka dit runt v 47 och att jag då blir borta 4-5 dagar beroendes på vilken veckodag allt sker på. Chefen vet om vår resa, men hon trodde ju som vi att det skulle ske i nästa år..men inga problem med att ta semester med kort varsel. MEN till kollegorna säger jag något annat. Möjligtvis drar jag en halv sanning om att vi måste till Åbo på nybesök då vi bytt klinik,..det stämmer ju nästan smile5.gif De flesta vet om vår resa, men inte att det händer nu utan alla tror det är längre väntetid och att vi väntar på SU..
    Jag kan inte få ihop matematiken. Då fick mens igår och började med progynon tabletterna och planerar behandling v 47. Jag ska gå mens om någon dag efter Primolut kur och aka först på vul när mensen hållit på ett par dagar o då troligen börja med progynon tabletter. Har planerad behandling v 49. Jag är nog lite knäpp som inte fattar varför det skiljer 2v för oss när vi verkar ligga så lika. Spelar procren sprutan in, jag tog den men inte du?

Jag är mest orolig att det blir för tidigt eftersom mannen är borta. Har meddelat dom flera ggr o pratat m dom i telefonen, dom har sagt v 49-50. Men eftersom vi ligger så lika blir man endå orolig att dom missförstått.
Svar på tråden Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011