• Proxima

Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011

Å äntligen lite goda nyheter för oss! Vår donator hade 30 stycken ägg och 22 har blivit befruktade!!! De kommer att odla dem till på torsdag (3 dagar) och sen frysa de bästa :) Nu känner jag mig gladare och mer hoppfull igen.

• Proxima

Vargmor: Vi fick en lista på psykologer/terapeuter som de rekommenderade vid vårt första besök. Valde en av dessa och hon tog 600kr för besök

• Proxima

Tilda: å vad spännande att få följa dig i detta! Stort, varmt och innerligt lycka till :)
    Lillan: Håller tummarna för er!

Tack för glada tillrop ang vårt resultat. Känns jättebra!!!!

Anemon: var det imorgon som du ska till Finland?

• Proxima

Nu har jag fått tid för kontroll och provtagning av min livmoderslemhinna. Blev den 10/1 och det känns rätt bra faktiskt. Nu kan jag släppa det här lite över helgerna och sen ta nya tag direkt efter. Kommer fortsätta att hänga här i tråden förstås men tänker försöka njuta av ledigheten och bara koppla av. Har haft en stressig höst med nytt jobb och dessutom pluggat på universitetet på kvartsfart... Tror att kropp och knopp bör vara i balans för detta och det vill jag försöka uppnå under jul- & nyårsledigheten :)

Lillan & Anemon: Får ni reda på hur många  befruktade ägg det blev idag? Håller tummarna!

Tilda: Heja, heja knyttet!!!

• Proxima

Grattis Anemon, spännande med 2 tillbaka också :)

Vi fick 16 stycken 3-dagars till frysen! Så himla nöjd med det resultatet. Bara att hoppas att det är starka rackare som överlever upptining.

• Proxima

Katt 12: Vi går i Åbo och betalar allt själva. Har även betalat IVF själva i Sverige eftersom jag har barn sen tidigare. Har dock inte kommit så långt som till ET eller FET någon gång så diskussionen kring ett eller två embryon har jag inte haft än...
    Alla dessa mediciner som ni pratat om; Fragmin, Trombyl, prednidolon? Vad är det? Har bara fått Progynon och Crinone utskrivet.

Svar på tråden Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011