• Proxima

Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011

Klart att jag hoppas att jag är gravid!!! Men det kan jag inte vara... Det känns inte så. Blöder ju dessutom så isf kanske jag VAR gravid men inte är det längre.

Jag tycker också att det känns väldigt bra att de är noga och vill ta reda på vad det beror på men det är lite berg

• Proxima

Halva mina inlägg försvinner!!!! Skrev att deg är berg och dalbana känslomässigt för mig...

Vad är IL? Immunologiska problem? Aggressivt immunförsvar?

• Proxima

Inte gravid... Precis som jag trodde. Tyvärr hann min sambo bli hoppfull. Tror det är ännu jobbigare för honom hela den här karusellen eftersom han inte har barn sen tidigare :(
    Åbo ringde redan före 9 och det blir äggplock på måndag och återföring på onsdag för oss (hoppas, hoppas, hoppas jag!).

Blöder ff... :(

• Proxima

Tror det är kört för mig med ET nästa v :( Blöder som syndafloden nu!!! Värker som bara den i ryggen och känns som allt blod i kroppen rinner ur mig... Har UL inbokar i Åbo på måndag och får säkert besked då men min magkänsla säger att det inte kommer att ske :(

• Proxima

Vi fick tid för ET kl 14 på onsdag. Blir skytteltrafik fram och tillbaka till Åbo veckan som kommer! Vi kan inte stanna kvar mellan mannens bidrag och ET utan måste hem.

Blödningen verkar tyvärr inte avta och jag får nog anta att det här är mensen som kommit. Hade ju väldigt kraftig slemhinna och blöder ovanligt mkt nu :( Blir bra att de får kolla med VUL måndag morgon på plats på kliniken. Känns faktiskt säkrare med den "riktiga" läkarens bedömning. Han är ju proffs på just det här liksom.

Men vad spännande att vi ligger dagarna efter varandra! Känns stöttande att kunna skriva av sig här tycker jag :)

• Proxima

Idag åker vi till Åbo! Ska vara på kliniken tidigt imorgon. Håller med dig Lillan; nu kör vi bebis 2014!!!

Ypke: Måste vara skönt att ha kommit så långt nu att lilla räkan går att se utifrån :)

Tilda: jag är neutralt inställd just nu känner jag... Räknar inte med ET för att inte bli för besviken men blir det av så blir jag förstås lycklig! Är egentligen en obotlig optimist men det här tär verkligen på mig... För mig är det förbundet med skuldkänslor också. Det är inget fel på min sambo och det är han som inte har barn sen tidigare... Kan bli stora existensiella grubblerier ibland.

• Proxima

Ingen återföring för oss på onsdag :( Slemhinnan var ff för tjock (21 mm nu). Nu måste prover tas på varför den är så tjock och även en hysteroskopi (?) Någon som haft liknande problem? Vill att det ska sluta jävlas nu!!!!

• Proxima

Smurfan: fick du nåt svar på vad det berodde på? Gjordes det nån utredning?

Vi är redan hemma igen, blev verkligen en blixtvisit! Kom dit vid 21 igår och åkte vid 11. Mannen lämnade sitt bidrag och UL gjordes på mig. Vi fick inte reda på hur många ägg de fick ut. De skulle ringa oss imorgon och berätta hur många som blivit befruktade och antar att vi får reda på totalen då med. Jag hoppas och tror absolut på FET i januari men undersökningarna måste göras innan och vet inte hur det är med tider nu i helgerna... Ska ta Crinone i en vecka nu iaf för att det kan hjälpa kroppen att blöda ut slemhinnan ordentligt. Håller tummarna för er andra som är på G! Kramar

Svar på tråden Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011