• Myra

Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011

Jag hade dagrum på scandic Plaza, det ligger precis vid torget där buss 1 går till hamnen eller flyget. Även på samma gata som kliniken och bara ett stenkast. Det var jätte skönt att ha så nära. Klev av båten kl 7, hade sovit jätte dåligt på båten, var nervös och stressade att jag skulle försova mig och åka tillbaka med båten till stcokholm.:) sov 2 sköna timmar innan jag skulle till kliniken. Sen ligger shopping centrum precis utanför också om man vill fördriva tiden. 

• Myra

Ruvardag 5, vet att det är för tidigt men vill känna massor men känner inget. 

• Myra
    Sira skrev 2014-12-09 10:45:40 följande:

Just nu är jag så glad! De ringde för en stund sedan för att meddela resultatet: Sjutton ägg varav fjorton var mogna. De körde både vanlig ivf och mikroinjektion och alla fjorton blev befruktade!

Jag vet att det fortfarande är en så lång väg kvar men varje steg på vägen som är bra tänker jag glädjas åt! Och eftersom det är donerade friska ägg är ju chansen stor att det kommer att finnas både embryo att återföra och ett par att frysa.

Läste en väldigt tänkvärd sak som jag verkligen ska försöka ha i bakhuvudet: "Ta ut glädje i förskott, det värsta som kan hända är att du har varit glad i onödan!" Har ju varit med om den här processen redan och vet hur det går upp och ner men jag ska försöka iaf?

Ohh vad roligt att ni fick så många ägg. vi fick 16 och 11 befruktade och 9 gick vidare till toppen äggsom blev 1 ET och 8 i frysen..;) .
    Hoppas att alla era 14 befruktade blir toppen kvalitet. 
    När ska du på ET?
  • Myra
    Zwillinge86 skrev 2014-12-09 16:43:21 följande:
    Samma här, ruvdag 8 och känner ingen ting. Hur ska man stå ut!?
    Man vill känna massor så det blir verkligt och ger hopp. 
    Fast samtidigt så vill man inte ha falska förhoppningar. Bättre bli överraskande glad.
    Vid mina 2 graviditeter kände jag verkligen olika, första jätte mycket och andra inget alls. Nu slutade båda i mf men man ska ändå inte ta ut något när man inte känner något. 
    Men då har du inte många dagar kvar till testdag..;) är det måndag för dig?
    Ska du fusktesta?
  • Myra
    Sira skrev 2014-12-09 21:24:26 följande:
    Åtta till frysen var ju riktigt bra! Förhoppningsvis är det till åtta syskon då om ni vill ha många barn.
    ahhh oj det varken orkar vi eller hinner?;) jag har passerat 40 o lär inte hinna med flera. men det är skönt att ha tryggheten att ha så många i reserv. stor risk att det inte funkar.
  • Myra
    Sira skrev 2014-12-09 22:13:35 följande:

JZ79: Tack så mycket! Ja, det blir på torsdag... Resfeber nu...

Myra: Haha, nej jag skulle heller inte vilja ha så många. Hade jag haft förmånen att kunna välja antal barn vi får hade det ändå inte blivit Familjen Annorlunda. Kan inte förstå hur nån hinner med så många barn! Men jag förstår vad du menar; många i frysen betyder många chanser och då borde det funka åtminstone en gång?

Hade man lyckats bli gravid när man var yngre så hade jag velat ha flera barn men nu när man hunnit bli äldre så är läget annorlunda. 
  • Myra
    Zwillinge86 skrev 2014-12-09 22:25:20 följande:
    Jag har också varit gravid två gånger (tyvärr missfall) och båda de gångerna testade jag betyligt senare än vad jag brukar klara av att hålla mig till. Tror att jag hade något omedvetet lugn de gångerna, men jag vet inte. Jag ska ta blodprov (hcg) på fredag, men räknar inte med att få svar förrän tidigast måndag så står jag ut och inte har anledning att tro att det går åt helvete så tar jag ett gravtest på tisdag morgon. Det bara måste gå den här gången eftersom vi sannolikt inte fick nåt från donatorn till frysen. Kanske kan köpa in oss på de ägg ni inte behöver så småning om ;P nu håller vi tummarna för tydliga symtom!
    Har för mig att jag också hade något lugn i kroppen, var ett tag se så minns inte så mycket. Missfallet blev ett tydligare minne tyvärr. 
    Har du fått någon remiss för att få ta HCG prov eller kan man boka det själv?
    Skulle vara kul att göra det också, det är ju ett tydligare och säkrare svar. 
  • Myra

Tack för tipset;)

Vet att det är tidigt att känna något på rd 6. Progesteron kan ge falsk grav symptom. Kan man få dom där huggen i ljumsken av progesteron också? Har tidigare grav haft hugg i ljumsken tidigt.

• Myra
    Allfrida skrev 2014-12-11 09:25:52 följande:

Rd 9 här, till skillnad mot mina tidigare ruvningar känner jag mig väldigt lugn, dagarna har gått fort och det hoppas jag att de fortsätter att göra. Jag vet inte om det beror på att jag har blivit blasé eller om det är pga att jag är övertygad om att testet kommer vara negativt som jag är så lugn. Det finns ingen konkret orsak till att jag tror att det är negativt, jag har symptom från magen, det hugger och molar, och brösten ömmar, även om det har blivit mindre de senaste dagarna. Jag har ju känt på samma sätt vid tidigare ruvningar och då har det varit negativt och det är säkert därför jag känner som jag gör nu. Under kan ju ske och på onsdag får jag svart på vitt hur det ligger till och jag deppar inte! :)

Rd 8 för mig. känner också lite små hugg i ljumsken och magen. vet inte om progesteron. Ömma bröst får man av progesteron.   ger sådan falsk grav symptom. Var mera i ljumsken igår och förrgår men tycker det är lite högre upp på sidan idag o kanske lite mitten längre ner.  Medicinerna spelar oss ett spratt med alla falska symptomet. 
    Det där med att känna sig blasé ibland kan jag också känna ibland. Man har blivit besviken så många ggr att man stänger av och vågar inte känna eller hoppas något för man är så rätt att bygga upp förhoppningar och sen falla platt som en pannkaka av besvikelse. 
    Ta inte ut det negativa i förskott, inget graviditet, ruvning är den andra lik så det finns stora chanser att det går vägen för dig den här gången. 
Svar på tråden Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011