Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011
Ypke, skaffa Viking Club kort eller Silja/Tallink kort och boka resa och hotell via dem.
De har sådana paket, resa + hotell.
Vi bodde bägge gångerna på Hamburge Börs. Helt ok.
Ypke, skaffa Viking Club kort eller Silja/Tallink kort och boka resa och hotell via dem.
De har sådana paket, resa + hotell.
Vi bodde bägge gångerna på Hamburge Börs. Helt ok.
NinaCamiljja, du verkar ju ha maximal otur
Jag trodde inte donatorn kunde ändra hur som haver.... det är ju inte bra när ,an som mottagare kanske påbörjar medicinerna tidigare än donatorn. Hoppas nu detta går vägen nu för er, stor kram Lie
Såg alla stavfel, sorry. har en av twins på axeln för rapning.
Ypke, tänkte inte på ditt geografiska läge, sorry.
Fru xx: Lycka till med adoptionen Så spännande att få hem ett barn snart. Grattis.
Skruttet69: Jag hade som NinaCamilla skriver inga symptom alls innan testdagarna. Så du kan tro att jag inte trodde på stickan när den visade . En kompis fick kolla med via bild innan man jublade.
Så ta det lugnt och så får testdagen utvisa vad som sker.
Sen hade jag inga krämpor förrän senare, när halsbrännan kom och då pratar vi långt in i graviditeten.
Och jag var och åkte slalom när jag var i vecka 20 och 21 fast jag väntade tvillingar.
Jag håller tummar och tår för dig och alla andra i denna tråd.
Fler + måste ju komma nu när flera är på gång.
Jag sökte ersättning för bägge ÄD hos FK, och fick för ett tag besked om att jag får tillbaka för bägge försöken.
Så då kom nästa jubel, för det känns lite som att "Ha, jag har rätt till vården ersättningsmässigt men kan inte få den i mitt hemland pga lågt satt åldersgräns utan då får jag åka till mitt andra hemland där reglerna är annorlunda".
Men så är det i Sverige då de inte annonserar om att Donatorer sökes, och vad det är med äggdonation.
Finland och andra länder ligger LÅNGT före.
( Är halvfinne därav mitt andra hemland )
Såg i tidningen Mitt i artikeln om Åsa den kvinnliga boxaren som gjort ÄD i Riga och det är kanon att fler och fler vågar träda fram, så folk får ett hum om vad ÄD är för något.
Ha en bra dag alla i tråden.
Kram Lie71
Wannabefler: Jag vågar nog säga GRATTIS Så härligt.
Mitt var också svagt i början på Hcg stickan så sambon köpte Clearblues test istället med digitalt.
Test det
Grattis igen Kram
Skruttet69, så synd att det inte tog sig. Hoppas du orkar komma igen med nya tag.
Lyckligtlottad1234: Hoppas du har fått svar idag om när det är dags igen.
Germany: Jag fick bara Progynon och Crinone(progesteron) i rcept av AVA.
Sen så gick min läkare med gyn att levaxin kan vara bra för en framtida graviditet, så deet fick jag med.
Och GLÖM EJ at man ska ta Folsyra, gärna långt innan man ens blir gravid, för att förhindra ryggmärgsbråck.
Vissa säger si och så om det men hellre ta än vara utan säger jag.
Wannabefler: Min sambo köpte flera tester och "tvingade" mig att testa några gånger direkt efter för man trodde inte riktigt på det, SÅ GRATTIS för starkare streck.
Hej alla i tråden
Jag har lite mediciner kvar om någon vill ha, så får vi lösa transport eller så sedan.
(Bor i Stockholm om någon undrar)
Inboxa mig om ni vill ha detta och vad.
5 kartor Progynon 3x28 (6 tabletter urtagna i en karta)
5 kartonger +1 kartong öppnad(8 kvar) Crinone Gel (Progesteron)
Det är nu min tur att hjälpa någon, för jag fick progynon av en annan själ från FL förra året.
Och vi kommer inte göra om detta igen, så jag behöver inte medicinerna.
Kram Lie71