Sira skrev 2014-12-04 15:22:12 följande:
Vilket bra resultat Myra! Hoppas vi har samma tur!
Angående hosta och förkylning är det inte säkert att det är negativt. Det är ju inte bara spermierna som är främmande för kroppen utan även ägget. Det kanske bara är bra att immunförsvaret inte är på topp? Jag äter probiotika i vanliga fall men vågar inte nu inför insättningen just för immunförsvaret.
Däremot är jag så himla rädd att någon av oss ska bli så sjuk att vi inte kan åka. Framförallt min man. Jag kan ju göra FET om jag skulle vara sjuk just då men vad händer om min man inte kan åka? Åbo använder ju inte fryst sperma som Helsingfors gör. Det här ger mig nästan panik! Eller tänk om jag blir sjuk när jag är själv på ett hotellrum i Finland? Vad gör jag då... Och så börjar rapporterna om vinterkräksjukan komma nu också... Vet inte hur jag ska bli kvitt de här tankarna och oron?
hur du än gör så kan du inte påverka om du blir sjuk eller inte. Man är alltid extra orolig när man ska iväg och göra sådant här och det är så noga med exakta dagar mm. försök slappna av och tänkt inte på att ni kan bli sjuka. Kommer alltid lösa sig och om det skulle krisa så måste Fertinova kunna frysa spermierna?
Fösök hålla sig borta från större folksamlingar och sprita av dig hela tiden så har du gjort det bästa du kan.
Jag har varit sjuk till och från väldigt länge nu och åkte på bihålleimflation och fick äta penicillin. jag är säkert extra känslig och AC på båten var inget bra för mig. Har tyvärr en båtresa kvar för att komma hem.