Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011
Hej . Har börjat med Clexane nu. Idag har jag fått ett stort bulligt blåmärke. Nån som varit med om det? När ska man oroa sig?
Hej . Har börjat med Clexane nu. Idag har jag fått ett stort bulligt blåmärke. Nån som varit med om det? När ska man oroa sig?
Tack! Mest orolig för att det liksom är en bulle.
Hej tjejer!
Får man mkt sekret när man tar progynon?
Jag har kännt mig "blöt" i underlivet redan från första dagen och både igår och idag har jag haft mycket typ ÄL-sekret. Trodde inte man fick ägglossning när man åt progynon :/
Jag ska oxå kolla slemhinnan på tisdag :)
Förstår vad du menar Marianne; har kontaktat min grekiske läkare för att få vägledning kring vilka prover jag bör ta för att avgöra om det är en cykel värd att satsa på.
Proxima: nej vi har kontakt med Helsingfors, men nuvarande försök är faktiskt på hemmaplan.
Liza: Jag är på ruvardag 10 och jag känner skillnaden gång på gång. Jag känner när embryo fäster sig. Det har inte hänt varje gång. Det här är vår 6 ÄD. Testdagen på söndag.
NinaCilla: vad tråkigt att det inte funkade, beklagar verkligen. Låter som att du har mycket som går försvårar dina chanser att lyckas :( om det är livmodern som är problemet igen, behöver du operaras på nytt då?
Ja D ordinerar IL ganska ofta beroende på ens blodvärden, de flesta får dock flest dropp de första veckorna/månaderna tror jag. Jag tar vi ÄL nu när vi kört hemmaförsök.
Progesteronnivåerna tror jag är superviktiga. förra cykeln tog jag totalt 3 pregnyl injektioner veckan efter ägglossning. Skulle vid plus gärna fortsätta med sådana injektioner fram till v.12, men har inte fått med D på det tåget.
Hoppas allt löser sig för dig och att du hittar ny kraft att orka ladda om. Kramar
Vad kul Proxima, stort lycka till framöver :)
Min slemhinna var 9,5 mm vilket jag tyckte lät fjuttigt. Har haft runt 12mm vid samtliga ivf:er, men enligt rmc var det helt i sin ordning efter 10 dagars progynon.
De berättade att tanken var att påbörja behandling på denna mens då de hittat en perfekt donator till oss....
Problemet är mitt höga prolaktin som spökar :( har ju letat med ljus och lykta i 3 år efter en läkare som vill ta mitt prolaktin på allvar och nu när jag äntligen gjort det så hittar de en donator. Antagligen kommer endokrin-läkaren att avråda rmc att låta mig göra ÄD med nuvarande värden, och jag är självklart tacksam för att hen inte låter oss slösa bort vår sista subventionerade behandling, men jag vill ju bara få tuta och köra efter all väntan!
Är så kluven i mina känslor, det ska visst aldrig få vara enkelt. Läkarna ska överlägga imorgon och blir det ingen behandling nu så vet de inte hur länge vi får vänta på en ny donator.
Vargmor: jag tycker du ska spela med att du är intresserad tills du har ultraljudet avklarat. jag är själv i startgroparna för ÄD via landstinget och från att de ringde och frågade om vi var intresserad så har det tagit ett par veckor utan att det hänt särskilt mycket. Fick börja med att meddela när jag skulle ha nästa mens så att jag kunde börja ta progynon som teststimulering av slemhinnan. Jag tänker att du skulle kunna säga att det är om 3-4 veckor för att köpa dig en tidsfrist innan de vill att du börjar med progynonen. Under den tiden hinner du både passera v.12 samt ha gjort ultraljudet så att du vet hur allt står till där inne. Ser allt bra ut är det ju bara att ringa och meddela att du är gravid. De behöver ju inte veta några detaljer om hur du lyckats eller hur långt gången du är. Lycka till!
Jag betalar min pappas norska räkningar via swedbanks internetbank och det är inget problem. När man först registrerar en internationell mottaggare behövs dock både IBAN och BIC då det är någon form av internationell betalningsidentifikation. Betalar man via swedbank så tar det x antal timmar efter att man registrerat betalningsmottagaren innan man kan göra första överföringen/betalningen, annars är det hela mycket logiskt då man tydligt ser vilka uppgifter som behövs och dessa brukar vara lätta att identifiera på fakturan. Hur det fungerar på de andra bankerna vet jag inte. Men har ni swedbank och tycker det är svårt så kan ni via telefonbanken guidas rätt.