• Lie71

Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011

LyckligtLottad: Skönt att det går framåt i adoptionsprocessen. Har varit inne mellan varven och följt din blogg.
    Ibland blir det olika sätt till vägen att få ett barn.  

Tigermamma, skönt att du är på G, Vi hoppas på ett bra resultat
    Mirakel, det går framåt även för dig

NinaCamilla: Man ska kunna vänta tills det passar en själv. Det är ju som du säger, pengar ska till och mentalt ska man också orka.

Följer tråden med spänning här hur det går för alla.     
    Kram Lie 

• Lie71

Fru xx, tänker på dig/er och lider med er .
    Hoppas ni orkar komma igen efter detta.
    Styrkekramar till er. 

• Lie71
    Sakura77 skrev 2012-03-18 11:26:58 följande:
    Hej, jag är ny är även om jag har periodvis har följt tråden. Efter 5 misslyckade ivf så fick vi rådet att gå vidare med ÄD. Vi valde AVA i Åbo. Efter en lång seg väntan är det äntligen på gång. Tog procrensprutan 6/3 och ska imorgon på VUL för att mäta slemhinnan. Om det ser bra ut börjar jag med Progynon den 22/3. Om allt går bra kommer det bli ET i vecka 15. Donatorn är inte helt lik mig. Lite kortare, inte lika blond och inte lika blå ögon men vi kände, vad tusan.
    Efter alla misslyckade IVF:er så har jag nu fått nytt hopp om att vi ska lyckas nå vårt mål att få ett barn. Även om vi inte lyckas på första försöket så kanske vid ett andra eller tredje. När jag läst om äggdonation så får jag nytt hopp. Känns som om många lyckas även om det tar några försök. Samtidigt vågar jag inte hoppas för mycket. Oj oj. Så många tankar. Just nu är jag nervös för att det inte blir så många ägg och att det inte blir några fina embryon. Finns ju alltid något man kan vara nervös för.
    WannabeFler lycka till med testet på onsdag. Förstår att du är besatt. 
    Mirakel då är vi ganska lika i tid.
    kramar 
    Hej och välkommen

Min sista donator var inte heller riktigt lik mig och se hur det gick Det gick bra.
    Vi fick 6 ägg men 2 kastades, 2 fick vi insatta och 2 till frysen denna gång.  
    Jag tror och hoppas det kommer gå bra för er Lycka till nu.

• Lie71

Tack Mirakel Jag önskar bara andra samma lycka. Egentligen borde man ju sitta inlåst som man letar symptom för ett ev plus, och sedan vid ett ev plus Ja då oroar man sig för att inget ska hända under resterande veckor.
    Snacka om att spela roulette med sitt eget  psyke
    Nu ser jag fram emot att höra av dig och och de andra när ni varit över.
    Jag hoppas på massor av bra ägg till er-  

Wannabefler: Jag hade väldigt få symptom även vid denna graviditet, lite illamående kvällstid(efter v7), småömma bröstvårtor när de mörknade senare, Så man behöver inte få massor av symptom.    

• Lie71

Hej Wannabefler.
    Hoppas på ett bra svar idag Tummarna hålls så de är blå.......

Allt är bra ska på RUL på måndag, då får man se vad som skett.
    Då kan man om det fungerar få se vilket kön det är, men min sambo vill inte. Och det fungerar inte med att den ena vet och inte den andre. 

FIxar listan då det inte fungerade

ÄD I FINLAND  

Funderar på ÄD:

Första ÄD-möte inplanerat:  

Varit på 1:a ÄD-möte o väntar på donator:     

Fått donator o väntar på ÄD: 
    NinaCamilla (köat sedan dec 2010 och tackat nej till första donator i juni-11, en ny donator aug-11 blev sjuk, 3.donator i Sep-11) , ET Nov 2011 - testade minus, FET prel Jan-2012 (3 embryos i frysen klass 3) 
    Myran, 1a ÄD, 1 ET apr -11(slutade med MA i vecka 12) 1 FET okt -11,  väntar på 2 FET i jan/feb 2012 (4 ägg i Frysen)   

På gång: 
    mirakel ( kö sedan maj -11, Tammerfors) Procrenspruta togs 11/3.
    Tigermamman (köat sen Agu-11 i Åbo). Procrensprutan togs den 29/2, åker över till åbo v 13    

Ruvare: 
    WannabeFler (kö sen maj -11 i åbo) ET 7/3. Testdag 21/3 

Gravid:
    Lie1, stått i kö sedan dec-10, ET 6/6-11, testdag 23/6 minus, FET prel   9/8, inga ägg klarde upptining, Nytt försök Åbo  ET 30/11-11 o 2 till frys, Testdag 15/12 -11 , VUL 12/1-12 Väntar tvillingar. 
    Fru xx, stått i kö sedan juni -11, ET med 2 embryon 6/2, fick PLUS 18/2, VUL 12/3.      

