• Lie71

Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011

Idag är det 2 år sedan på dagen som vi klev in på AVA/Fertinova i Åbo och mannen lämnade sitt bidrag och donatorn sitt bidrag. Sen var det en nervös väntan.
    Och den 30/11-11 så sattes 2 ägg in i mig som blev mina två käraBabyBabyHjärta.
    En liten ankedot, Fertilitetsresa och Mirakel

• Lie71

Tog det via Familjerådgivningen, var billigast.
    Lycka till alla som åker över i December

Ja du NinaCamilla, det var ett tag sedan, vi har ju ännu 2 ägg kvar som vi spånar om då och då.
    Men skulle vi använda dem och twins igen, ja då får man verkligen tänka om. Vet därför inte om man vågar en gång till, men vi har inte bestämt oss än.

Det är kul och se att det är liv i tråden som Mirakel startade en gång
    Ha nu en trevlig första advent alla

• Lie71

Nu gjorde jag min ÄD 2011 i Åbo, men förfrågan skickade jag in dec 2010 och var på besök feb 2011, sen fick vi åka dit juni 2011 men det vart ett stort och besviket minus. Sen i augusti 2011 så klarade inte mina två sista ägg upptiningen, så då drog vi på semester men ställde oss i kö direkt innan efter att pratat med läkaren i Åbo. Man behövde ladda batterierna, kan jag säga. Sen ringde de i slutet av oktober -11 och då fick vi ny donator så insättningen vart 30/11-2011. Och det vart våra kära BabyBaby tvillingar som kom Juli 2012.
    Jag vart förvånad över att kötiden vart så kort med nya donatorn, så man vet inte hur lång tid det tar egentligen.
    De sa då med att det var 6-8 månaders väntetid.
    Jag fick bara progynon och crinone men då är jag i för tidigt klimakterium. Sen så hade jag skaffat levaxin för det ska ligga runt 1, 0 för maximera en graviditet och folsyra hade jag startat med långt innan och åt hela tiden.

Mirakel gjorde i Tammerfors vad jag vet, läs hennes svar i tråden.

Jag läser tråden men är inte så aktiv i den men kul med alla nya och gamla som är i tråden.
    Lycka till alla, Kram

• Lie71

Nu blir jag både ledsen och arg Mirakel. Vilken soppa!!!! Och sopa för den delen.....
    Förstår om du är förkrossad och ledsen och att det är helt vidrigt.
    Vet inte vad man hade gjort i din situation. Men har han missat att det är HANS barn också???
    Hoppas du ändå kan glädja dig lite sen längre fram trots en konstig situation.
    Styrkekram till digHjärta

• Lie71

Ett stort varmt grattis till ruvningen, NinaCamilla Tre stycken oxå, tänk om du går i mål med alla 3. Häftigt. Håller tummar och tår nu. MIRAKEL:skönt att du ser framåt igen, o ser glädje i knytet i din mage:) och alla ni andra lycka till. Stor kram Lie71

• Lie71

ÄNTLIGEN NINACAMILLA:))))) Nu är det din tur att få plusset! Varm stor kram från mig/oss till DIG/er.

• Lie71

Hej Myra. Vi fick också betala första besöket hos Ava/Fertinova 2011. Så de tar betalt. Kommer inte ihåg om det var120-140 Euro. Lycka till. Mirakel, kul att det går bra för dig och att du har landat i det hela. NinaCamilla, skönt att det går åt rätt håll med HcG. Förstår frustrationen, men nu får ni sikta mot Septeber. Lycka till. Alla andra i tråden, lycka till.

• Lie71

Hej alla nya och gamla.
    Länge sedan jag skrev.
    Imorgon är det 3 år sedan de satte in 2 ägg på AVA/Fertinova Åbo. Som resulterade i de finaste tvillingar som man har nu. Tänkte mycket som er, hur kommer de se ut, humör etc, ja allt som kan snurra i huvudet över något sådant som det här med äggdonation.

Men de är de vackraste barn man kan ha trots donatorn. För man får ju vara med på hela deras resa under uppväxt åren och vidare i livet.
    Den möjligheten hade man inte haft om man inget ägg får. 

Är oändligt tacksam för att det finns så osjälviska personer som donerar.
    Och folk som säger tänk om de är fula, säger de även så till biologiska föräldrar, Nä skulle inte tro det. Jag hade frågat vederbörande om man ö.h.t säger så.

Kämpa på alla för ni kan alla nå erat mål till ett barn via ett ägg.
    Kram från mig,

• Lie71
    NinaCamilla skrev 2014-11-30 00:41:40 följande:

Lie: Vi påbörjade ungefär samtidig om jag minn inte fel och jag säger att du ger mig hopp fortfarande! Min väg är lite tuffare men fan den som ger dig.,,

Ja det stämmer NinaCamilla, och du finns ofta i mina tankar och jag följer dig här och läser om vad som händer. Ge inte upp för det krävs många försök för vissa. Kolla bara på MrsCecilia som kämpade i 12 år och 13-14 försök. Nu har hon sina tvillingar.
    Din väg är tuffare men du har en sådan bra inställning..Fan den som ger sig!
    Så kämpa på du och när det lyckas vill jag få se undret.
    Varm kram från mig.
  • Lie71
    JZ79 skrev 2014-11-30 10:00:15 följande:
    Grattis till tvillingar Tack för att du ger oss hopp!! Jag var i Åbo 20/11 och satte in 2 ägg. Går nu och väntar på testdag Drömmer
    Håller tummar och tår att du får ett plus på stickan För mig var det svårt att inte vilja testa innan TD men då kan det missvisa så vänta är bäst. Lycka till.
  • Lie71

NinaCamilla och Myra, ser nu att det inte gick vägen denna gång heller.
    Fasen vad tristGråter 
    Ni är underbara som orkar komma igång igen och igen, det är styrka! Glöm aldrig er styrka och kämparvilja, ni är bäst.
    Tänker på er och sänder de varmaste styrkekramar till er.

Svar på tråden Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011