Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011
Välkommen Kanske Pappa snart Jag ser att du fått svar av de andraTigermamma72, Spännande att ni är på G igen, Nu ska det hållas tummar och tår att du får ett plus du med
Välkommen Ventus, vi gick till vårdcentralen (Bor i Stockholm) och fick proverna genom vår "husläkare" som mest ordnade mannens prover då jag hade en underbar gyn som fixade mina proverna och skrev om de finska recepten till svenska så de ingick i högkostnadsskyddet. Mannens spermaprov, så gick han till Huddinge sjukhus som tog de gratis och skickade provsvaren till AVA Åbo åt oss.
Psykolog utlåtandet som ska skickas med tog vi via Familjerådgivningen i Stockholm, billigt och bra.
Man är i Åbo ca 3-4 dagar om man vill, dag 1 mannen lämnar sitt bidrag, dag 3 eller 4 så får man ägget/äggen åter. Allt beror på om man åker dit tillsammans eller inte.
Första gången sattes endast ett ägg in med första donatorn ET(efter 6 månaders väntetid) och inget FET(de klarade inte upptiningen i augusti 2011) och med 2:a donatorn(efter stått i kö igen pga ny donator ca 3,5 månad) så fick jag 2 ägg tillbaka efter att jag frågat och har ännu 2 ägg i frysen.
Och det lyckades och bägge fäste och i Juli i år så kom de små efterlängtade, en tjej och en kille.
Ok tvillinggraviditet är inget att eftersträva, men jag satte in 2 ägg för att ha större chans att ett av dem skulle fästa.
Eftersom det inte hade fungerat med första donatorn, så ville jag detta mer.
Vi har Viking Club kort som kan skaffas grattis och bokade paketresa båt+hotell och bodde på Hamburger Börs som ligger rakt över torget i Åbo från kliniken, Nära och bra
Vi skickade in till FK nu i våras för bägge försöken 2011 och fick efter lite kompletteringar tillbaka i september för bägge försöken.
Myran : SUPER GRATTIS Så spännande Visst är det med skräckblandad förtjusning när man ska på det första VUL och så får man se tickande hjärta. Det är ju så tårarna kommer Förstår att du inte fattade det på en gång, men njut nu och snart kommer inskrivningen på mvc.
Mirakel; Hur går det för dig? Tänker på dig sedan du skrev sist. Hoppas på ett mirakel, styrke kram.
Här firades första julen med de små och känslan är obeskrivlig. Nu är de snart 6 månader och nu kommer responserna tillbaka med massor av leenden och skratt, man smälter. Förra året hade man nyss fått plus och väntade spänt på att det skulle bli januari så man kunde få göra sitt första VUL.
Kram på er , Lie 71