• Anemon

Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011

Oj Lillan15, har du redan fått info om ÄPPLE för donatorn? Spännande! Ni andra som är på gång vet ni något?
    Själv har vi endast fått höra att ÄPPLE troligtvis blir i början av v 51 så jag är nervös över hur det ska gå ned biljetter på färja/flyg den veckan?

• Anemon

Mitt VUL i morse sa slemhinna 7,1 mm. Har inte pratat ned Fertinova än men hoppas det är ok och att den växer till sig ytterliggare.
    Proxima, visste inte att slemhinnan kunde bli för tjock?! Hoppas du får ett bra samtal med läkaren i morgon och att det går bra.
    Tilda, vi verkar ligga lika. Hoppas att du får bra besked!
    Nu ska jag ringa Fertinova och hoppas få mer besked!

• Anemon

Oj, vad lika vi ligger alla.Också sista koll på fredag för donatorn....
    Nu håller vi tummarna att slemmhinnor, ägg osv utvecklas bra. Jobbigt att inte kunna påverka något men nu håller vi humöret uppe och tänker positivt
    Kram

• Anemon
    Proxima skrev 2013-12-12 14:47:47 följande:
    Nu har jag skickat mina journaler och det resulterade i ett nytt samtal från läkaren i Åbo... De vill att jag ska ta ett graviditetstest!!!! What??? Enligt honom kan den tjocka slemhinnan tyda på graviditet. Känner mig total förvirrad just nu! Vet ff inte om det blir ET men måste alltså ta ett gravtest imorgonbitti... Känner ju att jag har vissa gravsymptom men det beror ju på hormonerna. Jag är INTE gravid! Dessutom blöder jag ju... Nu är jag om möjligt ännu mer förvirrad :(
    Oj vad det svänger fram och tillbaka, kan inte vara lätt att hantera för dig. Men jag tycker det låter betryggande ändå att de kollar upp allt som går att kolla och vill se journalerna. 

• Anemon

Har känt mig så postiv de senaste dagarna men idag ringde IVF kliniken där vi gjorde vårt frysförsök på sista egna embryo i september och jag föll lite. Jag ringde aldrig in resultatet och de behövde det för sin statistik....hörde på barnmorskan att hon visste svaret hon var så försiktig, försiktig.....
    Men i morgon får vi besked om ÄP och kan börja boka resor så jag hoppas det blir en bra dag! IL också på måndag för mig Tilda, då är vi flera i tråden som varit i Aten alltså!
    Joseta vad skönt att du kom i gång så snabbt igen!

• Anemon

Zwillinge, vi gjorde utredning i Aten för att veta vad vi hade för eventuella problem som ej var utredda i Sverige just med tanke på att ÄD stod för dörren. Om det finns obehandlade immunologiska problem så kommer ju inte ÄD lösa det problemet!
    Dr D var tyckte jag skulle försöks med egna ägg vis IVF ett tag till men var tydlig med att ålder oavsett AMH också innebär lägre chanser. Har gjort 3 återföringar med immunsupport och nu förhoppningsvis nästa vecka ny ruvning med fräschare ägg
    Om du har gjort många misslyckade försök med egna ägg och har immunrelaterade problem skulle jag oavsett om du funderar på ÄD eller ej läsa på och kontakta Dr D för en eventuell utredning.
    Kram

• Anemon

Och vi fick ÄP på onsdag så ET på fredag för mig!
    Har ni andra också återföring på morgonen? Jag har kl 9 och funderar på om delning till 4 celler verkligen hinner ske tills dess....vet man att det är rätt embryon då? I Sverige med egna ägg har det alltid varit på em så lire fundersam blir jag.
    Synd att vi landade på olika dagar, hade hoppats på sällskap!

• Anemon

Oj, nu händer det saker i tråden!
    Proxima, vilken utdelning helt otroligt och nu ska det väl finnas flera guldägg där som bara väntar på dig nästa år när du kommer ha maxat förutsättningarna efter extra koll. Och, det stämmer att det är Finland i morgon för oss men vi åker en och en så det är bara min man på färjan i kväll. Jag åker själv på torsdag kväll om allt går vägen
    Tilda, grattis till ruvarstatus! Vilken fin början på året det ska bli! Allt vad som går att hållas hålls från mitt håll.
    Lillan, håller tummarna för att ni får bra besked i morgon.

Vi gjorde fö psykologsamtal i Åbo. Om någon funderar på Åbo så fungerade det med svenska och vi tyckte det var ett väldigt bra samtal så rekommenderar det.

• Anemon

En annan fråga, ersättning från Försäkringskassan? Har inte läst på ordentligt ännu men om man gjort ivf landstingsbehandling är det ändå möjligt att söka ersättning? Är det någon i tråden som fått landstings ivf och sedan också ersättning för ÄD?
    Hade tänkt använda julen till att läsa på och få ordning på allting men vill igenom behandlingen först. Orkar bara med en sak i taget känner jag.

Svar på tråden Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011