• Myra

Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011

Håller alla timmar för er som ruvar och ska göra ET snart. 
    Vi som fått minus för vila över jul och ladda om inför nya försök.

Jag har varit så sjuk hela höst med bal bihåleinflamation, pendlat i feber som kommit och gått. Nu har magen lagt av och en släng av magsjuka. 
    Jag vet inte vad ska jag ska tro men ett ET och första tiden borde klara av det men samtidigt så kan jag inte släppa tanke att en sådan kraftig obalans i kroppen och konstanta inflammationer i kroppen måste påverka på något sätt. 
    Vet inte om jag famlar i mörker och vill ha en förklaring till varför det inte gick vägen den här gången. 

• Myra
    Proxima skrev 2014-12-20 10:00:00 följande:

Hej på er tjejer. Nu tänker jag sluta vänta på att någonting skall gå på tok och börja vänta barn istället :) Var på vårt tredje VUL igår och fick se en liten krabat på 31mm som låg och sparkade med benen och viftade men de små, små armarna :) Blev väldigt mkt verkligare nu! Snart i v 11 och jag känner att 2 1/2 års kämpande och ångest i princip är bortglömt nu (om det kan vara till någon tröst mitt i kämpandet). Jag är medveten om att vi inte är i mål än men vill inte oroa mig igenom graviditeten... Lycka till ni som kämpar vidare och jag fortsätter följa er i tysthet ;) Stora, varma kramar

Så otroligt underbart för er att få sen den lille pyret. Så glad för er och du gör helt rätt i att njuta av graviditeten till fullo och släppa all oro.

Önskar er alla lycka 
    kram
  • Myra
    Sira skrev 2014-12-20 14:00:42 följande:
    Jo, det är väl egentligen rättvist så alla får chansen inom rimlig tid men även om det är det mest rättvisa är det ju inte kul att drabbas och hamna sist igen...
    Nää det är jätte surt att hamna längst bak i kön igen. Någon förtur borde man ha när man misslyckats första gången, man är ju ändå redan med i rullningen och utan att det ska påverka kön så mycket.

Jag hoppas det inte är så många dom måste börja om.

Tack och lov så har inte Åbo och Tammerfors några köer så det är en liten tröst.
  • Myra

Tog grav testet idag 3dagar efter negativt på BIM som dom ville. Var ingen överraskning att det var negativt. Ska bli skönt att pausa medicinerna innan vi kör igång igen efter årskiftet.

Mensen lär väl komma inom ett par dagar.

Är det störtfloden man kan vänta nu??

Ska bara vila, bli frisk och må bra i jul.

Önskar som ruvar och ska göra ET närmaste tiden stort lycka till.

• Myra
    Sira skrev 2014-12-21 11:09:10 följande:

Usch Myra och alla ni andra som testat negativt. Det gör ont att se. smile4.gif Vet ju känslan, tomheten. smile4.gif Om drygt en vecka måste jag själv testa men jag vågar knappt...

Man är livrädd att testa. Jag kände i kroppen att jag inte var gravid men hade falska grav symptomer av medicinen. Det som förvirrade mig nu var kramperna i magen som gav mig lite hopp.

Håller alla mina tummar och tår för er att det går vägen för er.
  • Myra
    Sira skrev 2014-12-29 08:12:55 följande:

Hej tjejer!

En fråga (känner mig lite korkad nu men men...): Graviditetstestet som Åbo skickar med; det finns ju varken bruksanvisning eller fabrikat? Hur ska det avläsas?

jag fick med en bruksanvisning. Den finkar precis som andra tester. Pinka på eller doppa i urin ca 10 sekunder. 
  • Myra
    Sira skrev 2014-12-29 12:03:29 följande:

Myra: Tänkte mer på hur resultatet ska avläsas. Ska det bli ett plus? (Efter mycket googlande verkar det bara vara Clearblue som har plus.) Ska det bli två streck? Och i så fall; är det ett streck i testrutan och ett i kontrollrutan eller är det två streck i testrutan plus ett i kontrollrutan?

Känner mig helt förvirrad. Men jag har liksom aldrig haft anledning att testa särskilt många gånger. Antingen har mensen kommit eller om vi hållit på med behandling så har det inte blivit någon återföring. Har testat kanske fem gånger totalt i mitt liv och fyra av dem har varit Clearblue digital och ett vanligt Clearblue,typ... Har googlat mig blå men det är ju olika med alla tester och det står ju inget på förpackningen. De frågade antagligen innan jag gick från kliniken om jag visste hur det funkade och jag sa väl ja. Hur svårt kan det vara, haha!

OM det är samma som jag fick så är det 2 rutor, ett streck är teststrecket och det andra är om du plussar. Blir det 2 streck är du gravid och blir det bara ett streck så är du inte gravid. Då är det bara testrecket som visar att testat fungerar. Tror det står markerat lite svagt vid varje ruta C för Control tror jag och kanske T för Test. 
    Håller tummarna för 2 streck?;) när ska du testa. 
  • Myra

Mensen börjar ta slut efter misslyckad behandling. Nu längtar jag till nästa mens. 
    Har telefontid efter nyår för att planera nästa behandling. Undra vad för skillnad det kan bli då? Lite orolig, trodde man skulle köra på med samma behandling och medicinering. 

• Myra
    Sira skrev 2014-12-29 22:43:49 följande:
    Då är det nog samma test, de köper väl in i storpack... Rosa hylsa och i en vit folieförpackning och ett C och ett T.

Jag testade imorse och att jag skulle tveka om hur testet skulle avläsas slog mig liksom aldrig. Stod och väntade för att se om det blev ett plus eller ej när en liten röst i bakhuvudet sa något om två streck. Det var då jag började vela fram och tillbaka om det var ett eller två inklusive eller exklusive kontrollstrecket så mellan kl 07 och 08.30 googlade på alla möjliga kombinationer och bilder innan jag till slut ställde frågan här. Men ja, där är sammanlagt två streck så jag verkar ju vara gravid! Men jag ska testa igen om ett par dagar när vi har kommit hem. Har inte kunnat ta in det riktigt plus att det ju är vääldigt tidigt än?
    Grattis, klart du gravid.  Efter allt kämpande vi gör för att bli gravida så tror jag att det är svårare för oss att fatta när man plussar. 
    Ett clearblue test står det till och med gravid på och vilken vecka..;) 
    njut av plusset
  • Myra

2015 är året vi ska lyckas plussa. Nu jäkla tjejer så kör vi på och kämpar och peppar. 
    Nu jäklar måste det gå vägen och få slut på kampen.

Svar på tråden Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011