Allfrida skrev 2014-12-11 09:25:52 följande:
Rd 9 här, till skillnad mot mina tidigare ruvningar känner jag mig väldigt lugn, dagarna har gått fort och det hoppas jag att de fortsätter att göra. Jag vet inte om det beror på att jag har blivit blasé eller om det är pga att jag är övertygad om att testet kommer vara negativt som jag är så lugn. Det finns ingen konkret orsak till att jag tror att det är negativt, jag har symptom från magen, det hugger och molar, och brösten ömmar, även om det har blivit mindre de senaste dagarna. Jag har ju känt på samma sätt vid tidigare ruvningar och då har det varit negativt och det är säkert därför jag känner som jag gör nu. Under kan ju ske och på onsdag får jag svart på vitt hur det ligger till och jag deppar inte! :)
Rd 8 för mig. känner också lite små hugg i ljumsken och magen. vet inte om progesteron. Ömma bröst får man av progesteron. ger sådan falsk grav symptom. Var mera i ljumsken igår och förrgår men tycker det är lite högre upp på sidan idag o kanske lite mitten längre ner. Medicinerna spelar oss ett spratt med alla falska symptomet.
Det där med att känna sig blasé ibland kan jag också känna ibland. Man har blivit besviken så många ggr att man stänger av och vågar inte känna eller hoppas något för man är så rätt att bygga upp förhoppningar och sen falla platt som en pannkaka av besvikelse.
Ta inte ut det negativa i förskott, inget graviditet, ruvning är den andra lik så det finns stora chanser att det går vägen för dig den här gången.