• Anemon

Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011

Myra och Allfrida, håller alla tummar och tår här! Vilken julklapp vi alla kan få

Första veckan tycker jag går bra att ruva, sedan börjar jag mot bättre vetande analysera, känna efter och fundera! Nej, den här gången ska jag försöka att distrahera mig med julförberedelserna i stället!

• Anemon

Zwillinge! Missade ju dig! Oj, vad ni är många i samma fas. Tummar och tår hålls här! Kram

• Anemon

Zwillinge, vad jobbigt men det bara ska gå bra det här!!!

Aporopå progesterone, tänk vad olika det är. Själv föredrar jag Lutinus och ber alltid om det. Progesterone Mic tycker jag kladdar ännu mer, kliar och 2 ggr har jag fått svampinfektion av det.

Crinone har jag inte velat prova, sedan är det även Lutinus jag använt de två ggr jag fått plus så kanske det påverkar min uppfattning också.

• Anemon

Sira, jo då samma testdag här också. Vet inte hur jag kommer göra, har hittills aldrig klarat av att vänta till testdag....men vill nog inte förstöra julen om det nu inte går vägen.... Usch ja vi får se hur det känns. Vi kommer vars lediga efter fredag så förhoppningsvis kan jag sysselsätta mig med julfixandet och tänka positiva tankar!

• Anemon

Sira, hur går det? Här fungerar det än så länge bea med rivandet!

Angående medicinerna, bara det att vi har olika ordination på Progynon säger att det inte kan vara superviktigt att det blir exakt. Jag tar 2+2 och förra gången som du gör nu. Det viktiga kan inte vara en timme hit eller dit utan att vi tar hyfsat regelbundet. Ibland glömmer man eller har svårt att gå ifrån för framför allt progesteronet och då blir det lite förskjutet som jag tar, antingen för tidigt eller för sent. Ingen klinik ( 5 st!) har sagt till mig att det behöver vara exakt men att försöka hålla det hyfsat jämt.

• Anemon
    Myra skrev 2014-12-15 17:14:55 följande:

Zwillinge och promixa hur har det gått för er?

Här har det inte kommit något mera blir, sådan lättnad men oron sitter kvar. Jag har jätte ont i brösten vilket kan bero på progesteronet. Har blivit så fruktansvärt trött så det är riktigt jobbigt. Svanken värker och jag längtar bara så denna vecka tar slut så man äntligen får julledighet. Tänket bara på sova och vill skita i allt med julmat och allt runt.

Myra, tycker det låter som lovande symptom för dig! Håller tummarna för fullt!
  • Anemon

Allfrida, styrkekramar till er! Det var inte vad vi ville höra. Ta hand om er och vila ut nu under julen.

• Anemon

Myra, så tråkigt att höra! Tänker på er och skickar styrka och värme!

• Anemon
    Proxima skrev 2014-12-20 10:00:00 följande:

Hej på er tjejer. Nu tänker jag sluta vänta på att någonting skall gå på tok och börja vänta barn istället :) Var på vårt tredje VUL igår och fick se en liten krabat på 31mm som låg och sparkade med benen och viftade men de små, små armarna :) Blev väldigt mkt verkligare nu! Snart i v 11 och jag känner att 2 1/2 års kämpande och ångest i princip är bortglömt nu (om det kan vara till någon tröst mitt i kämpandet). Jag är medveten om att vi inte är i mål än men vill inte oroa mig igenom graviditeten... Lycka till ni som kämpar vidare och jag fortsätter följa er i tysthet ;) Stora, varma kramar

Så härligt att höra Proxima! Helt rätt inställning!
Svar på tråden Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011