• Lie71

Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011

Välkommen Kanske Pappa snart Jag ser att du fått svar av de andra

Tigermamma72, Spännande att ni är på G igen, Nu ska det hållas tummar och tår att du får ett plus du med  

Välkommen Ventus, vi gick till vårdcentralen (Bor i Stockholm) och fick proverna genom vår "husläkare" som mest ordnade mannens prover då jag hade en underbar gyn som fixade mina proverna och skrev om de finska recepten till svenska så de ingick i högkostnadsskyddet. Mannens spermaprov, så gick han till Huddinge sjukhus som tog de gratis och skickade provsvaren till AVA Åbo åt oss. 
    Psykolog utlåtandet som ska skickas med tog vi via Familjerådgivningen i Stockholm, billigt och bra. 
    Man är i Åbo ca 3-4 dagar om man vill, dag 1 mannen lämnar sitt bidrag, dag 3 eller 4 så får man ägget/äggen åter. Allt beror på om man åker dit tillsammans eller inte.
    Första gången sattes endast ett ägg in med första donatorn ET(efter 6 månaders väntetid) och inget FET(de klarade inte upptiningen i augusti 2011) och med 2:a donatorn(efter stått i kö igen pga ny donator ca 3,5 månad) så fick jag 2 ägg tillbaka efter att jag frågat och har ännu 2 ägg i frysen. 
    Och det lyckadesGlad och bägge fäste och i Juli i år så kom de små efterlängtade, en tjej och en kille.
    Ok tvillinggraviditet är inget att eftersträva, men jag satte in 2 ägg för att ha större chans att ett av dem skulle fästa. 
    Eftersom det inte hade fungerat med första donatorn, så ville jag detta mer.
    Vi har Viking Club kort som kan skaffas grattis och bokade paketresa båt+hotell och bodde på Hamburger Börs som ligger rakt över torget i Åbo från kliniken, Nära och braFlört
    Vi skickade in till FK nu i våras för bägge försöken 2011 och fick efter lite kompletteringar tillbaka i september för bägge försöken. 

Myran : SUPER GRATTISGravid Så spännande Visst är det med skräckblandad förtjusning när man ska på det första VUL och så får man se tickande hjärta. Det är ju så tårarna kommer Förstår att du inte fattade det på en gång, men njut nu och snart kommer inskrivningen på mvc.   

Mirakel; Hur går det för dig? Tänker på dig sedan du skrev sist. Hoppas på ett mirakel, styrke kram.    

Här firades första julen med de små och känslan är obeskrivlig. Nu är de snart 6 månader och nu kommer responserna tillbaka med massor av leenden och skratt, man smälter.  Förra året hade man nyss fått plus och väntade spänt på att det skulle bli januari så man kunde få göra sitt första VUL.
    Kram på er , Lie 71 
  • Lie71

Vill bara passa på och önska alla i tråden
    GOTT NYTT ÅRSkål och hoppas på många Plus och Gravid och slutligen flera Baby ÅR 2013

gott nytt år
  • Lie71
    lyckligtlottad1234 skrev 2013-01-07 17:59:51 följande:
    Idag var vi på KUB-Ultraljudet i vecka 12+2. den Lill* krabaten levde o sprattlade för fullt och resultatet på kub var bra. Lättad idag!

Grattis, så spännande för er Njut nu i lugn och ro.
    Kram
  • Lie71

Myran, vad jag skrattade när jag läste om din stackars karl som verkar vara så snäll.
    Det är inte lätt när hormonerna svänger i kroppen och man ändrar smaklökarna så där bara
    Roligt att allt går bra för dig, Stor kram

Skruttet: Vi fick som du första gången och nu sista gången så vart det 2 in och 2 till frys.
    Men det är nog olika från gång till gång märker jag när man läser om er andra i tråden. Det skiljer på mängden ägg kan man säga. Lycka till nu      

• Lie71

Jössus Dustpuppy, vilken resa.....phu. Skönt att allt gick bra till slut.
    Jag förstår verkligen dina känslor, hjälplösheten när de små inte får luft är så ...uhhh jag ryser bara av tanken.
    Det där med RS virus är inte att leka med, så håll er borta under vinteråret från folk med nyfödda och äldre.
    Skönt att ni är hemma nu, försök njuta nu även om man vakar som en hök över de små att allt är ok.

Det är ju så att RS viruset kom tidigare i år och att det är fler som insjuknat i år. Det går som i skov sa de på BVC.
    Ena året mer andra mindre....

Styrkekram till DIG Dustpuppy. Lie      

• Lie71
    WannabeFler skrev 2013-01-19 07:56:47 följande:
    Hej! Kul att se flera ta nästa steg trots så svåra motgångar och såå kul att du är kvar i tråden Lie fast du redan har dina små. Ni kanske redan har hunnit fundera på syskon...? Ta nu hand om er alla och ge inte upp. Varma kramar
    Kortade ner texten lite.....
    Jag hoppas så på att fler i tråden ska lyckas, vi kan ju inte vara bara 2 som har lyckats.
    Hur mår du? Går allt bra?
    Funderar på syskon??? Näää det gör vi inte. Jag vet att vi har kvar ägg, men just nu känns det som att det räcker med 2 stycken krabater. Kommer nog ha händerna fulla som det är
    Man ska orka också. Kram

Hur är det med er andra? Kram   

• Lie71

Hej alla.
    Kul att se sådan aktivitet
    Hälsar till alla i tråden oavsett var ni är i faserna.
    Här är det fulla händer, rutiner är a och o, nu är de små mer medvetna och man får mer tillbaka. 

Välkommen Pia700.  

Wannabefler, Myran, Lyckligtlottad: Hoppas ni alla mår bra och att det går bra för er.  

Ypke: Ligg lite på själv och tala om att du finns med lite mail och så, för att få reda på hur det ser ut med köläge osv.Skadar aldrig. Det gjorde jag ibland.

Evelinnea: Skillnaden är nog ländernas mentalitet och inställningar. Det har nog med deras bakgrund. 

Tittar in igen senare och lycka till nu alla i tråden.
    Kram Lie  

• Lie71

Härligt NinaCamilla, skönt med lite mer på fötterna.
    Jag tycker nog att du ska fråga AVA om de kan sätta in samma behandling, annars finns det ju inget val mer än att gå till Fertinova. Du ska ju helt klart använda dem som känns mest rätt och där man kan sätta in bästa medicineringen för dig. Du har haft tillräckligt med motgång på ena eller andra sättet redan.
    Kram från Lie71 

• Lie71

MyranHjärta Så härlig läsning
    Vecka 18, njut och vila. Lyssna på kroppen.
    Kram

Svar på tråden Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011