Lillan15 skrev 2014-02-06 21:53:59 följande:
Enl. lag får vi inte då?
2013:513
Nej. jag blev jätte förvånad, visste inget om den lagen och dom nämnde inget om den när jag ringde FK när jag höll på med min ansökan. Blev paff när jag fick brevet om att dom tänker avslå min ansökan. Då ringde jag och det var då hon nämnde den nya lagen. Hittade den efter mycket googlande. Inget står på deras hemsida, inget vad jag kunde hitta. Men jag kommer ändå skicka in brev till dom, får jag avslag så kommer jag ta det vidare till högre instans. Någon skrev om det i en annan tråd. Nu kommer jag inte ihåg vart bara för det. Beslutar högre instans att jag har rätt så måste landstinget betala. Jag har stått i kö sen innan jag var 39, kön har varit lång. vi har gjort egna hormon behandlingar och IVF medans vi har väntat. Jag har blivit gravid och fått missfall 2ggr under tiden. Mina ägg har blivit sämre under tiden. Vi har gjort allt vi kan för att gå den rätta vägen.
Så det känns sjukt att inte få hjälp pga man passerat åldersgränsen medan andra landsting har högre gräns.
Så jag hoppas att högre instans bedömer att jag gjort allt rätt och att jag får rsättning. Kommer ta 1-1,5 innan det blir klart.