• Lie71

Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011

Hej hej.

Hoppas det har gått bra för dig Myran.

Snart är det dags NinaCamilla Och Grattis på födelsedagen i förskott.

Ja Fru xx, vi fick en som är 165 cm, vi är själva över 170 cm bägge två och de sa samma sak till oss från Åbo.
    Svårt med längre donatorer, jag som alltid uppfattat finländare som längre.
    Vi ska dit under v 48 nu, för de startade donatorn senare. Men en vecka hit eller dit.

Ha det bra så länge               

• Lie71

Grattis NinaCamilla
    Så bra, nu håller jag tummarna för dig/er.

Dustpuppy: Hos Ava är det obligatoriskt, och vi gick hos familjerådgivningen som skrev intyget.
    Har Fertinova plats nu, förr var det fullt enligt dem pga få donatorer? Kul. 

Ja de verkar vara korta i Finland, samordnaren i Åbo sa det att det var svårt att matcha då vi ligger bägge över 170 sträcket. Så  -7 cm är verkligen max i längdskillnad. 

Så hur går det för er andra? Och Myrslok69 går allt bra för dig i din graviditet?  

• Lie71

Denna länk var bra, Myran,
    En bra kommentar var detta att man matchade blodgrupp och att överläkaren sa att det var viktigt med matchande blodgrupp!!??
    Har någon av er fått blodgruppen matchad i Finland? Vad jag vet så har de inte gjort det på AVA i Åbo.
    Så hur tänker ni andra? Ska man ställa det som krav? 

• Lie71

Myran - jag blir så ledsen för din skull Men som NInaCamilla skeiver så fick även jag göra ett test 4-5 dagar senare för att säkerställa att det inte avr någon graviditet.

Grattis WannabeFler

Äntligen din tur. Förstår känslan.
    De kommer samkordinera er i den behandlingsplan som de ska ge er.
    Så det är bara att avvakta.  

Är det någon av er som har reagerat på Progynonbehandlingen med att samla på sig vätska i kroppen?
    Jag gör det och det känns inte bra. Sen är jag tröttare än någonsin av medicinen.

Till alla som kämpar en bamsekram    

• Lie71

Nu blir jag undrande hur mycket mediciner ni andra äter?! Själv har jag bara Progynon 1+1+2 per dag och nu på söndag ska jag börja med Crinone gel 2ggr per dag. Inget mer.

Myran: Inte kul, men du får komma igen Nästa gång är det din tur.

NinaCamilla: Tummar hålls för Plus på lördag. 

Grattis till donatorn Fru xx och WannabeFler  

Vi åker på söndag och insättning på onsdag. Har bett om 2 ägg, så får vi se.
    Jag bad om semester idag, efter samtalet från AVA. Det var ok på jobbet, trots kort varsel.
    Var också inne på att sjukskriva mig om det inte fungerade.

Så nu får man väl ta sig lite glögg om man ska ha alkohol i till helgen.
    Ha alla en trevlig Första Advent.

• Lie71

NinaCamila: Lider med dig Så här skulle det inte gå......
    Jag hoppas ni orkar ta nya tag snart. STOR STYRKE KRAM TILL DIG / ER.

Välkommen Vädur78. Vi valde Åbo eftersom det var närmare släkten än åka till Tammerfors. Men jag tror ingen av dessa kliniker är sämre än den andre.   

Fru xx: Jag får medicinerna på högkostandsskyddet, dock inte gyn undersökningarna.   

Myran jag hoppas du mår bättre och orkar ta nya tag du med.

Åker ikväll i blåsovädret, som tur är så har jag inte anlag för att bli sjösjuk som tur är

Tänker på er alla
    Ha en bra advent.
    Kram       

• Lie71

Hej Vädur78, tack för lyckönskningarna.

Vi är ensamma om donatorn. Första gången fick vi bara ett tillbaka och det var odlat i 3 dagar
    Kötiden räknas från man fick svar på intresseanmälan sa de.
    Statistiken får du förklarat av de när ni kommer över, och jag tror det är lättare att förstå då    

Du ska känna efter vilket som känns rätt för dig/er, antingen innan besöket och absolut efter besöket.    
    Lycka till nu i erat val

Kram   

• Lie71

Hemma igen Fick 2 ägg insatta, så nu håller vi tummarn att det tar sig hela vägen.
    Fick även 2 till frysen.

NinaCamilla, det är det jobbigaste att inte veta om de klara en upptining. Förra gången fungerade det inte för mig heller, men vad ska man göra. Vi är ju helt i händerna på dem.    

Grattis TracyC det bevisar ju att det kan gå. Och Välkommen till tråden.

Ha det bra alla ni
    Kram     

• Lie71

Tack NinaCamilla
    Oss ställde de i kö igen när detta skede i augusti med upptiningen och nu hade vi turen och få komma nov/dec.
    Det blir knappt 4 månader, det är ju ok om man ser på tiden.

Ja jag kommer skicka papprena då Finland överensstämmer med FK´s riktlinjer.
    Nu hoppas jag på att du får komma dit snabbt i januari.
    Kram       

• Lie71

Hej.

SRA och Vädur78: Vi bokar hotellpaket via Viking Line, det och Silja Line är nog billigast om man har deras Club kort.
    Då får man hytt och hotell till bra pris, så kolla med dem.
    Vi bodde på Hamburger Börs, rakt över torget till dem.

Man betalar för de anta ägg man fryser in, vi betalade 375 Euro.
    Äggena ska ha en samma klass som de anser bra att sätta in, annars fryser de inte ner dem.
    Det är vid upptiningen som det kan ske saker som gör att de inte överlever.

Lycka till.    

Svar på tråden Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011