Övrigt: 

• Lie71

Fru xx, vilken smärtsam upplevelse. Jag lider med dig.
    Tur att personalen var så bra och förstående.
    Jag hoppas det kommer gå bättre med de som ni har i frysen.
    Styrkekram till dig{#emotions_dlg.flower}

Wannabefler, avvakta till om 4 dagar. Det kan ändra på sig, man vet aldrig.
    Hoppas ni kommer orkar gå vidare och ta nya tag.
    Styrkekram till dig.{#emotions_dlg.flower}       

• Lie71

Så tråkigt Wannabefler Inte kul.

För mig tog det några dagar så kom det igång. Typ tisd/onsd.
    Vi skulle dit på FET en tisdag och måndag morgon ringde de och sa att de inte klarade upptiningen.  
    Så de vet det dagen innan insättning. Bästa svaren får du om du frågar dem.

Klart vi alla hoppas på att det kommer att resultera i en lyckad upptining samt insätning för dig

Hoppas du mår bättre Fru xx. Tänker på dig.

Lycka till nu alla som ska till Finland snart.
    Stor kram till er alla         

• Lie71

Hej alla:)

Glad Påsk i efterskott.
    Kul att så många av er är på gång, läser tråden och håller tummarna för er ALLA

Tigermamma, jag beklagar verkligen, men säger som de andra att skönt att ni får förtur i kön.
    Hoppas ni kan åka snart igen. 

Bra där Myran med en till rad, smart

-Progesteronet började jag med ca 5-6 dagar innan insättning.   
    -Långtidsodling ansåg i alla fall Åbo inte att det behövdes.
    -Första gången ville de bara sätta in ett ägg för mig oavsett vad jag ville och andra gången frågade jag pga att mitt resultat innan som ni kan läsa om nedan..
    De var tveksamma och sa att det bestäms när vi kommer dit beroende på äggens kvalitet. Och de gav oss 2 ägg när vi kom dit bara för att jag frågade innan.

Angående detta med 1 eller 2 ägg, så tänkte jag att första gången funkade inte och de 2 ägg som fanns i frysen klarade inte upptiningen, vilket gjorde att jag tänkte med 2 ögg vid insättning så är chansen större att ett ägg fäster. Sen att bägge fäste vart snarare en chock, då jag inte var inställd på detta alls.
    Men man ska ha det i beräkningen att bägge kan fästa.    

Nu hoppas jag på lite mer nyheter framåt våren från er.
    Kram Lie 

• Lie71

Skönt att höra att du är på gång igen, Fru xx.
    Nu kommer jag hålla tummarna hårt för er att det funkar denna gång.

Välkommen Kattflickan, ÄD kostade 7410 Euro för en behandling.
    Lycka till     

• Lie71
    Tigermamman72 skrev 2012-04-13 09:16:44 följande:
    Hej tjejer!

Då är vi igång igen, gick lite fortare än vad jag förväntade mig men det är väl bara bra att köra på och inte fundera allt för mycket. Börjar med ny kur nästa helg. Och om allt funkar så åker vi över v 23. Om det finns något bra med att det inte funkade sist, så är det att vi nu vet man mer hur allt funkar och vad man har att förvänta sig.
    Fick veta att vi fick 15 ägg sist, dock var ju alla obrukbara, omogna och delade sig konstigt från start, väldigt ovanligt enligt de själva. Hoppas nu på mer tur så vi kan komma förbi detta steg, då det var hit vi kom när vi gjorde våra IVF försök.

Lie 71 - skönt att ha dig kvar i tråden, ger hopp!

Kram kram

Jag hoppas jag får lite sällskap snart under gravidlistanFlört
Svar på tråden Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011