NinaCamilla skrev 2015-03-17 13:05:34 följande:
Jag har varit hos kurator efter mitt utomkveds men eftersom blev utskriven från sjukhuset kan jag inte vända tillbaka. Svårt att skaffa hjälp när mannen pratar inte om allvaret. Vi får se vad händer. Adoption är uteslutet för oss eftersom inte gifta . Samma gäller för surrogat så att...vet inte än...
Kram
Om du känner behov av att prata så börja med att du pratar med någon så att du känner att du hittar en balans och mår bättre. Nu är det så mycket känslor för dig och frustration över din man som inte förstår dig. Hjälp dig först så kanske du lättare kan nå fram till din man. Man måste börja någonstans så börja med dig själv. Jag kan känna att jag inte riktigt vet vad jag känner och vad som händer i skallen. Bara en tomhet och ibland kommer tårarna.
Min man ska inte prata med någon än men jag ska börja. Sen så kanske vi får se om vi båda går och pratar någon gång för våran skull. Tack och lov så stödjer vi varandra men man måste kunna förstå varandras sorg, hur man sörjer och reaktionerna/konsekvenserna och sen få en knuff framåt. Så lite därför tror jag att vi båda någon gång går och pratar.
Vart bor du någonstans?
Ang adoption så har olika länder olika krav. Jag ska ringa adoptionscenter och ställa lite frågor.
Surrogat grejen kan jag inget om förutom att det inte är lagligt i sverige, tyvärr.
Har inte kollat på debattprogrammet om surrogat som gick på tv än, där många tydligen har en stark åsik om att det är manniskohandel. Hon som leder biggestlooser har 2 barn genom surrogat. Hon har skrivit ett långt inlägg på Facebook om den debatten och när kamerorna stängdes.