Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011
Myra: det var i USA och paret var vit men fick ett mörkt barn. Jag tror att ni kan vara säkra på att de har lite mer koll i Finland
Myra: det var i USA och paret var vit men fick ett mörkt barn. Jag tror att ni kan vara säkra på att de har lite mer koll i Finland
Dessa svallningar som procren spruta ger..;) ena stunden vaknar ma av att det är för varmt och andra stunden har man frossa.
Jag som tyckte att nedstämdheten hade mattas av men det kanske går upp och ner hela tiden. Så ovan.
Vi är för öppen donation och att barnet ska veta. även dom närmaste familjen.
Men ska man eller ska man inte berätta för vänner, jobbet att det här barnet är ett ÄD barn? man vill vara privat men samtidigt så vill man inte hamna i en situation där det blir pinsamt? "vad likt barnet är dig" " har dina ögon och mun" mm.
Jag har inga problem med med äggdonationen men någonstans så är jag nog lite orolig för andras reaktion om att barnet kommit till genom att en donator hjälpt oss.
Jag pratade med en tjej en gång som vet våran situation och kamp. Hon frågade hur det går för oss. Jag svarade att det är kört, enda alternativet är äggdonation. Hennes spontana kommentar var. Nää usch. sen pratade jag inte mera om det.
Tror den kommentaren satt sig mera än jag trodde och nu är jag lite orolig att andra ska tycka samma och ha massa fördomar och negativ inställning.
Så skönt att höra allas tankar och resonemang kring det här. Det är inte så många som förstår den här situationen.
Hur tunn ska slemhinnan vara efter mens? var på vul i fredags på CD 5, hade lite blödning kvar. Hade en slemhinna på 4,8. Dom vill att den är under 4 men eftersom jag fortfarande blödde inte så var det inget problem att den skulle hinna bli under 4 till onsdag när jag ska börja äta progynbon. Började blöda lite mera under fredagen och blöder fortfarande idag. Nu borde den verkligen vara under 4 och borde sluta blöda tycker man.
Vet tyvärr inte svaret på din fråga Myra. Ingen som har kollat slemhinnan innan start med Progynon på mig... Men jag fick ju backa på min ET för att min slemhinna var för tjock för återföring. FET gick dock bra och då kollades slemhinnan dag 13 med Progynon och var 11mm tror jag. Hann ju bli lite till till FET som var dag 18.
Dagarna sniglar sig fram för mig... TD på onsdag :) Hoppas, hoppas!!!!!
Alltså det jag känner är väldigt svårtolkat... Jag vet liksom inte vad som är biverkningar av hormonerna ;) Ont i brösten, haft mkt huvudvärk, halsbränna, trött, mensmol i magen, ont i ryggslutet, aningen förstoppad (trevligt, inte!!!) och jag har drömt mkt! Bl.a. att jag är gravid :) Så jag skulle vilja säga att jag känner mig gravid men kan ju inte veta om det bara är biverkningarna...
Jag fick ett stort, fett plus!!!!!!! Tagit tre test varav ett digitalt och tiden stämmer också :) Så himla glad just nu!