Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011
Vad skönt att det går så snabbt för dig också! För en gångs skull slipper vi gå och vänta och vänta....eller hur!
Vad skönt att det går så snabbt för dig också! För en gångs skull slipper vi gå och vänta och vänta....eller hur!
Joseta, stort grattis till er! Låt dig smittas av sambons känslor nu!
Jo, den gick bra och gjorde inte heller direkt ont. Allt såg bra ut, livmodern ser perfekt för en bebis att trivas i enligt läkaren!
Ska därför ev göra FET redan nu i februari, min läkare var inte på plats när jag ringde Åbo så får se vad de säger den här veckan.
Visst gör du din i veckan? Var verkligen skönt att få den gjord och veta att det inte fanns något problem.
Lillan, lycka till i veckan med FET!
Själv har jag gjort VUL idag och väntar nu på återkoppling från Åbo. Är planerad för FET 25:e men ser ut att ägglossa den här veckan själv trots progynon. Vi får se vad som händer.....
Kramar till er alla i tråden!
Nähä, blir inget FET för mig nu. Inte optimalt med en follikel på gång. Bra att de inte riskerar något men just nu less! Ska tydligen ta primolut för att få igång mensen vilket jag inte förstår varför. Varför inte bara ta progesteron i tillägg till östrogenet med start om några dagar och sedan sluta om ca 14 dagar så får det ägg som förhoppningsvis lossar om några dagar en chans?? Ägget vill ju tydligen vara med nu när det trots mediciner ändå utvecklats normalt! Någon som vet och varit med om samma?
Åh, så det kan alltså fungera trots progynon! Vad roligt att höra att det var så ni lyckades Tuvalina, grattis! Hittade ett ÄLtest i gömmorna och ett svagt streck i kväll så nu hoppas jag det är starkare i morgon och att det kanske blir ÄL ändå.
Tänk vad konstigt, tidigare vid IVF med egna ägg så önskade jag att fler ägg skulle dyka upp....och nu när inget helst ska vara på gång så mycket dök det ändå upp ett! 17,2 mm i morse så borde ju lossa kan man tycka. Vi ska absolut ge det en chans.....redan i kväll
Lillan, min var 17,2 mm på cd 13 så alldeles för stor. Jag kommer ta Procrenspruta inför nästa försök men är rätt less nu så väntar nog ett tag.
Du får visa vägen nu med ett plus! Håller tummarna för dig!
Lillan, vi har också 3 i frysen och samma plan B som er! Kommer inte orka stå i kö 8-9 månader igen för öppen donator även om vi helst vill det.