• Lie71

Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011

Hej.

Om ni bor i Stockholm så använd Familjerådgivningen vid Sabbatsberg. Det är garanterat billigast.
    Vi gjorde det. Kom hem idag från Åbo AVA. En insatt och 2 till frysen igår.

Lycka till alla ni där ute

• Lie71

Hej.

De satte bara in ett ägg första gången, sen kan de sätta in två. Man får inte bestämma själv.
    De försöker undvika tvillinggraviditeter. Men de är väldigt trevliga där och även på andra ställen.

Vi åkte med Viking Line över och är medlemmar i Viking Club, sen nu vid  insättning så bokade vi hotell via Viking Line också. De har även anslutningsbussar från olika orter i Sverige.

Det finns ju i andra trådar de som också gör ÄD i Finland har jag läst, så fler av oss är det.

Vi hörs vidare

• Lie71

Hej.

Det är bra att ha skickat in alla papper, så man är klar så att säga.
    De säger väntetider på 7-9 mån, vi gjorde nu efter 5-6 mån. Men man vet aldrig.

Lycka till alla här i tråden
    Kram

• Lie71

Nej, har inga barn sedan tidigare

lyckligtlottad1982 skrev 2011-06-12 22:55:16 följande:
    vad kul att du ruvar! Håller tummarna för att det bli plus nu! Är det din första ÄD? har du barn innan?
    Nej har inga barn sedan tidigare. Vi håller tummarna jag och min sambo.
    Det är min första ÄD.

WannabeFler: Hur gammal är du? Jag är nu 40 i år och kom in i förtidigt klimakterium som var innan 30 års åldern. Men fick det konstaterat 2010.  Det kanske är något sådant, har de kollat dina värden?
    Inget är väl fel och rätt i detta med ÄD. Det får man väl själv avgöra vad som är rätt för en och ingen annan
    Mår du bra så är det väl rätt, va )))

Hoppas det går framåt för er andra i tråden
  • Lie71

Vi betalade också in i förskott, men om du ringer till dem så kanske de godkänner en betalningsplan.

Lycka till nu

• Lie71
    lyckligtlottad1982 skrev 2011-06-14 22:10:10 följande:
    Det gör dom kanske, men vi betalar gärna innan försöket. Jag ville helst dra kortet bara och inte på faktura. Men spelar ingen roll egentligen. Galet mycket pengar... :S
    Vi har Nordea och gick bara in på deras internet betalning och klickade på utlandsbetalning.
    Fungerade klockrent, sen tog vi expressbetalning för de fakturan kom på torsdag och de skulle ha pengarna på måndagen efter helg. Lite tight

Galet mycket pengar är det, men vad tusan smakar det så kostar det sägs det.....
    Vill ju bara ha positivt svar
  • Lie71

Hej Myrslok69.
    Några till är vi säkert som åker till Finland )
    Kul för er med första besöket, i Åbo var informationen super bra. De var noggranna och seriösa.
    kan väl hålla med dig om att innan beskedet så visste man inte så mycket om ÄD. Sen har man läst och läst.

När de ringde från Åbo så sa de bara hennes längd, hårfärg och ögonfärg. Jag frågade om ålder och vikt också men fick till svar att hon ligger inom deras värden som de har.

När vi kom dit när min sambo skulle ge sitt bidrag så var det 3 tjejer där och sen mötte vi 2 st när vi skule gå, Du kan tro att vi tisslade om det var någon av dem som vi hade fått äggen från. Men det vet vi ju aldrig.

Då hoppas vi att det går bra för er i Tammerfors

Ha alla en bra dag

• Lie71

Hej.

Vi gör precis som ni, berättar för de som man umgås mest med av släkt och vänner och vissa arbetskamrater(väldigt få). Bättre att vara öppen med detta än att några ställer sig frågande sen om ett ev barn skulle säga något. NAturligt är nog bäst

Första testet visade minus imorse, ska nu vänta 4 dagar och göra ett nytt test. Tror dock inte på det, känns det som nu. Så jag har kontaktat AVA idag för att få igång processen med att tina upp de 2 st som finns i frysen och kanske få dessa isatta i Augiusti om man har tur att de överlever en upptining.

That´s life känns det som nu.

Kram till alla som kämpar därute.

• Lie71

Vi har adopterade i vår släkt redan pga andra orsaker, så det är inget konstigt med äggdonation heller som det känns i vår släkt. Så där kan man vara öppen med detta.

Jag gjorde första gravtestet nu 2 veckor efter efter insättning.
    Jag vet inte om man snackar månader i "administrationstid" men tänkte som så att när det finns i frysen så kan man låta bollen komma i rullning.
    Jag vet att man ska hoppas, men det känns inget, så därför har jag svårt och tro på det.

Läkaren från Åbo ska ringa mig i eftermiddag så då får man väl lite svar kan man tro.

Roligt att ni får komma dit snart. Vi kan rekommendera en super god restaurang i Åbo som heter Vikingrestaurang Harald på adress Aurakatu 3. Så bra mat Från AVA kliniken sett så ligger det snett över torget och ner på gatan ca 100 m, vänster sida. Vi var där efter  insättningen och njöt av maten.

Ha det bra alla ni.

• Lie71

Hej Myrslok.

Tji vart det. Så skönt att man är på gång redan med de små i frysen.

När var det ni skulle till Tammerfors?

Välkommen Sissan.

Vi åkte båten över och i vårat fall blev det så att vi lämnade spermier på fredagen och sen hade insättning på måndag, så JA man bör boka hotell om man inte har någon annanstans att bo över i Finland. Känns lite onödigt med allt resande fram och tillbaka.

Hoppas alla haft en skön midsommar.

Kram

Svar på tråden Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011