• Lie71

Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011

Hej igen

Midsommar var bra.

Vi ska dit igen prel 16 aug, beror på slemhinnan hur den ser ut.

Börjar i mitten av juli med Progynonen igen. Sen VUL 2 aug för mätning av den.

De är lite roliga på kliniken när de säger att man ska vänta tills nästa mens efter ditt och datt, och jag svarar "När infaller det??? Jag har ju ingen mens" Då blir det ok, då gör vi så här.

De flesta har väl mens kan man tänka sig, men inte vi som kommit fullt ut i klimakteriet.

Kul med att få komma¨på första besöket. Hoppas det blir bra.

Bokade ni hotellpaket med Silja eller Viking? Det brukar bli lite billigare än att boka själv om man har Club kort har jag märkt. Ska bli kul att höra av er när ni är tillbaka.

Vi hörs

• Lie71

Hej och välkommen in i tråden Irma1.
    Kul att du hittade hit Går du hos Mikka du med? Jag går ju också i Åbo(som du säkert läst redan )

Myrslok: När jag påbörjade denna resa mot min första 1 ÄD så var min slemhinna bara 1,3mm.
    Sen har jag ätit Progynon för att bygga upp slemhinnan och det har gått bra. Sen har jag fått Crinostrax innan insättning som är gulkroppshormon. Om slemhinnan strular för mycket så finns det även plåster som man kan ta ihop med Progynon.

Fick blödningen i helgen efter att ha slutat med medicinerna, så nu är det bara vänta tills den 19/7 och börja igen.

Ha det bra alla som kämpar
    Kram

• Lie71

Hej NinaCamilla.

Vi kontaktade dessa förrut, men så blev det AVA Åbo.
    Vi stod också och valde mellan Åbo och Tammerfors, kände att Åbo var "nära".

Felicitas kunde inte ta emot då de inte hade många donatorer.
    Fertinova var ok att komma dock 6 mån väntetid i jan -11.
    Västelitto fick jag nog inget svar från....

http://www.vaestoliitto.fi/
    http://www.fertinova.fi/
    http://www.felicitas.fi/sites/felicitas/suomi/etusivu/etusivu.aspx

Hoppas det blir bra ändå.
    Kram

• Lie71

Hej.

Nieuwy: Så roligt att ni ska dit snart
    Vi kontaktade Åbo runt jul och fick göra första ÄD nu 6/6. Vilket blev minus.
    Så vi ska dit igen prel 16/8 om de 2 ägg som finns där överlever upptiningen, läkaren Mikka sa att det bara är 50% chans till överlevande ägg.....Vilka upplyftande siffrorObestämd

Lyckliga Lotta: Då är det snart även för dig Tammerfors har ju kortare stängt än Åbo med 2 veckor.
    Ska blli kul att höra vad du tycker om dem.

Ha det så bra i solen alla.

• Lie71

Sissan, man betalar extra för de nerfrysta äggen på AVA. Har svårt och tro att det är inkluderat i priset någonstans, men jag kan ha fel.

Hur går det för dig Lyckligtlottad? Snart dags för dig?

• Lie71

Lycka till nu Sissan med ditt IVF försök. Håller tummarna att det lyckas så att du slipper gå vidare just nu

Välkommen midsomer till tråden.

Myrslok: Spännande med första besöket, de har väl ca 6-8 mån väntetid i Tammerfors eller?

Vi bodde på Hamburger börs och det var supertrevligt. Vi funderar på om en natt där när vi ska dit igen i augusti.

Ha det gott i sommarvärmen.

• Lie71

NinaCamilla: Vi betalade 375 Euro för nedfrysningen och sedan när vi ska dit för
    insättning så kostar det 1069 Euro.

Trevligt med tips om maten på Hamburger Börs, ska prova det.

Jag har dock ingen anning angående myom, men känslan är att jag inte vill ha en sådan donator själv.

• Lie71

Hej tjejer och killar, nya som gamla

Får Välkomna Amy69, frassen, Villsågärna38, Mela till tråden.  

Tima68, jag hoppas det blir bra i slutändan för sig.

Håller med er andra om UBL som inte verkar ha alla koppar hemma .Inte ens värt att besvara.

Kul med en kille i tråden som också gjort ÄD. Vart i Finland gjorde ni ÄD? Kul att höra att det lyckades.
    Du får gärna spontant berätta.

Amy69, Man får inte veta åldern eller vikt, men det får man ta. Det är ju ändå inom deras "ramar". 
    Myrslok69 har helt rätt i att ett donerat ägg som reaulterar i barn kanske liknar en mer än ett genetiskt barn.
    VIll man ha barn så spelar det nog ingen roll mer än att man försöker efterlikna med längd/ögon- hår färg i och med ÄD då man får bära barnet.   

Tack Villsågärna38 för ditt inlägg, vad ska man säga..... Hur går det för dig?  Har läst i andra trådar om detta med misstanke om att ägg delas mellan flera mottagarpar på EGV. Vad vet du?
    Mela , hoppade in och läste på AVA Riga och DU lycka till Håller tummarna stenhårt för dig.

Snart dax för start med Progynon igen. Man håller bara tummarna hårdare och hårdare......
    Nästa gång kanske, ytterligare nästa gång...... Man kan ju bli knäpp på att vilja.

Ha det bra alla ni som kämpar där ute
    Kram till er alla.      

• Lie71

Hur gick det Mela på besöket? Var de bra?

Ang avhållsamhet från det ena eller andra så tror jag på att sunt förnuft får råda. Alkohol går helt bort i närheten av en insättnign eller analys av något slag.

Så får vi hoppas på att vi får en liten Gravid i framtiden.

Ni får alla ha en skön sommar.

• Lie71

Hej alla.

Hoppas sommaren varit bra.
    Lägger till mig på listan.
    Varit och mätt slemhinnan också idag 8,2mm. Men de sa inget om treskiktad.
    Det har aldrig min gyn sagt alls något om.
    Så nu får vi se när man får komma till Åbo. 

ÄD I FINLAND
    Funderar på ÄD:

Första ÄD-möte inplanerat:

Varit på 1:a ÄD-möte o väntar på donator:
    Myrslok69 ( kö sedan maj -11, Tammerfors)
    Fru xx
    Amy69 (köat sedan mars)
    NinaCamilla (köat sedan dec 2010 och tackat nej till första donator i juni-11)

Fått donator o väntar på ÄD:
    Lyckligtlottad 1982: Beräknad insättning ET vecka 32 2011 ( köat i Tammerfors  sedan 28 dec 2010)
    Lie1, stått i kö sedan dec-10, ET 6/6-11, testdag 23/6 minus, FET prel 16/8 

Ruvare:

Gravid:

Övrigt:

Svar på tråden Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011